6vuotias kiusaa meidän 3vuotiasta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v*tuttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

v*tuttaa

Vieras
Eli mieheni veljellä on 6vuotias poika "Manu" ja minulla 3vuotias "Jani" (siis mieheni ei ole bio isä)
Ja tämä manu melkeinpä asuu mieheni vanhemmilla jotka lellii sitä kakaraa ihan piloille..
Kun pojat tapasivat niin minun poika oli 1v ja tulivat kivasti toimeen ja manu oli meilläkin yötä ja leikkivät yhdessä..

nyt sitten AINA kun he näkevät niin tämä manu kommentoi jania "et osaa juosta, vauvatkin juoksee nopeampaa" "et osaa piirtää kyllä yhtään" "mummo sano että rakastat mua enemmän ku jania" (ja mummohan sanoo..) yms yms.
manu myös ihan tönii ja taittelee janin sormia kipeästi ja saattaa potkaista ja repiä. yleensä piilossa kuitenkin kun jäävät kahdestaan johonkin, monesti olen tullut paikalle ja nähnyt ja tottakai pitänyt puhuttelun. Sitten jos jani puolustaa itseään että ottaa manua paidasta kiinni ja alkaa itkeä niin mummo tulee ihan vouhkona "jaa täällä märistään kun ei sa paitaa repiä.:" :O

Jani tykkää kyseisestä pojasta kuitenkin tosi paljon ja tahtois leikkiä tämän kanssa. Mutta Manun synttäreilläkään Jani ei saa mennä samaan huoneeseen leikkimään muitten lasten kanssa vaan joutuu olemaan aikuisten kanssa olkkarissa tai saa toiseen makkariin lelun mukaansa ja leikkiä siellä. Kun Jani on koittanut mennä mukaan leikkeihin, Manu huutaa että "mee pois, et saa tulla"
Ja siihen kaikki aikuiset sanoo vaan, että "tollasia kaikki lapset on! Ei niiden leikkeihin mahu mukaan"

Olen ihan väsynyt siihen kakaraan! En ole enää halunnut käydä koko paikassa, mutta välillä tulee tilanteita että pakko..
Siis vituttaa kattoa vierestä kun omaa lasta kohdellaan nuin ja KUKAAN niistä aikuisista ei sano mitään! Pitävät normaalina käytöksenä!!

jos ei kiinnosta leikkiä niin miksi pitää ruveta kiusaamaan??

Kaikki sisarussuhteet ovat tuollaisia. Tai sanotaanko että suurin osa. Että 6veelle on normaalia kiusata ja kadehtia sisaruksiaan. Ja siis sellaista, jota kadehtii. ja jso manun isä elää janin kanssa, vaikka ei ole tämän isä, niin tottakai hän kadehtii jania. Ja jos manu on mummolassa jutellut asiasta ja luulee isänsä rakastavan vierasta lasta enemmän kuin omaansa, niin on ok, että mummo kertoo lapselle, että näin ei ole.

Mutta se, että aikuiset ovat sitä mieltä että manu saa eristää janin synttäreillä muiden leikeistä, ei ole ok. Paitsi jos jani on niin pieni, että rikkoo vielä 6-vuotiaiden leikit. Ei siis osaa leikkiä samanlaisia leikkejä kuin toiset. Ja kaikki muut ovat siis 6-vuotiaita.

En itsekään tiedä mitä vastaavassa tilanteessa tehdään. Tai siis mitä muut tekevät. Minä tein aikoinani niin, että joskus sanoin, että ettekö voi ottaa pienempääkin, kun hänelle tulee paha mieli, ja jsokus /usein yritin itse keksiä jotain tekemistä pienemmän kanssa, jos esikoisella oli kaveri.

Kaikki sisarussuhteet ovat tuollaisia. Tai sanotaanko että suurin osa. Että 6veelle on normaalia kiusata ja kadehtia sisaruksiaan. Ja siis sellaista, jota kadehtii. ja jso manun isä elää janin kanssa, vaikka ei ole tämän isä, niin tottakai hän kadehtii jania. Ja jos manu on mummolassa jutellut asiasta ja luulee isänsä rakastavan vierasta lasta enemmän kuin omaansa, niin on ok, että mummo kertoo lapselle, että näin ei ole.

Mutta se, että aikuiset ovat sitä mieltä että manu saa eristää janin synttäreillä muiden leikeistä, ei ole ok. Paitsi jos jani on niin pieni, että rikkoo vielä 6-vuotiaiden leikit. Ei siis osaa leikkiä samanlaisia leikkejä kuin toiset. Ja kaikki muut ovat siis 6-vuotiaita.

En itsekään tiedä mitä vastaavassa tilanteessa tehdään. Tai siis mitä muut tekevät. Minä tein aikoinani niin, että joskus sanoin, että ettekö voi ottaa pienempääkin, kun hänelle tulee paha mieli, ja jsokus /usein yritin itse keksiä jotain tekemistä pienemmän kanssa, jos esikoisella oli kaveri.

siis..manu ja jani ovat "serkkupuolia" :D
ei minun mies ole manun isä vaan hänen setänsä. Selitin varmaan sekavasti :D

Yhteistyössä