4 v tytöllä tulee verta alapäästä, virtsatietulehdusko? Vai mitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hissukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hissukka

Vieras
Illalla kävin pyyhkimässä tytön pyllyn kun kävi kakalla, niin paperiin tuli verta. En ole varma mistä tuli, mutta päivällä tyttö valitti että pyllyä kirvelee. Kysyin, että missä kirvelee niin näytti pimppiä. Voisiko viitata virtsatietulehdukseen? Kuumetta ei ole, ei edes lämpöä. Muuten tyttö vaikuttaa ihan normaalilta.

Katsoin että peräaukon vieressä saattaa ihan pienenpieni nirhama olla mutta en usko että veri olisi siitä peräisin, on se mahdollista tietysti, mutta ihan pieni nirhama oli kyseessä.

Jäänkö seurailemaan vai pitäisikö huomenna soittaa jo lääkärille?

Jos olisi pissatulehdus ja tulee verta niin mitä todennäköisimmin pitäisi olla kuumetta ja muutenkin sairaanoloinen lapsi! Erittäin paljon mahdollista, että se veri tulee sieltä pyllynpuolen pienestä nirhaumasta kuitenkin. Mutta itse varmaankin käyttäisin huomenna ainakin labrassa tyttöä, että saisit varmuuden ettei ole mitään tulehdusta.

Pienestä nirhamasta voi tulla yllättävän paljon verta ja vielä kun se leviää paperiin, sitä näyttää tulevan aika paljonkin. Meillä on sama ongelma ja olen myös löytänyt sieltä ryppynarusta pienen haavan. Välillä tulee verta, välillä ei. Peräaukkoa voi koittaa rasvata esim. Bepanthenilla.

käyppä tytön kanssa lääkärissä, tulipa veri mistä hyvänsä. Meidän pojall aolematon haavauma kesti ikuisuuden parantua. nyt vien heti jos jotain alapää oireita.

Tuohon edelliseen viestiini vielä lisään, että siis jos näkyvää verta tulee pissatulehduksessa niin silloin on kyseessä jo tosi paha tulehdus. Eli varmaan teillä johtuu muusta...

Alkuperäinen kirjoittaja adalmiina:
Jos olisi pissatulehdus ja tulee verta niin mitä todennäköisimmin pitäisi olla kuumetta ja muutenkin sairaanoloinen lapsi! Erittäin paljon mahdollista, että se veri tulee sieltä pyllynpuolen pienestä nirhaumasta kuitenkin. Mutta itse varmaankin käyttäisin huomenna ainakin labrassa tyttöä, että saisit varmuuden ettei ole mitään tulehdusta.

Ok... tuskin sitten pissatulehdusta. Mutta taidan kuitenkin huomenna soittaa lääkäriin ja kysyä pitäisikö tutkia. :)

Mun tytöllä oli 4-vuotiaana pissatulehdus jonka huomasin kun pissan jälkeen paperiin jäi verta ja myös pöntössä sitä oli erittäin vähän. Ei kuumetta, eikä muutoin kipeä, valitti vain kirvelyä pimpassa. Että hyvin voi ollakin pissatulehdus. Paitsi juu, pissalla kävi paljon normia enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Pienestä nirhamasta voi tulla yllättävän paljon verta ja vielä kun se leviää paperiin, sitä näyttää tulevan aika paljonkin. Meillä on sama ongelma ja olen myös löytänyt sieltä ryppynarusta pienen haavan. Välillä tulee verta, välillä ei. Peräaukkoa voi koittaa rasvata esim. Bepanthenilla.

Bepanthenia laitoinkin nyt varmuudeksi alapäähän yön ajaksi. :) Ehkäpä se on se pieni nirhama mikä sitten sekä kirvelee että vähän vuotaa.

Alkuperäinen kirjoittaja adalmiina:
Tuohon edelliseen viestiini vielä lisään, että siis jos näkyvää verta tulee pissatulehduksessa niin silloin on kyseessä jo tosi paha tulehdus. Eli varmaan teillä johtuu muusta...

Tosiaan meillä tuli tytöllä verta heti kun tulehdus ilmeni, kuten myös itselläni tulee aina jos pissatulehdus.

Alkuperäinen kirjoittaja villiäinen:
Mun tytöllä oli 4-vuotiaana pissatulehdus jonka huomasin kun pissan jälkeen paperiin jäi verta ja myös pöntössä sitä oli erittäin vähän. Ei kuumetta, eikä muutoin kipeä, valitti vain kirvelyä pimpassa. Että hyvin voi ollakin pissatulehdus. Paitsi juu, pissalla kävi paljon normia enemmän.

En ole seurannut onko käynyt pissalla enemmän kun hoitaa sen jo täysin omatoimisesti. Kakan vain pyytää pyyhkimään. Täytyy huomenna seurata kuinka usein käy pissalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Alkuperäinen kirjoittaja villiäinen:

En ole seurannut onko käynyt pissalla enemmän kun hoitaa sen jo täysin omatoimisesti. Kakan vain pyytää pyyhkimään. Täytyy huomenna seurata kuinka usein käy pissalla.

Kannattaa seurata, joskin mä huomasin sen illalla kun nukkumaanmeno ei onnistunut kun kokoajan pissatti.

En nyt tiedä miten ensimmäisen ajatukseni muotoilisin. Niinpä en sitä kaunistele: Oletko varma että lasta ei ole käytetty seksuaalisesti hyväksi?

Luultavasti on kyse ihan muusta, mutta kun sellaistakin pahaa tapahtuu ja yleensä siellä missä ei osata epäillä. :'(

Yksi vaihtoehto myös mikä tuli mieleen on se että jos lapsi on työntänyt pimppiin jonkun esineen joka on raapaissut vähän.
Verta ei kuitenkaan ollut paljon?

Pahan virtsatietulehduksen aikana voi myös tulla verta, mutta se kai tulee pissan mukana!? eli ei pitäisi pyyhkiessä tulla sentään verta.

Alkuperäinen kirjoittaja tuota:
En nyt tiedä miten ensimmäisen ajatukseni muotoilisin. Niinpä en sitä kaunistele: Oletko varma että lasta ei ole käytetty seksuaalisesti hyväksi?

Luultavasti on kyse ihan muusta, mutta kun sellaistakin pahaa tapahtuu ja yleensä siellä missä ei osata epäillä. :'(

Yksi vaihtoehto myös mikä tuli mieleen on se että jos lapsi on työntänyt pimppiin jonkun esineen joka on raapaissut vähän.
Verta ei kuitenkaan ollut paljon?

Pahan virtsatietulehduksen aikana voi myös tulla verta, mutta se kai tulee pissan mukana!? eli ei pitäisi pyyhkiessä tulla sentään verta.

Olen kyllä ihan varma ettei ole käytetty hyväksi. :) Tyttö on eläissään ollut vain neljästi yökylässä (mummolassa) ja muuten ei ilman mun tai miehen valvontaa käy kuin seurakunnan kerhossa. Ei siis ole edes ollut tilaisuutta että tuollaista voisi sattua.

Verta ei tullut paljon. Tyttö ei ole ennen pimppiinsä mitään esineitä yrittänyt tunkea tai pyllyleikkejä yms. harrastanut, ainakaan mun nähteni. Mutta eihän sitä tiedä mitä lapsi saa päähänsä kokeilla.