8 v kaverisynttärit - ideoita!!

  • Viestiketjun aloittaja JantsuG
  • Ensimmäinen viesti
JantsuG
Ottaisin hyviä vinkkejä vastaan siitä miten järjestää marraskuussa 8 v kaverisynttärit.

Näillä näkymin lapsia olisi tulossa kymmenkunta, talossa tilat rajalliset ja mieluusti järjestäisin synttärit jossain muualla kuin kotona.

Mäkkärisynttärit on jo koettu, tosin oma tyttö on ollut kahdesti vieraana tällaisissa ja itse en halua samaa kaavaa toistaa. Kertaalleen olen pitänyt tytön synttärit uimahallissa (tunnin vesipeuhu ohjaajan kanssa + kokoustiloissa tarjoilut) - tästä tykättiin kovasti, tosin kustannukset lähenteli 100 euroa... Tätäkään ideää en viitsisi toistaa.

Mitäs muuta voisi ajatella? Emme asu pääkaupunkiseudulla.
 
Liekö jo myöhäistä, mutta oletko kysäissyt seurakunnalta tms kerhotiloja lainaan? Ne on usein halpoja. Jos tekee helpot tarjoilut niin ei ole iso vaiva viedä ruokia mukanaan. Tarjoiluastioita yleensä niissä tiloissa on. Mukaan kertisliinat ja -astiat ja ilmapalloja yms. koristeeksi.. Marraskuisiin synttäreihinhän sopisi myös halloween-teema, voisi olla naamiaiset. Tilan mukaan sitten ohjelmaa, pelejä ja kilpailujahan tuon ikäiset vielä rakastaa. Saisitko vaikka jonkun nuoren vetämään lapsille ohjelmaa (joku partiolainen tms joka tottunut sellaiseen)?
 
Meillä on parin viikon päästä kaverisynttärit ja ajattelin pitää ne jouluteemalla. Askarrellaan joku joulu askartelu, jonka lapset saavat sitten viedä kotiinsa, tosin en vielä ole löytänyt ratkaisua siihen mikä se on, Jokin helpposti toteututtava pitäisi olla, ehkä kranssi, mutta katsotaan nyt. Tarjoiluna ainakin pipareita ehkä kuoruttettuna ja kakku :xmas: Ja joululauluja tietenkin kuunnellaan taustamusiikkina :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja omppu:
Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:
Ei tietenkään ole pakko olla ohjelmaa, mutta sen olen huomannut ellei ohjelmaa ole, niin lapset säntäävät joka puolelle miten sattuu ja leikit ei aina välttämättä suju sopuisasti =)
mutta kun ei keksi mitään :(
Tietenkin riippuu minkä ikäisistä lapsista on kyse, mutta onginta, aasinhäntä sopii hyvin ihan pienille kun taas pieni askartelutehtävä, levyraati hiukan isommille. Ja ison osan vie tietysti herkkupöydässä istuminenkin. Ja sitten vielä yksi juttu, synttäripakettien avaaminenkin voi olla yksi ohjelma, esim. minä olen sen ratkaissut kerran niin että annoin lapsille numerolaput kun tulivat ja sitten siinä järjestyksessä sitten lahjat avattiin vasta kun kaikki lapset olivat tulleet. Että näin helposti sitä ohjelmaa saa järjestetyksi
=)
 

Yhteistyössä