7v raivokohtaukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raivo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raivo

Vieras
Mikä avuksi. 7v kiltti ja tottelevainen poika kodin ulkopuolella, mutta kotona saa hirveitä raivokohtauksia.
Raivon aikana ei kuuntele mitään ja yrittää hajottaa paikkoja. Voi suuttua ihan pienestä ja tyhmästäkin asiasta.
Jäähyä on koitettu, mutta jäähy seinässä kohta reikä kun hakkaa sitä.
Huutaa, nimittelee,, kaataa tuoleja yms...
Yritetty myös pitää tiukassa otteessa sylissä, mutta voimaa alkaa olemaan etten pysty pitämään kunnolla.
Koulussa ei kiusata ja on kavereita. Olen yrittänyt jutella rauhassa että mikä on mutta sanoo ettei mikään.

Itsellä ei asiasta kokemusta, mutta vuosi sitten naapurin äiti puhui omasta pojastaan (silloin 8v) vähän samanlaisia juttuja. Ollut kuulemma aina älyttömän kiltti ja helppo ja eka luokkakin meni kuin vettä valaessa. Sitten siinä 7-8veenä alko tuleen kaikenlaista ihmeellistä (ymmärsin, että vähän samaa kuin teillä, en nyt tarkkaa udellut).

Äiti myös kertoi, että oli lukenut Mannerheiminlastensuojeluliiton sivujakin, kun oli etsinyt tietoa, että mikäs vaihe nyt pojalla onkaan? Sieltä oli ymmärtääkseni löytänyt jotain aiheeseen liittyvää, että liittyisi ehkä ikään? Jotain irtaantumista vanhemmista tai jotain.

Ei varmaan ollut paljon apua, mutta luulen, ettei ole mitään ihmeellistä. Mun kaverin 4v poika saa kyllä kanssa ihan samanlaisia raivareita. Huoneessaan riehuu ja heittelee tavaroita. Ihan kuulemma ikään kuuluvaa.

Yhteistyössä