...

• Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti
äiti
oon ruumiillista kuritusta vastaan, mutta voin kuvitella että meidän perhe sai samanlaisia katseita, tai ainakin niin ettei saada tuota 5v:tä kuriin. Oli meinaan eilen järkyttävä kauppareissu!!!!
Ikinä en oo ollut NIIN vihainen!!! Kotiin päästiin, keitin puurot ja tuo meni samantein nukkumaan!!! Nukkuikin sitten heti ja heräs 8, joten 13 tuntia veti unta palloon. Taisi olla hiukan väsy, ei nimittäin oo koskaan tarvinnut noin tapella sen kans, eikä käytös oo ollut tuollaista! Ja mua hävetti!!! Käsivarresta pidin napakasti lasta kii, en lyönyt enkä tukasta kiskonut.

Alkuperäinen kirjoittaja jenna:
No hyvä et sä jäit vaan KATSOMAAN!!Ei sit tullu mieleen pienen tytön takia puuttua tilanteeseen..ei ku katsotaan vaan.älytöntä!!!

Mihin tuommoisesta ilmoitetaan tai miten mennään väliin kun kyse tuntemattomista ihmisistä? Poliisille?

Ikävää Vepasto että jouduit moista todistamaan...

XXS
Me nähtiin aikoinaan Särkänniemessä vastaavantyyppinen tilanne ja exä meni sanomaan pari tiukkaa sanaa lasta kurittaneelle isälle. Ensin kaveri meinasi hiiltyä tosissaan, mutta sitten meni ihan noloksi ja myönsi käyttäytyneensä tosi tyhmästi. Ihmisiä kertyi siihen aikamoinen joukko ja toivon todella, että se isä muistaa vieläkin tapauksen, jos meinaa lapseensa käydä käsiksi.

jenna
Alkuperäinen kirjoittaja Tämätyttö:
Me nähtiin aikoinaan Särkänniemessä vastaavantyyppinen tilanne ja exä meni sanomaan pari tiukkaa sanaa lasta kurittaneelle isälle. Ensin kaveri meinasi hiiltyä tosissaan, mutta sitten meni ihan noloksi ja myönsi käyttäytyneensä tosi tyhmästi. Ihmisiä kertyi siihen aikamoinen joukko ja toivon todella, että se isä muistaa vieläkin tapauksen, jos meinaa lapseensa käydä käsiksi.
hienoa!!!

Vepasto: no ymmärtäähän sen et ei uskalla mennä sellaselle "väkivaltasel"mitää piipittää,mut olisit vaikka kauempaa vähn muka ääntäs korottaen huudahtanut jotain esim"et mitä tuo isä kurittaa lastaan noin"tms...jos se olis kuullu ja hiukan "herännyt"

Joka kerta kun olen Puuhamaassa käynyt niin vähän vastaavia tapauksia on näkynyt.

Taitaa hermoja kiristää nämä Puuhareissut perheissä yleensäkin, lapset haluaisivat kaikkiin paikkoihin samaan aikaan ja vanhemmat...

Ihan isoja lapsia perkeleitten kera kutsutaan sekä isät että äidit.

tunnustan - olen huono äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Joka kerta kun olen Puuhamaassa käynyt niin vähän vastaavia tapauksia on näkynyt.

Taitaa hermoja kiristää nämä Puuhareissut perheissä yleensäkin, lapset haluaisivat kaikkiin paikkoihin samaan aikaan ja vanhemmat...

Juuri tämän vuoksi meidän perhe jättää puuhakesämaa reissut vähiin. Ei nimittäin oma hermo kestä. En tahdo olla se pää punaisena ..kelettä ja ..tanaa karjuva vanhempi. Mieluummin tehdään jotain sellaista, mistä koko perhe nauttii kuten mennään ongelle.

Silloin on parasta jättää reissu väliin jos on hermoheikosta kyse, uskomatonta käytöstä pilata lapsen mukavaksi tarkoitettu päivä. :/

vierailija

oon kiinnittänyt ihan samaan huomiota. satuttiin olemaan puuhamaassa tänä kesänä just sinä kaikkien aikojen yleisöennätyspäivänä ja ihan kauheeta oli kuunnella sitä kielenkäyttöä ja äänenvoimakkuutta millä lapsia siellä puhuteltiin...

sitten toisaalta istuin hetken verran yhden perheen vieressä, joilla oli pieni down-poika sekä toinen vanhempi poika. mulla tuli ihan tippa linssiin kun mä kuuntelin miten kauniisti ja hellästi vanhemmat jutteli lapsilleen ja jotenkin niistä oikein huokui semmonen rauhallinen perheidylli ja keskinäinen arvostus.

no joka jossain puuhamaassa tarttuu lapseen kiinni, tekee sitä varmaan pillastuessaan jossain muuallakin, että ei taitais paljon auttaa vaikka sinne puuhamaahan ei menisikään. olisit sanonut isoon ääneen vähä kauempaa, että katsokaa ihmiset mitä tuo isä lapselleen tekee. olis varmaan ainakin toi kuritus tilanne loppun ut.

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Puuhamaassakin on henkilökunta/info jonne voi mennä..
Mitäs ne sitten asialle tekee? =)
Henkilökunnan tehtävä on turvata asiakkaiden turvallisuus. Ja asiakashan se lapsikin on.
Totta, mutta mä vähän luulen ettei niilläkään ole resursseja eikä koulutusta perheväkivältaan puuttumiseen. Tosin voihan nekin poliisin soittaa paikalle.

no joo suotta tässä ketään sormella osoitetaan, että sun olis pitäny tehä niin ja niin. koska siinä vaiheessa kun poliisit tai sosiaalitantat olis ollu paikalla, niin mies lapsineen olis kerenny hävitä kuin tuhka tuulee, ja kun nimeä ja muuta ei tiedä, niin turha mennä sönköttää, ettää joo se oli sellainen ja sellainen, koska siellä varmaan löytyy kymmenen muuta tuntomerkkeihin passaavaa

no joo suotta tässä ketään sormella osoitetaan, että sun olis pitäny tehä niin ja niin. koska siinä vaiheessa kun poliisit tai sosiaalitantat olis ollu paikalla, niin mies lapsineen olis kerenny hävitä kuin tuhka tuulee, ja kun nimeä ja muuta ei tiedä, niin turha mennä sönköttää, ettää joo se oli sellainen ja sellainen, koska siellä varmaan löytyy kymmenen muuta tuntomerkkeihin passaavaa

äiti minäkin
Mistä tekin tiedätte, vaikka lapsi olisi oikeasti tehnyt/ tekemässä jotain mikä voisa vahingoittaa häntä tai muita ja isä siitä kimpaantui (toki liian paljon) mutta se on niin helppo sanoa ruudun takaa. Minun poikani meinasi juosta auton alle ja siinä olisi käynyt todella pahasti. sain kiinni ja menin ihan shokkiin, huusin ja itkin ja ravistelin lasta (varmasti myös hiuksista, en muista) mutta naapurit sanoivat niin. En ollenkaan ole ylpeä tekosistani, mutta mitäs shokilleni voin. eikä lapsi ole tiellepäin enää katsonutkaan.

vieras
Voisin lyödä pääni pantiksi, et suurin osa ei tee asialle yhtään mitään, jos tämmöstä sattuu näkemään. Varsinkaan nämä tässä ketjussa siittä meuhkaavat..Oikeessa tilanteessa meneekin pupu pöksyyn.

Yhteistyössä