7-vuotiaat,kaverit ja leikki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mama

Vieras
Jos teillä on n. 7-vuotiaalla lapsellanne kaveri kylässä,niin kuinka paljon tavallaan vielä "vahditte" heitä? Ovatko keskenään ulkona,leikkivätkö omassa huoneessaan ovi kiinni? Käytkö välillä katsomassa mitä leikkivät ym. Kuinka paljon olisi hyvä vahtia,ovat kuitenkin jo sen ikäisiä että haluavat varmaan omaa rauhaa....

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
En vahdi, siinä vaiheessa kun kuuluu riitelyä menen väliin rauhoittamaan tilanteen. Sisarusten riitoihin en puutu, heidän on opittava ratkaisemaan riitansa itse.

sitä vaan mietin et mistä sit tietää et ovatko leikit ihan ok...ajattelin et jos on jotain "lääkärileikki" tyyppisiä juttuja tai jotain,et ne on sit sellaisia sopivia juttuja,ettei mitään epäsopivaa...

Pitäähän niiden lääkäriäkin saada leikkiä :) Kunhan eivät tulitikkuja kokeile tai muita aikuisten juttuja. Mutta mistä ne niitä vaikka omassa huoneessa tai ulkona saisivat?

Mun on helppo sanoa, kun oma tyttö on vasta 2-vuotias, mutta tuolla pihalla jo 5-vuotiaat on kavereiden kesken (isompien seurassa). Välillä 7-vuotiaat leikkii meiän tytön kanssa, välillä isompien kanssa. Tietenkin siinä on se että kaksi samanikäistä saattaa helpommin keksiä jotain hölmyksiä, tuskin kuitenkaan jatkuvasti tarttee vahtia.

En vahdi, siinä vaiheessa kun kuuluu riitelyä menen väliin rauhoittamaan tilanteen. Sisarusten riitoihin en puutu, heidän on opittava ratkaisemaan riitansa itse.
Pääsääntöisesti näin. Sisarusten välisiin riitoihin olen joskus puuttunut, kun junnu on jäänyt täysin alakynteen sanallisesti lahjakkaan isosiskonsa sitä läksyttäessä. Eli olen sanonut likalle, että nyt riittää.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Pääsääntöisesti näin. Sisarusten välisiin riitoihin olen joskus puuttunut, kun junnu on jäänyt täysin alakynteen sanallisesti lahjakkaan isosiskonsa sitä läksyttäessä. Eli olen sanonut likalle, että nyt riittää.

sitä mä vaan lähinnä pohdin että jos isommat lapset leikkii keskenään,niin pitääkö vaan luottaa,että ne leikkii nätisti eikä keksi mitään tyhmää. Kun ei viittis jatkuvasti käydä katsomassa ja kyselemässä että mitäs leikitte. kai se niitä alkais ärsyttämään ja ajattelisivat etteivät saa leikkirauhaa. mulla kun on esikoisesta kyse,niin entiiä miten pitäis toimia. pitääkö vaan oppia luottamaan...

no en oo valvonu enää ees 5-vuotiaidenkaan leikkejä!!
Leikkivät nätisti sisällä tyttöni huoneessa ja hsuskaa tuntuu.aina olevan ja
hyvät leikit. Erimielisyydet osaavat neuvotella..tyyliin:"vieras saa päättää ekana"
Tietty kuulen leikkien äänet ja oon saatavilla jne..mut en vahdi..
tytöt nykyään eskarilaisia ja jos tuleekin pikku riitoja kaverien kans niim
itse hienosti osaavat ne aina selvittää!!!! =)

Yhteistyössä