8 - vuotiaan isä hakattiin vankilassa !!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jesss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo, en kannata väkivaltaa mutta en ole pahoillani, enkä kovin hyvillänikään. Suomessa asunut vasta pari vuotta niin en edes tiedä, voivatko he eli Tarkki ja tämä nainen saada hyvän asianajajan avulla jonkun lievemmän tuomion kuin tuomiot murhasta?:confused:

Suomi on valitettavasti huono antamaan kunnollisia tuomioita, joten eiköhän nämäkin selviä jollain kuolemantuottamuksella ja saa muutaman hassun vuoden. Henkirikoksista pitäisi koventaa tuomioita, nykyiset ovat naurettavia. Toivotaan tytölle oikeutta, vaikka epäilen sitä vahvasti.

Joo, en kannata väkivaltaa mutta en ole pahoillani, enkä kovin hyvillänikään. Suomessa asunut vasta pari vuotta niin en edes tiedä, voivatko he eli Tarkki ja tämä nainen saada hyvän asianajajan avulla jonkun lievemmän tuomion kuin tuomiot murhasta?:confused:

Kyllä voivat saada :|
Lisäksi "ensikertalaisina" istuvat vaan puolet tuomiosta ja siitäkin varmaan suuren osan avovankilassa. :kieh:

Tarkillahan on (ainakin yksi?) aiempi tuomio, mutta jos siitä on kulunut joku aika (oliko se 5 vuotta???) niin taas on "ensikertalainen" :kieh:
Suomen lait on perseestä!

Suomessa ei tuomita murhasta ilman todellista suunnitelmallisuutta. Eikö esitutkinnassa ole tuottamus ja heitteillejättö?

Noilla perusteilla en usko, että vastaavat vangittuina ja luulen, että vapautetaan jo ennen oikeudenkäyntiä. Jos odotetaan oikeuden päätöstä, niin on voinut mennä jo lusiminen "pitkäksi", jolloin valtio joutuu korvaamaan lusittua aikaa rahalla.

Suomessa ei tuomita murhasta ilman todellista suunnitelmallisuutta. Eikö esitutkinnassa ole tuottamus ja heitteillejättö?

Noilla perusteilla en usko, että vastaavat vangittuina ja luulen, että vapautetaan jo ennen oikeudenkäyntiä. Jos odotetaan oikeuden päätöstä, niin on voinut mennä jo lusiminen "pitkäksi", jolloin valtio joutuu korvaamaan lusittua aikaa rahalla.

niin uskomatonta, kuin se onkin, suomen laki toimii jotakuinkin noin. kohta me maksamme heille korvausta, jos ovat vanngittuna 8 kk ja tuomio on jotain 1.5 vuotta, josta pääsevät puolella ja ovat sen jo "korvanneet" yhteiskunnalle. ja se akka saa jotain alle vuoden..josta siis istuu puolet.

musta tuo on kyllä ollut erittäin suunnitelmallista ja monta eri päällekkäistä tutkintasyytä pitäisi olla, alkaen toistuvasta vapaudenriistosta, kiduttamisesta, henkisestä ja raa'asta ruumillisesta väivallasta, virkamiehelle toistuvasta valehtelemisesta, puhumattakaan näistä hakkaamisista ja juoksemaan pakottamisista ja pakkosyötöistä ja sitomisista ja en halua edes titää, mitä kaikkea..nämä pitäisi olla syytteessä joka vitun yksittäinen teko erikseen! vaikka luulen, että todellisuus on olut vielä paljon pahempaa, kuin mitä julkisuutee koskaan saadaan edes tietää. tuskin nuo mulkut ainakaan itse tuovat esille, mitä kaikkea kivaa oikein keksivätkään lapsen kidutusmuodoiksi.

jos teko osoittaa (en muista miten menee lakitekstin mukaan) tavallista järjettömämpää väkivaltaa tai muuta hulluutta

No voi video sentään. Englannissa nuristaan, aiheestakin 20 vuoden tuomioista, joissa määrätään koko tuomio istuttavaksi. tuo ensikertalaisalennus on 1/3 tosin joskus (parole board) päätetään päästää koevapauteen aiemminkin. Kiitos teille tiedosta:'( toivotaan että uhri saa jotain oikeutta, vaikka kamalalta kuulostaakin järjestelmä täällä.

Oikeussarjoista tulee kuva, että jos alkuperäinen syyte ei mene lävitse jenkkioikeudessa, niin syytetty vapautetaan. Täällä ei sentään, mutta toivon silti, ettei kaksikkoa tuomita kuolemantuottamuksesta, vaan murhasta. Pitäisi tajuta, ettei kukaan pysty hengittämään päälakensa kautta, vaan moisen sitomisen todennäköinen seuraus on tukehtumiskuolema.

Samaa olen tässä itsekin miettinyt. Että ihmiset hehkuttavat, että jes sitä vankilassa hakataan. Miettimättä ollenkaan, että ehkä se vankilan hakkaaja on se tyyppi joka piripäissään hakkasi vanhan isänsä loppuiäkseen sairaalasänkyyn saadakseen rahat seuraavan annokseen tmv. Ja hakkaaja pitää omaa tekoaan niin mitättömänä, että katsoo oikeudekseen jakaa oikeutta toisille rikollisille.
En toivo hyvää loppuelämää Tarkille, mutta en myöskään jaksa silmät innosta hihkuen hehkuttaa rikollisten väkivaltaa vankiloissa.

No hakatkoon siellä toisiaan, ällötykset!

Rikosnimike muuttui esitutkinnassa noista mainitsemisistasi murhaksi, eli murhasta saivat syytteet (lopullinen tuomio on tietysti asia erikseen), lisänä siinä oli vapaudenriistoa ym. Eivät tule vastaamaan vapaalta.

Yhteistyössä