"#¤%&/(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MaRLaSingeR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MaRLaSingeR

Jäsen
12.05.2007
833
0
16
Mieheni toisen lapsen äiti soitti tänään miehelleni ja alkoi purnaamaan elatusmaksuista, kun ne nyt laskevat kun meidän lapsi syntyy. (Kyseinen lapsi on syntynyt vielä suhteemme aikana.) Mieheni tienaa 1500e josta 1/3 menee vielä ulosottoon. Elatusmaksun summa on 200e ja nyt mieheni ei kuulemma kanna vastuuta lapsestaan, kun elatusmaksu LAIN mukaan laskee. Soitinpa tänään laspen äidille ja koitin ystävällisesti selittää, että tämä on ihan lakisääteinen juttu, ja olisi tyytyväinen että mieheni ylipäätään maksaa noin suurta summaa siitä pienestä mitä meillä on. Takaisin sain vastauksen "ettei asia kuulemma kuulu minulle ollenkaan!" Todellakin mielestäni kuuluu, koska sattuu vaikuttamaan myös minun ja lapseni talouteen \|O \|O

Mieheni toisen lapsen äiti soitti tänään miehelleni ja alkoi purnaamaan elatusmaksuista, kun ne nyt laskevat kun meidän lapsi syntyy. (Kyseinen lapsi on syntynyt vielä suhteemme aikana.) Mieheni tienaa 1500e josta 1/3 menee vielä ulosottoon. Elatusmaksun summa on 200e ja nyt mieheni ei kuulemma kanna vastuuta lapsestaan, kun elatusmaksu LAIN mukaan laskee. Soitinpa tänään laspen äidille ja koitin ystävällisesti selittää, että tämä on ihan lakisääteinen juttu, ja olisi tyytyväinen että mieheni ylipäätään maksaa noin suurta summaa siitä pienestä mitä meillä on. Takaisin sain vastauksen "ettei asia kuulemma kuulu minulle ollenkaan!" Todellakin mielestäni kuuluu, koska sattuu vaikuttamaan myös minun ja lapseni talouteen \|O \|O

:attn: :attn:

Toisaalta voisit yrittaa ymmartaa tuota miehesi exaakin. Elatusmaksujen laskiessa tiukkenee heidankin taloutensa ja miehesi ja exansa lapsi on se jolta tulot laskevat.

Lisaksi heidan suhteensa on ilmeisesti aika hiljattain lopahtanut, eli han ei varmaan tarvitse exansa nykyisen neuvoja ja kannanottoja elatusmaksuissa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:59 Alma Puunaula kirjoitti:
Toisaalta voisit yrittaa ymmartaa tuota miehesi exaakin. Elatusmaksujen laskiessa tiukkenee heidankin taloutensa ja miehesi ja exansa lapsi on se jolta tulot laskevat.

Lisaksi heidan suhteensa on ilmeisesti aika hiljattain lopahtanut, eli han ei varmaan tarvitse exansa nykyisen neuvoja ja kannanottoja elatusmaksuissa.

Lapsi on syntynyt yhden illan suhteen tuloksena, mieheni ei ole koskaan seurustellut kyseisen naisen kanssa. Ja nimenomaan, heidän taloutensa tiukkenee, mitä hänen on kovin vaikea näköjään käsittää että on aika turhaa rissata kun on myös muita keidän pitäisi elää tiukasti. Itselläni ei ole ongelmaa elää tiukasti, mutta jos nainen jolla on varaa milloin mihinkäkin uuteen, alkaa urputtamaan LAISTA joka koskee monia muitakin niin käämi palaa!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 23:00 MaRLaSingeR kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:59 Alma Puunaula kirjoitti:

Lapsi on syntynyt yhden illan suhteen tuloksena, mieheni ei ole koskaan seurustellut kyseisen naisen kanssa. Ja nimenomaan, heidän taloutensa tiukkenee, mitä hänen on kovin vaikea näköjään käsittää että on aika turhaa rissata kun on myös muita keidän pitäisi elää tiukasti. Itselläni ei ole ongelmaa elää tiukasti, mutta jos nainen jolla on varaa milloin mihinkäkin uuteen, alkaa urputtamaan LAISTA joka koskee monia muitakin niin käämi palaa!

Nää on aina hankalia juttuja, mutta ihmisluonteesta johtuen eivät harvinaisia.

Mutta ei kai auta kuin toimia, kuten laki ja omatunto sanoo ja elää sen mukaan. Tietenkään, ette voi maksaa enempää kuin mihin teillä on varaa. Ja jos joku ei sitä ymmärrä, niin ei mahda mitään. Ei auta kuin antaa olla. Ajatelkaa se niin, että itse tiedätte tekevänne oikein, laki sanoo samaa, joten se riittää.

