8kk eikä vielä seiso tuen kanssa?

Meillä on poika 11 kuukautta eikä seiso tuen varassa! :LOL:
Ei myöskään konttaa, ei pysy itse istuallaan eikä osaa nousta itse istualleen.
Joten... Eipä kyllä ainakaan huolta ole jos 8kk ikäinen ei seiso tukea vasten!
Meillä poika 8kk iässä ei vielä edes ryöminyt, pyöri kyllä mahansa ympäri mutta ei siis liikkunut eteenpäin mitenkään!
 
Meillä 8.5 kk ei seiso yksin tukea vasten, hyppii vain jos laittaa seisomaan. Eikä konttaakaan vielä; konttausasennossa kylläkin hytkyy =) Ja parempi kai että pysyy vielä hetken paikoillaan, kun tuossa päässä ei tunnetusti ole vielä paljon järkeä...
 
Meillä 9 kk ikäinen tyttö, eikä vielä ryömi, ei nouse itse istumaan, eikä istu ilman tukea, seisomisesta puhumattakaan. Kuukausi sitten alkoi kääntyilemään selältä vatsalle ja takaisin, nyt kierii ja pyörii napansa ympäri. Me ei olla huolissamme, kaikki ajallaan, kunhan kehittyy =)
 
Meidän 8,5 kk ikäinen noussut tukea vasten parisen viikkoa ja sitä ennen oppi konttaamaan ja istumaan...nämä kuukauden sisällä. Nyt on päästellyt käsiä irti ja hetken seissyt ilman tukea...aika hurjaa katseltavaa, hirvittää milloin loukkaa itsenä. Alkuun kyllä kaatuilikin noustessa kun ei aina ehtinyt hätiin. Saa perään katsoa tosissaan. Eiköhän kaikki lapset ajallansa opi. Vanhin lapsistani alkoi seisomaan tuen varassa 7,5kk ikäisenä ja keskimmäinen 9 kk.
 
Apua... En edes muista missä vaiheessa tämä kuopus alkoi seistä tukea vasten. Veikkaisin että alkoi vuosi olemaan aika lähellä. Muutenkin kehitys tuolta osin hitaahkoa; istumaan oppi 9,5kk iässä, istumaan nouseminen meni reilusti yli vuoden ikään. Ryömimään lähti tasan 1v iässä eikä edes kierimällä liikkunut ennen tuota.

Nyt 1v3kk iässä on alkanut nousta itse tukea vasten seisomaan ja konttaaminen aalkaa olla lähellä. Lapsella on yliliikkuvat nivelet ja lihasjänteys normaalia heikompi, fysioterapiassa käydään ja koona treenataan noita. Eiköhän tuokin siitä aikanaan liikkeelle lähde, nyt ainakin itse aivan onnessaan kun huomaa pääsevänsä pystyyn ja liikkuminen helpottunut. =)

Muita hitaita voisi mainita meidän esikoisen 3,5v. Liikkuu ryömimällä, ei tietoakaan konttaamisesta. Ei nouse itse seisomaan tukea vasten mutta jos joku nostaa niin seisoo siinä jonkin aikaa. Tuettuna kävelee lyhyitä matkoja. Hän oli 9kk kun alkoi ryömimään ja 13kk istumaan, itse istumaan nousemista en edes muista. Taisi olla lähempänä kahta vuotta. Mutta tällä lapsella siis kehitysvamma joka vaikuttaa näihin. Hänen jälkeensä en kuitenkaan jaksa olla niin huolissani vaikka tuo kuopuskin näyttää tähän hitaampaan kastiin kuuluvan. ;)
 
Meillä tyttö 1v 3kk ja peputtelu alkoi 10½kk, sitä ennen vain harvoja kertoja työnti mahallaan ittee metrin-kaksi taaksepäin.

Istumaan nousi ja samantien seisomaan tukee vasten vasta vajaa 1v 2kk. Osasi nousta istumaan 10kk iässä (mummi näki) ja mä näin n. 1v kieppeillä muutaman kerran, esim. yöllä, sit taas jäi, kunnes nyt reilu kk sitten aktivoitui kertaheitolla.

Tyttö kävelee, kun käsistä talutellaan ja tänään saimme tarpeettoman taaperokärryn, vähän aktivointia lisää :)

Että kaikki ajallaan, en hätiköi, on hitaammin kehittyvä. Kaksi poikaa ennestään ja he kyllä nousivat n. 10kk ylös ja 1v kävelivät...
 
No meillä poitsulla ikää 9,5kk ja ei vieläkään ryömi! Istumaan oppinu hiljattain (siis ei itse nousen mutta istuu kunnolla istutettaessa) navan ympäri pyöriny noin kuukauden tai puoltoista. Pakittaa myös hiukan. =)

Eli ei kannata olla huolissaan. Meillä käytiin fysioterapiassakin ja ihan normaali vauvan paperit sai...
 
No meillä on nyt poika 9 kk ja on jo parisen kuukautta mennyt ja kovaa. Konttaa, istuu, seisoo tukien kanssa ja ronklaa kaikki tavarat pöydiltä yms alas. Minusta olisi kyllä ollut ehkä mukavampi kun olis hiljalleen ja rauhassa alkanut liikkua.. nyt kun saa kipittää perässä jatkuvasti. :headwall:
 

Yhteistyössä