7kk mahavaivat ja jatkuva nuha

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jessikissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jessikissa

Uusi jäsen
20.09.2007
6
0
1
Moikka!

Poitsullamme, joka siis pian 7kk, on pienestä asti ollut etenkin aamuöisin masuvaivoja. Kakka tulee mielestäni liian harvoin, ja on kovaa. Sitä helpottaakseni olen sekoittanut joka ilta puuroon luumusosetta melkein puoli purkkia jotta seuraavana päivänä tulisi pehmeä kakka. Maito on NAN:ia. Kannattaisiko koittaa maidon vaihtamista? Masuvaivoja oli kyllä jo täysimetyksen aikanakin, jolloin epäilin että joku mitä itse syön olisi niitä aiheuttanut...

Lisäksi pojalla on vuotanut nenä varmaan jo 2kk yhteen menoon. Lisäksi hankaa silmiään etenkin mennessään pinnasänkyyn nukkumaan. Meillä on koira, ja olen jo jonkin aikaa epäillyt, että nenän vuotaminen ja silmien hankaaminen voisi johtua koirasta, sillä koira nukkuu monesti pinnasängyn alla...Miten teillä on koira-allergiat lapsilla oireilleet?? Oletteko joutuneet antamaan koiran pois?

Kokemuksia kaivaten... :wave:

Minusta tuo kuulostaa siitepölyallergialle. Minulla on alkanut oireet jo helmikuussa ja pojalla 1v10kk ne on nyt pahimmillaan. Hankaa silmiään, yskii kuivaa yskää, nenä vuotaa kirkasta räkää ja aivastelee.
Me käytiin viime keväänä lastenlääkärillä, joka määräsi lääkkeet allergiaan ja myös astmaoireisiin....ja mitään tutkimuksia ei siis ole meillä tehty vaan ihan huomattu että allergiaa on....samoin kuin mulla itelläkin. Meilläkin on koira ja eihän se tietty asiaa helpota, mutta katsotaan nyt miten tämä tästä etenee. Meillä meni kyllä viime vuonnakin niin että alkukeväällä oireili ja sit kesällä ei enään.

Niin ja nuista mahavaivoista. Nehän voi liittyä allergiaan tai sitten hampaiden tuloon tms...mutta meillä syynä on refluksi. Edelleen pojan vatsa toimii huonosti ja apuna joudutaan käyttää microlaxia

Yhteistyössä