Katja87:
Tuo jyrkkä EI imetysaikana on vielä huvittavampaa, nimittäin vaikka imettäisit 1 promillen humalassa, vauva ei niin pientä alkoholimäärää edes vereensä asti saa, eikä siitä mitään muutakaan haittaa vauvalle ole. Itse aion ainakin aikanaa n imettää myöskin muutaman nauttineena, en tietenkään silloin jos olen enemmän humaltunut, koska vauva aistii että olen humalassa. Mitään syytä ei ole olla imettämättä esim. 3:n siiderin jälkeen!
Tässä taustalla jonkin aikaa lueskellut näitä juttuja. Jotkut näyttää ottavan aika keveästi pienen ihmisalun elämän
.
Itse en juo enkä tupakoi raskauden aikana. Enkä kyllä tupakoi muutenkaan, karseinta ja ihan pahaa tekee, kun joskus näkee odottavan äidin tupakoivan. Kun en ole raskaana, saatan joskus siideriä ottaa. Lapsi on minusta kaikkein tärkeintä, voin olla juomatta, ei tee minulle ongelmaa jos nyt en juhannuksena saanutkaan siideriä. Jos itse on niin heikko, ettei voi juomatta ja tupakoimatta raskauden ja imetyksen aikana, kannattaisi ehkä ihan oikeasti miettiä kannattaako ylensäkään hankkiutua raskaaksi.
Itse odotan ensimmäistäni, olen jo niin kauan häntä toivonut, että ei tulisi millään muotoa mieleeni riskeerata. Anteeksi, toivon etten loukkaa, mutta ehkä aloittaja on vielä niin nuori, että tuollaiset pinnalliset ja toissijaiset jutut vielä tärkeitä... Ehken itsekään olisi vielä reilut 10 v sitten ollut valmis äidiksi henkisesti. Joku toinen on , toinen ei. Vaikuttaa vaan jotenkin hieman lapsenomaiselle ajattelulle. Ja toivottavasti tää oli provo, tuo aloitus sekä lainaus :ashamed: .
Harvemmin ihan kaikkiin mulla tulee otettua kantaa täällä keskustelussa, mutta tähän oli ihan pakko :x , jotenki vaan ärsyttää...