..

Mie olen vähän tietämätön näissä, ensimmäinen ICSI menossa ja siirto tänään; miten tiedätte jo noin nopeasti, ettei homma sujunutkaan odotusten mukaisesti;-? Pikkuisen jännittää kieltämättä, siksi utelen...

Kiitos kaikille, jotka viitsivät valaista asiaa tietämättömälle, ja zemppiä jatkoon kaikille toivotellen
 
silja
mammulle: tiedän ihmisen, joka helokkiöljyä syömällä sai tuplasti enemmän munasoluja aikaiseksi kuin ekassa IVF-hoidossa jossa tuli vain muutama heikkolaatuinen munis ja lopulta plussasi tästä toisesta hoidosta. kaikki keinot käyntiin, älä luovuta :hug:
 
IIDA-
Siis miten niin, niin äkkiä ????
Jos on kaksi viikkoa siirrosta ja #&%?$!* alkaa vuotaan, niin kai siitä nyt tietää, että peli on jälleen menetetty ??????????????????????

MUUT-
Kiitos teille, ehkä tämä tästä joskus vielä helpottaa.. Ja kiitos sulle tuosta vinkistä, täytyy kokeilla, jos jatkamme hoitoja.
 
Anteeksi mammu, en ole seurannut tilannettasi, enkä oikein ilmeisesti lukenut tekstiäkään kunnolla;-( Olen äärimmäisen pahoillani puolestasi, ja toivottelen kaikesta huolimatta äärimmäisen aurinkoista kevättä siullekin;-)
 
Mammu: olen tosi pahoillani puolestanne !!!
Raskasta on ja varsinkin se ensimmäinen ivf. Silloin olin ihan varma, että nyt onnistutaan kun ollaan oikein kunnon hoidoissa, mutta ei.
Nyt meillä alkamassa viides ivf ja edelleen jaksetaan ja uskotaan. Näin vanhoilla (38v) tarvitaan kuulemma keskimäärin kuusi hoitoa.

Iida: taisi vaan teillä sattua väärinkäsitys noissa lyhenteissä. Kun itse aloittelin hoitoja olin ihan ihmeissäni, että mitä kieltä tällä palstalla oikein puhutaan. Kp on kierron päivä, pp on punktiopäivä ja siitä eteenpäin puhutaan kai jo viikoista (rv), joista minulla ei siis VIELÄ mitään tietoa.
 
Voi Mammu! Olen niin pahoillani puolestasi. Oletko kokeillut minidisperinejä kiinnittymisen tukena, joku tuossa toisessa ketjussa oli saanut plussan, kun oli kokeillut niitä.
Itselläkin tuntuu taas vähän paremman vaiheen jälkeen tosi pahalta tämä lapsettomuus. Täällä istun ja kyhjötän, tuntuu niin yksinäiseltä... Ei edes kevätaurinko piristä.

Jaksamista kaikille! Enni
 
"Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinun vitsasi ja sauvasi minua johdattavat" Ps. 23.

Laitoin tuo Raamatun kohdan, kun tuli mieleen. Kaikki on Luojan kädessä, ja jos sieltä tulee joskus vitsaa ja pimeyttä, joskus on tiedossa valoa, tavalla taikka toisella. Usko huomiseen!
 
Murtunut siipi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.04.2007 klo 19:29 vieras kirjoitti:
"Vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinun vitsasi ja sauvasi minua johdattavat" Ps. 23.

Laitoin tuo Raamatun kohdan, kun tuli mieleen. Kaikki on Luojan kädessä, ja jos sieltä tulee joskus vitsaa ja pimeyttä, joskus on tiedossa valoa, tavalla taikka toisella. Usko huomiseen!
Minä en ole Jumalalta saanut mitään muuta kuiin vitsaa. Mistähän tuokin johtunee? :(
 
Pakko sanoa
...tuosta Raamatunkohdasta (vaikka meneekin vähän ohi aiheen. Siis se vitsa ei todellakaan tarkoita mitään piiskaa. Siihen aikaan kun Raamatun psalmit on kirjoitettu, vitsa ja sauva olivat paimenen työkalut. Tietty tuo suomenkielinen käännös "vitsa" tuo kaikille mieleen koivuniemen herran ja sitähän ei kukaan hyvällä muistele ;) Ja tuo loppu mikä on suomennettu "... minua johdattavat", niin englannin kielessä se on sanatarkasti "...minua lohduttavat."