Tyhjästä on paha nyhjästä enempää, vaikka kuinka yrittäisi. :/

[ja niin, vastasin, vaikka mulla ei omaa kokemusta asiasta olekaan. Toivottavasti auttoi silti :/ ]<br><br>

Pitääkö mies yhteyttä toiseen lapseensa? Tapaako?
Ei millään pahalla, mutta itse tulin yhden yön suhteesta raskaaksi. Mies tapas uuden, he sai lapsen mutta yhteisen lapsen synnyttyä, miews tapasi lasta ja halusi tutustua minuun ja tässä sitä ollaan. Onnelliset yhdessä. Onko nainen uhka sinulle?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 00:11 äiti kirjoitti:
Pitääkö mies yhteyttä toiseen lapseensa? Tapaako?
Ei millään pahalla, mutta itse tulin yhden yön suhteesta raskaaksi. Mies tapas uuden, he sai lapsen mutta yhteisen lapsen synnyttyä, miews tapasi lasta ja halusi tutustua minuun ja tässä sitä ollaan. Onnelliset yhdessä. Onko nainen uhka sinulle?

No eipä oikeastaan.. Nainen asuu onnellisesti oman miehensä kanssa saman katon alla. Luotan mieheeni, ja tunnen hänet sen verran hyvin ettei seurustelisi sen kaltaisen ihmistyypin kanssa...

Ensisijainen elätettävä on lapsi joka asuu isänsä luona.
Huima on summa mitä miehesi nyt maksaa..siis minusta. Mun tyttö saa vajaat 120e/kk. Enkä valita.
Toiset nyt sit valittaa aina tosta elareiden summasta. Useimmin kuulee että sitä saa liian vähän vaikka saisi sen perus elatuksen.
Jos toisella tekee niin tiukkaa sit kun elarit laskee niin menköön soskuun.
Tämä minun mielipide.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 08:35 riikka83 kirjoitti:
Huima on summa mitä miehesi nyt maksaa..siis minusta. Mun tyttö saa vajaat 120e/kk. Enkä valita.
Toiset nyt sit valittaa aina tosta elareiden summasta. Useimmin kuulee että sitä saa liian vähän vaikka saisi sen perus elatuksen.
Tämä minun mielipide.

mä kans aattelin et kyllä melkosta elatusmaksua mies maksaa... Mäki saan sen 120?/kk lapsesta...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 08:40 Tonnikeiju kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 08:35 riikka83 kirjoitti:
Tämä minun mielipide.

mä kans aattelin et kyllä melkosta elatusmaksua mies maksaa... Mäki saan sen 120?/kk lapsesta...

Ja mun mies maksaa toistasek vielä 190e lapsestaan ja hakee lapsensa jokatoinen viikonloppu reilun 100km päästä. Että tiedän senkin kun tuntuu ettei rahat riitä :/

Kyllä sen toisen naisen pitäisi ymmärtää, että lakisääteinen juttu. Ja tiukkaa se on teilläkin. Olkoot onnellinen et miehes maksaa kun on sellaisiakin jotka ei maksa koko elatusmaksuja. Ja todellakin kuuluu myös sulle tuo asia kun teidän talous kysymyksessä. Pidä puoles vaan, nainen!!!!

Minä taas en ymmärrä miehiä, jotka tökkivät jormaansa minne milloinkin ilman kondomia!!!Teini-ikäisiltä sen EHKÄ voi jotenkin hiukan himoissaan käsittää, mutta aikuisilta miehiltä/naisilta ei!!!

Itse saan 118euroa lapsesta ja minusta se riittää hyvin,minähän kustannan puolet lapsen ruuista,vaatteista ja harrastuksista eli vois ajatella että lapsen menoihin on rahaa kuussa 236euroa.Eli mun mielestä toi 200 on tosi iso summa,ihmettelen aina mihin ne naiset oikeesti tarvii niitä rahoja,ei lapseen saa niin paljon rahaa menemään.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:35 MaRLaSingeR kirjoitti:
siinä mielessä todellakin kuuluu että se vaikuttaa teidän talouteen mutta teidän raha-asioista sinun kuuluu keskustella miehesi kanssa ja miehesi kuuluu hoitaa elatusasiat lapsensa äidin kanssa. mielestäni ei ole sinun tehtäväsi soitella tälle naiselle.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 09:27 Haarahius kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 21:35 MaRLaSingeR kirjoitti:
siinä mielessä todellakin kuuluu että se vaikuttaa teidän talouteen mutta teidän raha-asioista sinun kuuluu keskustella miehesi kanssa ja miehesi kuuluu hoitaa elatusasiat lapsensa äidin kanssa. mielestäni ei ole sinun tehtäväsi soitella tälle naiselle.

Samaa mieltä! Pahentanut olet jo varmasti asiaa!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 09:20 minä kirjoitti:
Itse saan 118euroa lapsesta ja minusta se riittää hyvin,minähän kustannan puolet lapsen ruuista,vaatteista ja harrastuksista eli vois ajatella että lapsen menoihin on rahaa kuussa 236euroa.Eli mun mielestä toi 200 on tosi iso summa,ihmettelen aina mihin ne naiset oikeesti tarvii niitä rahoja,ei lapseen saa niin paljon rahaa menemään.

