8 kk kieltäytyy rinnasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fiona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fiona

Vieras
Mulla loppui maidon tulo lähes kokonaan viikko sitten toisesta rinnasta. Vauva ei halua sitä enää ollenkaan ja toistakin maitoa vielä tuottavaa haluaa erittäin huonosti. Voiko olla kyse jostain hormonaalisesta jutusta koska samoihin aikoihin mulla alkoi tulla valkovuotoa enemmän (ei ole tullut juuri ollenkaan koko imetyksen ajan ja nyt tulee samalla tavalaa kuin aina ennen synnytystä) Olen myös ollut noroviruksen kourissa ja en ole saanut syötyä hyvin moneen päivään. nyt toi rinta, jota vauva ei huoli on vähän kipeä mutta kuirenkin aivan tyhjän tuntuinen (ero toiseen rintaan on ainakin 2 kuppikokoa!!!) Voiko imettämisen lopettaa näin kokonaan toisesta rinnasta ja jatkaa vielä toisesta niin kauan kuin on tarvetta? Vauva syö liian vähän ruokaa jokatapauksessa joten tissuttelua voisi vähentää mielestäni anyway....
Ketokaa please, jos teillä on kokemusta....Olisin valmis lopettamaan koko imettämisen.

Itse lopetin vauvan ollessa 7 kk, koska hän alkoi vain leikkiä ja pureskella tissiä. Eikä hän sen jälkeen ollenkaan osoittanut kaipaavansa sitä, muu ruoka ja tuttipullo riittivät vallan mainiosti, eli lopetus oli helppoa meille molemmille. Aluksi piti hiukan tyhjentää silloin tällöin, ettei ihan kiristänyt, mutta vain vähän, kopska muutenhan maidontulo olisi jatkunut aina vaan. Nopeasti se loppui kokonaan.

Kiva kuulla! Ei ilmeisesti ole siis pelkoa, että maito paakkuuntuu toiseen rintaan, jos loepttaa imettämisen kokonaan. Sain itse asiassa juuri pienokaisen imenään vähän tuosta tissistä josta ei ole huolinut maitoa viikkoon! Kyllä sattui, mutta se jomottava kipu lähti. Kummallista koska rinta ei ollut yhtään pinkeä, vaan ihan tyhjän tuntuinen, mutta ehkä siellä kuitenkin vähän painetta oli. Meillä kanssa yleisesti ottaen levotonta imemistä ja pureskelua, ei tunnu enää imettäminen hyvältä. Onkohan muuten maitokin jotenkin vauvan mielestä pahempaa kun sitä ei enää tule kunnolla kuten ennen?

Meillä juuri noihin aikoihin (6-8kk) kieltäydyttiin rinnasta, oli rintaraivareita, purtiin ja lujaa. Ajattelin, että tähän se loppuu. Sitkeästi jatkoin kipeillä, pureksituilla rinnoilla eri "poppakonsteilla" ja lopulta tilanne laukesi. Nyt 10kk ei kelpaa esim. nukahtaessa päivällä/yöllä muu kuin rinta. Ennen öisinkin kelpasi tutti ja nyt poika suorastaan hykertelee rintaa imiessään. Tavallaan jouduttiin ojasta allikkoon, koska ennen ei yösyöttöjä ollut. Toisaalta olen iloinen, että imetys on taas helppoa. Erona ap:seen, että maitoa on tullut hyvin (liikaakin) aina, ja silti näitä ongelmia ollut. Ilman pulloruokintaa ollaan kuitenkin selvitty tähän asti...

Yhteistyössä