7kk Vauva sai hampaita ja nyt imetys sattuu ihan helvetisti!!? Mitäs nyt teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yudaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yudaa

Vieras
Kyse ei ole siitä, että vauva purisi, vaan jostain syystä nyt kun ylähampaita on tullut rytinällä neljä ja alhaalle 2 hammasta, on vauvan imuote jotenkin huonontunut. Hampaat on tavallaan kiinni tississä koko imetyksen ajan, ihan kuin mulla olisi kaksi sahaa puristettuna nänniin kiinni molemmin puolin - tosi inhottavaa siis. Toinen tissi on niin kipeä että heräsin kuudelta kun oli pakko imettää siitä, ja siis sattui niin etten saanut nukuttua enää.

Olen monta kertaa yrittänyt irrottaa otteen ja tunkea tissin suuhun uudestaan, mutta ei auta mitään, hampaat painaa rintaa silti. Kovin kauaa en tällaista pysty jatkamaan, on niin kivuliasta!

Lopettaisin imetyksen jos se kävisi niin vaan, mutta kun tuo sama vauveli ei kertakaikkiaan juo pullosta (olen yrittänyt opettaa, raivoaa vaan, nyt olen jo luovuttanut kun ei siitä tullut mitään, takana niin monta yritystä saada se hyväksymään pullo esim. yöllä..).

Nokkamukista kyllä juo jo pieniä määriä soseiden syönnin yhteydessä... Jos lopettaisin imetyksen kokonaan, niin ehkä se alkais sitten luonnostaan juomaan nokkamukista enemmän kun muualta ei vaan tipu maitoa?

Minulla kuopus joi rintamaitoa yli vuoden ikäiseksi , eikä koko aikana hyväksynyt tuttia eikä tuttipulloa.
Tuo kivulias vaihe kestää hetken , mutta menee ohi. Lopeta sitten kun vauvasi juo nokkamukista.

Tsemppiä !

No nyt on kestänyt vain nelisen päivää, mutta nyt alkaa olla rinnat jo tosi kipeät ja imetys vastenmielistä. Olen yrittänyt korjata imuotetta ja olen lukenut nuo imetystukilistan "imetys ja hampaat"-jutut... Monessa kohtaa puhutaan puremisesta, mutta vauvani ei tosiaan varsinaisesti pure vaan ei jotenkin "osaa" imeä ilman että hampaat ottaa kiinni tissiin.

No nyt on kestänyt vain nelisen päivää, mutta nyt alkaa olla rinnat jo tosi kipeät ja imetys vastenmielistä. Olen yrittänyt korjata imuotetta ja olen lukenut nuo imetystukilistan "imetys ja hampaat"-jutut... Monessa kohtaa puhutaan puremisesta, mutta vauvani ei tosiaan varsinaisesti pure vaan ei jotenkin "osaa" imeä ilman että hampaat ottaa kiinni tissiin.

tuo oli eri artikkeli,, meinaan että imuote on vrmaan aika suppu jos hampaat tuntuvat molemmin puolin, kun alaleuan puolella åitäisi kieli olla nänniä vasten jotta imemisestä tulisi mitään. eli jos koitat noilla ohjeill saaa sen otteen paremmaks..
rintakumikaan ei liene huono idea

Kuules, minä imetin 7 kk:tta (poika nyt 8kk) ja ollaan nyt muutama viikko syöty pullosta. Tähän asti ei oo pullosta suostunut ottamaan, mutta yksi päivä tässä tein niin, että en vain antanu tissiä ja jotenkin kummasti vauva vain sitten hyväksyi pullon. Lopetin imetyksen samasta syystä kuin sinäkin. Ja saat olla ylpeä itestäs, että olet noinkin kauan imettänyt, minäkin olen :o) Neuvollassahan sain kuulla siitä, että olen noin ison vauvan opettanut pullolle ja plaaplaa, mutta ne kommentit heitin toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos,sinä teet itse kuin parhaaksi koet! Jaksamisia, miten nyt vauvan kanssa jatkatkin.

Yhteistyössä