7-vuotias yksin linja-autolla?

pitäisi vanhin lapsi, 7 vee saada mummolaan. itselläni ei ole autoa häntä sinne viedä.
onko 7-vuotias liian nuori teidän mielestä matkustamaan yksin linja-autossa kun 2 tuntia kestää matka ja mummi ja ukki on ottamassa sitten vastaan?
poitsu on kyllä sellanen yleisreipas poitsu,mut mietin tuota et kun on niitä välipysähdyksiä tuolla ettei vaan hyppää kyydistä tai jotain vastaavaa.
 
vieras
Jos lasta ei itseä pelota ajatus yksin matkustamisesta, niin mikä ettei. Ja jos on kännykkä mukana, niin siihenhän voi soitella ja kysellä aina, että miten menee.
 
t
Jos on itse halukas lähtemään tuolle reissulle, niin päästäisin. Oletan että ei ole mitään autonvaihtoja tms. matkalla. Mummo ja vaari pitää olla vastassa määränpäässä. Eväitä ja luettavaa mukaan, ellei nuo aiheuta pahoinvointia. Opasta myös bussin vessan käytössä.
 
kyllä vain
Kyllä laittaisin bussilla matkaan. Itse harkitsen lähettäväni 5-vuotiaan bussilla kummien luokse. Ainakin Expressbusilla on ns. lapsipassi http://www.expressbus.fi/lapsipassi ja uskoisin, että muidenkin yhtiöiden busseihin on ihan turvallista laittaa lapsi yksinään matkustamaan.
 
vieras
No ei oo jos vaan käy matkan lapsen kanssa läpi ja vannottaa, et ei saa jäädä pois aiemmin. Itse oon matkustanu linkillä jo eppuluokkalaisena ja muista ku ekoja kertoja pidemmällä matkalla iski epätoivo, et mitä jos oonki ajanu jo pysäkin ohi :/ tai no mulla tulee sellasia vieläki aikuisena (varmaan lapsuuden peruja) jos on vieraampi matka, et on epävarma päätepysäkistä. Mut kuskille hyvä mainita määränpäästä ja et vannottaa olee autossa.
 
vieras
Ei ole liian nuori, vaan sopivan ikäinen. Toki riippuu aina lapsesta, mutta kirjoitit että on reipas niin en usko että tulee mitään ongelmaa. Eri asia jos lapsi ei halua tai pelkää.
 

Yhteistyössä