Siis rahaahan saa kyllä menemään lapseen ja vaikka mihin. Noin yleisesti vaan sanon tän, muuen en kommentoi koko juttua.

no tuota! Musta ois ensinnäkin sangen raivostuttavaa jos toinen nainen puuttuisi siihen miten mä ja ex hoidamme MEIDÄN YHTEISEN LAPSEN
asiat. 200 on paljon kyllä minusta. Toisaalta jos ovat sopineet tuollaisen summan joskus niin sitten.
Anteeksi vaan mutta musta on turha porata tollasista asioista. Jos ilman kortsua käy törkkäsemässä niin on aikuisen tiedettävä mahdolliset seuraukset ja kannettava siitä vastuu... lapsen vika se ei ole, ja musta sen takia on turha rangaista palaa pois lapsen hyvinvoinnista,.
anna miehesi selvittää asia naisen kanssa.
ettekö pääsis johonkin hyvään välisovintoon asiasta

Hmm, jos miehesi on käynyt pökkimässä ilman kumia niin eiköhän se ole tiennyt miten siinä saattaa käydä... Ja jos vielä ulosotossakin on velkoja niin eipä kovin vastuuntuntoiselta mieheltä vaikuta.
Ja olen samaa mieltä kun edellisetkin kirjoittajat, että ei ole sinun asiasi soitella sille naiselle ja puuttua asiaan.

Luotan mieheeni, ja tunnen hänet sen verran hyvin ettei seurustelisi sen kaltaisen ihmistyypin kanssa...

mutta p i l l u on kyllä kelvannut ilmeisestikkin :whistle: ja voisi kelvata edelleenkin, sitäkös pelkäät :laugh:

ELATUSMAKSUT NOUSI, että nyt on minimi 129e/kk.

Kohtuuttoman pieni summa tuo 118e/kk. Lapsen menoihin kuuluu, ruoka, asuminen, vaatteet. Kuussa menee lapseen 400-500e, isän kuuluu maksaa puolet!

Mulla ex on hyvä palkkaisessa duunissa ja maksaa elareita 400e/kk ja lisäks ostaa tytölle kaikkea. Pyörän juuri osti ja nyt benettonin vaatteita oli äitinsä kans käynyt ostamassa tytölle varmasti 200e:lla.

Ei kaikilla iseillä tietenkään mahd. mutta kyllä se 118e on liian vähän!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 08:49 äitee kirjoitti:
No jopas olet meihen löytänyt...raha-asiat sekaisin ja vielä petti sua ja kaikenkukkuraksi raskautti vieraan naisen. En kyllä ite kattelis tollasta äijää.

Sun kannattaisi lukea aloitukset vähän paremmin, ennenkuin alat kaataa #&%?$!* niskaan. Tämä yhdenillan juttu on ollut ennen yhdessäoloamme.

Kirjoitan tälle palstalle saadakseni asioihin muiden ihmisten näkökulmaa ja purkaakseni tuntojani, en etsi peesaajia itselleni, mielipiteilleni ja vihalleni (milloin missäkin asiassa.) Vaan kuten aloituksenikin jälkeen pyysin apua siihen, miten pääsisin vihan tunteesta eroon, jottei tarvitsisi purkaa niitä syyttömiin ihmisiin ja että pystyisin suhtautumaan asoihin muistakin kuin omista itsekkäistä näkövinkkeleistä. Asiat on monipiippuisia, ja itse soittaessani olin halukas puhumaan asiasta kuten aikuiset ja että voitaisiin löytää sellainen ratkaisu joka olisi kaikille hyväksi, eli molemmille lapsille. Siitä olen ehdottoman samaa mieltä että mieheni kuuluu kantaa vastuu kun on lapsen saattanut maailmaan. Tämä meidän tilanne kun ei kovin tavanomainen ole, on siihen kovin vaikea itse välillä suhtautua. Mieheni ei tunne kyseistä naista, joka asuu toisella paikkakunnalla, ja lasta hän on nähnyt vain muutaman kerran. Olemme käyneet kaikki vaiheet lapsen odotusajasta tähänhetkeen suhteemme aikana, koska emme yksinkertaisesti halua erota. Itse kunnioitan naisen ratkaisua OIKEASTI pitää lapsi, joka ei varmasti hänellekään helppoa ole ollut.(Koska niin olisin tehnyt itsekin.) Pointti oli lähinnä siinä että työskentelen itse tosi paljon sen suhteen että olisin oikeudenmtukainen tässä asiassa, huolimatta siitä mitä tunnen, kun on kysymys lapsista. Välillä joutuu pettymään ja tulemaan purkamaan tänne tunteitaan. Onneksi on lastenvalvojat, ketkä ovat tällaisia tilanteita varten, ja työskentelevät puolueettomalla rajamaastolla, ja varmasti löytävät ratkaisun mikä on kaikkien elämäntilanteeseen hyväksi.

<br><br>