8 vuotias varastaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Poika palauttaa kauppaan varastamansa tavarat tai korvaa ne ja pyytää anteeksi. Jos tuota on jatkunut pitään, olisin todella huolestunut ja ottaisin yhteyttä perheneuvolaan.

tänään vasta pojan äidille ilmotettiin asiasta. oli kaupassa kameroissa näkynyt että oli toisen pojan kanssa jotain leluja useampana kertana varastanut. poika äidilleen kertoi että kaveri oli pakottanut varastamaan. kotiin ei ole leluja ilmaantunut. äiti siis illalla sai tiedon, ei ole asialle mitään vielä tehnyt. itkusena soitti neuvoja. =(

mun 7v tyttö ja sen kaveri varastivat lähikaupasta n.40e tavaraa tai tytön kaveri 40e mun tyttö 15e
mä aloin kotona hiljalleen ihmetteleen uusia tavaroita ja aina tuli että tää "minna" osti mulle tavarat oli pieniä korttipakka,kumeja,kyniä,tarroja ym
soitin minnan äidille joka oli tietoinen tyttönsä varastelusta no oma tyttö heti puhutteluun kerättiin kaikki tavarat käytiin kaupassa selitin koko tilanteen eivät olleet kiinnittäneet tyttöjen käytökseen mitään huomioo. kaupan vastaavaa tai jotain ei ollut enään sillon paikalla ja sanoin että me tullaan tytön kanssa uudestaan sellasena päivänä että tämä on paikalla. kun tuli jutteli tytön kans ja piti puhuttelun tyttö kun pääsi pois purskahti itkuun kaupan edessä.

nyt 9v neiti eikä oo varasteluja tullut.
me tietty pidettiin viä oma saarna + kotiaresti

ehdotin kanssa että poika itse menisi kauppaan sopimaan asioista. äiti tietenkin mukana. oma poika otti 4-vuotiaana päiväkodista leikkipuhelimen, samana iltana soitti päiväkotiin ja kertoi itse asian. seuraavana päivänä henkilökohtaisesti puhelimen palautti itku kurkussa. sen koommin ei ole vieraita leluja ilmestynyt. ainakin meillä toimi se että joutui itse asian sopimaan.

Hyvin yleistä tuossa iässä. Suurin osa vain varastaa irtokarkkeja. Poikaa on hyvinkin voitu painostaa varastamiseen. Kannattaisi tosiaan käydä sopimassa kaupassa asia ja pyytämässä anteeksi. Luulisi parhaiten oppivan siitä.

Ehdottomasti lapsi palauttamaan / maksamaan tavarat kauppaan henk.koht vanhempansa kanssa. Ja kannattaa pyytää vielä kaupan vartijaa / poliisia jututtamaan. Ne osaa selittää ystävällisesti, ei turhaan pelottelemalla, mutta siis asian jämptillisesti, mitä kaikesta voi seurata.

Ja tossa on vielä sekin, että jos lapsi on porukassa, jossa joku varastaa , niin ne on kaikki yhtä syyllisiä. Ihan sama, jos lapsi on porukassa, jossa joku alaikäinen juo, poliisi voi viedä ne kaikki mennessään.

Yhteistyössä