8-vuotias kuravaatteissa - pieni iloinen hehkutus

Jep, minä olen se äiti, joka käskee 8-vuotiaan poikansa pukeutua räikeänsinisiin kuravaatteisiin ja saappaisiin sadekelillä vaikka kaapissa olisi tyylikkäämpiä "vedenkestäviä" ulkovaatteita. Onneksi nuo tyylikkäämpien perheiden lapset "vedenkestävine" ulkovaatteineen pysyvät tiiviisti sisätiloissa sadekelillä, eivätkä pääse nälvimään kumiasuista esikoistani :D Meillä on niin huippuhyvät kuravaatteet, että lapset voivat ihan huoletta olla ulkona vaikka kaatosateessa kastelematta vaatteitaan. Sen sijaan nuo vedenkestävät kuriksien korvikkeet eivät koskaan ole hoitaneet tehtäväänsä yhtä hyvin. Kyllä sadekelit on ihania!
 
njoo
itse muisttan omassa lapsuudessni(-90luvulla) että kyllä viellä koulu iässä pidin niitä henkseleillä olevia rukan sadehousuja ja takkia :) nykymaailma on mennyt niin ilkeeksi lähinnä vanhempien osalta...
 
itse muisttan omassa lapsuudessni(-90luvulla) että kyllä viellä koulu iässä pidin niitä henkseleillä olevia rukan sadehousuja ja takkia :) nykymaailma on mennyt niin ilkeeksi lähinnä vanhempien osalta...
Kyllä se ilkeys tosiaan niistä vanhemmista lähtee. Jos vanhemmat opettaisivat lapset hyväksymään kaikki sellaisina kuin nämä ovat, vaatteisiin katsomatta, lapsetkin osaisivat olla vähän vähemmän ilkeitä toisilleen. Kyllähän nuo ipanat mallioppivat sen ylenkatsomisen, vaikka toki lapset luontaisestikin pyrkivät kilpailemaan asioilla.

Muistan, kuinka ystäväni kertoi taluttaneensa sekarotuista koiraa kadulla ja vastaan oli tullut kaksi nuorta tyttöä rotukoiran kanssa. Tytöt olivat tokaisseet kohtaamistilanteessa "HYI, SEKAROTUINEN PISKI!". Ajatelkaa nyt. Eläinrakkaat lapset ovat ennen olleet puhtaasti eläinrakkaita, rotuun katsomatta, mutta nykyään eläinrakkauskin on riippuvaista eläimen sukupuusta - ainakin joidenkin vanhempien lapsilla. Sama juttu se on noissa lastenvaatteissakin. Aikuisilta opittua sorsimista.
 
Joka kaupungissa ja kylässä pitäisi olla semmoinen "tule sellaisena kuin olet"-koulu ja tarha ym. Osittain sen vuoksi kun vanhemmilla ei ollut rahaa ylenpalttisesti niin en saanut sitä kuuminta hittiä mitä muillakin tenavilla oli, mutta enpä sanoisi sen minua traumatisoineen.
Omalle lapselle haluaisin opettaa, että ei tarvii mennä muodin mukaisissa vain sen takia kuin naapurillakin on. Tai luultavimmin en tule ostamaan -vaikka sillä hetkellä siihen varaa olisikin, joka ikistä muotijuttua joka maksaa överisti.

Joo, meni vähän ohi aiheen :)
 
joo-o
itse muisttan omassa lapsuudessni(-90luvulla) että kyllä viellä koulu iässä pidin niitä henkseleillä olevia rukan sadehousuja ja takkia :)
Mä kans! Tosi hassulta näyttää yksi valokuva, jossa olen äidin kanssa pihalla lehtiä haravoimassa ja mulla on jalassa sellaiset korkeat keltaiset kurahousut vaikka olen kuitenkin jo selvästi iso tyttö (kuvan päiväyksen mukaan 9v). Ainakin ilme kuvassa on iloinen, eli ei kai se silloin haitannut! :)
 

Yhteistyössä