Ei Jumala ketään rankaise lapsettomuudella. Itsekin kyselen, mitä pahaa olen tehnyt, ettei meille tule lasta. Ehkä tämä on mulle elämän koulua, jossa opiskelen. Ainakin itsestäni ja ihmisyydestä olen oivaltanut tänä aikana sen, että silloin kun menee hyvin, niin on helppo olla, eikä ihminen edes muista Jumalan olemassaoloa. Mutta annas olla heti kun asiat ei tapahdukaan niinkun tahdot, niin heti Jumala vedetään mukaan. Miksi syytät asiasta Jumalaa, joka ei jokapäiväisessä elämässäsi ole muutenkaan mukana? Sitä Jumala kuitenkin tahtoisi.

Siinäpä ajattelemisen aihetta :/
 
Murtunut siipi
Minä vain ajattelen, että nimenomaan Jumala rankaisee minua hedelmättömyydellä, koska en ole uskonut tarpeeksi lujasti.
Hassua sinänsä, koska perheeni on uskonnollinen ja vaikuttaa aika paljon kirkossa, joten olen saanut kotoa erittäin Jumalaan uskovan kasvatuksen.
Aina minulle on vakuuteltu, että mitä tahansa tapahtuukin, se on Jumalan tahto joka johdattaa. :(
 
IIDA-
Anteeksi!!! Oli vaan muutenkin hermot tiukalla, ja niin paha olla. Olisin voinut sinulle paremminkin vastata. Eli siis tuolloin meillä oli tosiaan jo kaksi viikkoa siitä siirrosta, ja kp 1 tarkoitti tosiaan sitten taas kuukautisten ensimmäistä päivää =((

Kiitos hirmuisesti teille muillekkin lohduista ja kommenteista. Mä en oikein enää tiedsä noista apukeinoista tuon kiinnittymisen suhteen, kun olen jo saanut niin monia vinkkejä ja neuvoja, siitä että mikä saattaisi auttaa. Enkä kuitenkaan varmasti voi kaikkia niistä kerralla käyttää. Olisi mielenkiintoista saada tietää, että kenellä on auttanut mikäkin keino.

Tuo usko jumalaan tässä asiassa on mennyt jo aikoja sitten, enkä voi enää kahdeksan vuoden jälkeen uskoa hänen tuovan valoa meidän elämään tässä asiassa..

Kiitos teille kaikille :hug:
 
Kiitos vaan mielenkiintoisista kommenteista. Itse kyllä koen sen "vitsan"
ohjailevan minua liikaakin. Monella varmasti on usko Jumalaan koetuksella, ja moni on jo koko homman jättänytkin sikseen.
Lapsettomuus opettaa ihmisen tajuamaan oman vajavaisuutensa, ei me täällä monellekaan asialle pystytä tekemään mitään. Omasta puolestani,
vihankin tunteiden jälkeen, olen oppinut kääntymään Jumalan puoleen.
Ehkä kaikella on tässä jokin tarkoitus. Ehkä en ole ollutkaan valmis vanhemmaksi. Miten suuri siunaus onkin se, että juuri minä saan käydä tällaista koulua ennen vanhemmuutta, tai mitä se sitten tulee olemaan.
Tulen tajuamaan elämän arvokkuuden, ennen kuin se on syntynytkään.
Ja kuinka pienestä elämä on kiinni. Kuka meistä ajattelee kasvaneensa ihmisenä lapsettomuuden myötä? :wave: En ehkä muiden suhteen, mutta oman käsityksen elämästä suhteen.
 

Yhteistyössä