7-vuotias laihtuu eikä syö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nimetöN"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nimetöN"

Vieras
Miehen lapset on aina olleet nirsoja syömään mutta nyt 7-vuotias tyttö on alkanut viime aikoina jättää ruoan syömättä vetoamalla vatsakipuihin ja käy pulauttamassa vessanpönttöön ruoan. Ollaan huomattu että lapsi on laihtunut ja silmänaluset ovat ihan tummat, muilla lapsilla ei ole tällaista ongelmaa. Kun lasten äidiltä kysytään tilanteesta niin vastaus on tyyliin "minunko vika se on, vie lääkäriin sitten", ja kuulemma lapsella on aina vähän kuumetta ja on usein pois koulusta. Mitä pitäisi tehdä. Mies on huono sanomaan lasten äidille oikein mitään enkä minäkään viitsisi tätä asiakseni ottaa, siitä vasta soppa syntyisi. Ei kuulemma kotona tarvitse syödä jos ei halua ja koulussakin huono syömään.

Oon sanonut että pitää tutkia, mutta kun tuntuu et ongelma on ihan pään sisällä, lapsikin jo ihan luulotautinen varmaan jos äiti aina sanoo että sulla on kuumetta, sulla on vatsatauti... syönnin jälkeen oksentaa ettei tartteis enempää syödä, mut muuten on virkee eikä yhtään kipeän oloinen. karkki kyllä pysyy sisällä... voiko ilman toisen vanhemman suostumusta laittaa kouluterveydenhoitajalle/psykologille jos on tarvetta?

Lapsi välittömästi lääkäriin.

Miten sun mies ei asiaa sisäistä? :(

Tuli tosta äkkiseltään mieleen, että onkohan lapsen äidillä syömishäiriö

[QUOTE="aapee";26036332]Oon sanonut että pitää tutkia, mutta kun tuntuu et ongelma on ihan pään sisällä, lapsikin jo ihan luulotautinen varmaan jos äiti aina sanoo että sulla on kuumetta, sulla on vatsatauti... syönnin jälkeen oksentaa ettei tartteis enempää syödä, mut muuten on virkee eikä yhtään kipeän oloinen. karkki kyllä pysyy sisällä... voiko ilman toisen vanhemman suostumusta laittaa kouluterveydenhoitajalle/psykologille jos on tarvetta?[/QUOTE]

Ihan sama onko ongelma fyysinen vai psyykkinen mutta lapsi tarvitsee lääkäriä NYT!!!

En tiedä kuinka saisin miehen tajuamaan et tuo ei ole normaalia. Sit kun kysellään että kerro jos jokin painaa mieltä tai mihin sattuu niin lapsi vaan itkee eikä kerro. Äidin mielestä se on normaalia koska lapsi kuulemma vaan on kova jännittäjä. ollaan huomauteltu et kuinka se voi aina olla kuumeessa kotona mutta kun on meillä niin ei ole kuumetta. Mies ei uskalla sanoa tälle äidille mitään, ja kun itse sanon että pitää viedä lääkäriin niin pelkää varmaan lapsen äidin reaktiota jos kuulee että ollaan lääkärissä käytetty. En keksi mitä tässä itse voisi tehdä.

Mulle nousi lapsena aina kuume kun jännitti joku asia.
Mulla oli siis kaikki muuten kyllä hyvin eikä tää liity ap:n tapaukseen sinänsä mutta tuli nyt mieleen että toi kuume voi olla ihan oikea/"harmiton" reaktio stressistä.

MUTTA muiden asioiden takia ehdottomasti lääkäriin nopeasti. :(

en oo edes tajunnut yhteyttä mut ollaan jatkuvasti huomauteltu kun käsi on housuissa ja raapii itteensä, ettei vaan olis sit niitä kihomatoja? Muilla lapsilla ei kyl tosiaan oo tollasia oireita. no pitää yrittää nyt saada lääkäriin se lapsi!