7-vuotiaalla veristä vuotoa alapäästä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tuli äsken sanomaan että kun kävi pissalla, tuli paperiin hieman verta. Myös pikkuhousuissa oli pientä, veristä tuhrua. Veri on ihan punaista. Ei kutise ja kun katsoin onko jotain nirhaumaa, ei näy mitään. Mistä tällainen voi johtua? Ei kuumetta tmv. En nyt yötä kohdin lähde päivystykseen kun muuten hyväkuntoinen. Huolettaa silti.

Haistakaa nyt kukkanen. Kyselin hieman ettei vaan ole itse tutkiskellut paikkojaan. Pillahti itkuun ja sanoi että vähän. Olisiko siitä voinut sit tulla jotain nirhaumaa tmv...? Eka tyttölapsi niin ihan ulalla näistä... :(

Verta oli niin minimaalinen määrä eikä sitä enempää enää tullut kun pyyhki. Toki heti huomenna mennään jos vähänkään jatkuu. Ja muutenkin soitan.

Voi kehveli mitä sekopäitä täällä :0 Ei mun mielestä tarvitse ainakaan yötä vasten mihinkään päivystykseen lähteä jos ei verta ihan solkenaan tule. Voi olla että on kynnellä tehnyt pienen haavan johonkin limakalvolle.

• Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
[QUOTE="yks";28319862]Voi olla pissatulehdus. Mun tytöltä tuli verta alapäästä pikkasen, kun oli paha tulehdus.[/QUOTE]

Totta. Täytyy seurailla, tuleeko enää tai oireileeko muuten.

Luulisin että on kynnellä nirhaissut. Meillä oli kerran vastaavaa, verta ei ollut paljon, muutama pieni tippa. Ja valitti että pissa kirvelee. Annoin bepanthenia ja käskin itse laittaa. Ja leikkasin kynnet. Ja kerroin että kynsi voi tehdä haavan.

Mutta jos sulla on selvempi tuhnutahra kuin tippoja, niin toivon mukaan ei olleet ekat menkat. Meinaan mulla alkoi just noin, eka kerran tuli vain parisenttinen tahra. Olin kyllä 12 v.

Mäkin luulin silloin virtsatientulehdukseksi, mutta tytön pissan viljelyn tulos oli negatiivinen.

Alkuperäinen kirjoittaja samanikäisen äiti;28319895:
Luulisin että on kynnellä nirhaissut. Meillä oli kerran vastaavaa, verta ei ollut paljon, muutama pieni tippa. Ja valitti että pissa kirvelee. Annoin bepanthenia ja käskin itse laittaa. Ja leikkasin kynnet. Ja kerroin että kynsi voi tehdä haavan.

Mutta jos sulla on selvempi tuhnutahra kuin tippoja, niin toivon mukaan ei olleet ekat menkat. Meinaan mulla alkoi just noin, eka kerran tuli vain parisenttinen tahra. Olin kyllä 12 v.

luultavasti itse aiheuttanut pienen nirhauman tutkiskeluillaan. Minusta olisi nyt tärkeää selittää että se on ihan ok tutkia ja kokeilla, ettei jää mitään "traumaa" asiasta. Jos kokee että on moitittu (vaikkei varsinaisesti olekaan) niin saattaa säikähtää eikä enää uskalla.

No ei todellakaan anna aiheutta lähteä päivystykseen jos vähän limakavosta tihkuttaa verta. Eri asia jos vtiN muita oireita ja kuumetta. Hyvä että ap olet kysynyt onko vahingossa itse voinut aiheuttaa, ja nimenomaan teet selväksi että on siinä tapauksessa täysin harmitonta.Jos selvää syytä taas ei oe, ja huomenna jatkuu, varailisin aikaa.

[QUOTE="aloittaja";28319875]Totta. Täytyy seurailla, tuleeko enää tai oireileeko muuten.[/QUOTE]

En jakasanut lukea kaikkia solvauksia mutta tulipa mieleeni että
olisiko oikeasti pissitulehdus?
Jos tulee vähänkin verta niin heti vaikka yöllä lääkäriin, se tuhoaa munuaiset! :(
Jos epäilys pieninkään pissivaivaan ja verta tulee niin älä odottele kuumetta ja kovia kipuja vaan toimi!

Toki jos mietityttää niin painele lasta selän puolen kevyesti kämmenellä munuaisten kohdin, jos sattuu niin tulehdus on siellä :( lääkkeet mahdollisesti auttaa jos ajoissa olette.En halua pelotella van kertoa niikuin itselle on käynyt :(

Nimimerkillä kokemusta omasta lapsuudesta

[QUOTE="minä vaan";28320073]En jakasanut lukea kaikkia solvauksia mutta tulipa mieleeni että
olisiko oikeasti pissitulehdus?
Jos tulee vähänkin verta niin heti vaikka yöllä lääkäriin, se tuhoaa munuaiset! :(
Jos epäilys pieninkään pissivaivaan ja verta tulee niin älä odottele kuumetta ja kovia kipuja vaan toimi!

Toki jos mietityttää niin painele lasta selän puolen kevyesti kämmenellä munuaisten kohdin, jos sattuu niin tulehdus on siellä :( lääkkeet mahdollisesti auttaa jos ajoissa olette.En halua pelotella van kertoa niikuin itselle on käynyt :(

Nimimerkillä kokemusta omasta lapsuudesta[/QUOTE]

Unohdin kertoa että jos painelet lasta kevyesti tuosta alavatsan kohdin mistä suunnilleen aikuisella karvoitus alkaa ;) (selvennys) ja sattuu tai tulee pissi alleen niin lääkäriin, tulehdus on ja saa edes yöksi jo tipan :) joka helpottaa :) myös särkylääkettä voit antaa ohjeen mukaan :) *paranemisia*

ihanko totta ihmiset ei usko että se isä tai isäpuolikin voi koskea tyttäreen...

No mä oon herännyt 9v iässä siihen että isän sormet oli mun pimpissä(tätä jatkui ja sitä että isä yritti raiskata,suostutella yms ällöä,sitten kun sain kerrottua asiasta äidille,äiti ei uskonut!).

Yhteistyössä