86cm vai 92cm 1v9kk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuva..!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En tiedä onko tästä nyt mitään apua mutta meidän 2,5 vuotiaalla on 92cm babymallin Reimatec haalari tällä hetkellä käytössä ja on just sopiva. Puoli vuotta sitten 2 vuotis neuvolassa pituutta oli vähän reilu 88cm. Ite ottaisin ehkä ton 86cm.

no en ottais sitä babymallia noin vanhalle. aivan idioottimainen keksintö muutenkin laittaa vedenpitävään haalariin vettä pitämätön vetoketju nilkkaan asti jolloin jos on polvillaan loskassa/lätäkössä vetoketjun läpi menee vedet polviin. toinen syy oon se että monesti tuon ikäinen ei oo enää vauvamallinen eli lyhytjalkainen ja ptikäselkäinen, vaan tarvii erimallisen puvun.
veikkaisin silti että 92cm, mutta saatan olla väärässä

Luulisin, että 92 cm voisi olla parempi. Meillä ostettu juuri 1 v täyttäneelle 86 cm Reimatec loppukevääksi, kun tuo 80 cm jää pieneksi. Mutta tosiaan ei voi varmuudella tietää, lapset kasvavat yksilöllisesti. Mutta en ostaisi minäkään enää Baby-mallia tuon kokoiselle.

Meidän 2,5 veellä on kakkoshaalarina reimatecin 86 cm haalari. On pikkasen nafti ja käytetty toistaiseksi vain pakkasella. Kyllä se viime talvena piti hyvin loskassakin, ei päästänyt kyllä vetoketjusta. En edes tajunnut, että ei olisi vedenpitävä.

Tyttö tykkää sitä itsekin pukea, eli menee meillä hyvin. Ei kukaan ole pitänyt liian vauvamaisena sitä haalaria. Mutta en ehkä uutena ostais vauvamallista, meillä kun on viime talvinen nyt kakkoshaalarina.

Meillä on juuri 2-vuotta täyttäneellä 86 senttinen puku ja menee tämän talven. toki riippuu lapsen koosta, mutta meillä 92 cm puku on vielä liian iso. Reimatecista en tiedä onko miten reilu vai nafti mitoitus?

En nyt tiedä onko tästä mitään apua,mutta miettisin ehkä enemmän tota mallia kun kokoa. Mun ja tuttuni samanikäsillä&melko tarkkaan samankokosilla pojilla oli tänä syksynä (ovat nyt 2v) samankokoset vk-haalarit,toisella babymalli ja toisella "isompien" malli. Samanmerkkiset siis. Se babymallinen oli paljon isomman näkönen ja lapsen siinä hankalampi liikkua.

[QUOTE="mä";25434220]ostaisin 92 ja ehdottomasti babymallia. Olen käyttänyt lapsilla niin kauan kuin on kokoja.[/QUOTE]

sori, luin huonosti eli lapsi on ens talvena tuon 1v9kk, sit ehdottomasti 86. Reimatec on isoa mallia. 86 meni meillä 90 pitkälle pojalle vielä hyvin.

Etenkin vk-vaatteissa olen pienestä pitäen suosinut kaksiosaisia, koska niissä koon ei tarvitse olla just jetsulleen. Helmankiristyksellä ja hyvillä lahkeen- ja hihansuilla puku menee, vaikka olisi vähän reilukin. Meillä haalareistä jäi aina ekana pieneksi haara-niskamitta, näin ei käy kaksiosaisessa. Kaksiosainen puku saattaa mennä vaikka lapsi kasvaisi 10 senttiäkin, ainakin meillä meni.

Parempi ku ei osta kumpaakaan, voi mennä ihan metsään koko valinta.
Lapset kun kasvaa niin yksilöllisesti.
Meiän lapset ollu 1v:nä suht saman kokosia mutta sitten lähempänä 2v:ta kokoeroa rupes olemaan. Esikoinen käytti kokoa isompaa vaatetta kuin kakkonen...
Jos ihan välttämättä tahtoo nyt jonkun ostaa niin ostaisin isomman, että menee sitten ainakin lopputalvesta.

Meidän poika on hieman keskivertoa lyhyempi 1v10kk ja on tämän loska-ajan käyttänyt edelleen 80cm Lassieta. Pakkasella (pari viim viikkoa) on ollut käytössä 86cm remu.

Tälle kuopukselle olisin ottanut sinun tilanteessasi mieluummin 86cm kuin 92cm, mutta pitkä esikoinen tarvitsi tuossa iässä jo 92cm haalarin.

sun pitää ottaa huomioon että reimatec on aika ohut haalari ja tuon ikäinen joka ei vielä liiku paljon tarvitsee sinne villahaalarin jo -5 asteesta alaspäin(ainakin meillä). meillä esim nyt 79cm kokoiselle pojalle menee 80cm reimatec(vyötärömallinen) vielä oikein hyvin, mutta kun villahaalarin laittaa alle niin ottaa perseestä kiinni kun kumartuu, joten pakkasilla oon käyttäny 86cm pukua.

Yhteistyössä