6v tytöllä paljon ihokarvoja, kellään tietoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolettaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolettaa

Vieras
aloin vaan miettiä että onkohan jossain vikaa vai ihan normaalia... 6v tytölläni on aika paljon ihokarvoja esim käsivarsissa. karvat on aika pitkiäkin... jaloissa myös karvoja mut ei niin pitkiä. selässä enemmän hentoa karvoitusta... voih, kertokaa jos tiiätte :/

karvoitus on vaaleaa. neuvolassa ei ole sanottu mitään... ajattelin kysyä asiasta kun mennään kouluunlähtötarkastukseen.. mietin vaan että miten sen tekisin ettei tyttö kokisi asiaa kiusalliseksi tai alkaisi sitten tarkkailla itseään... :(

Minä olen aika karvainen jaloista ja bikinialueella karvoitusleviää inhottavasti reisille, mutta kyllä tytöllä on enemmän karvoja käsivarsissa kuin mulla.

Meidän 4-vuotiaalla on melko karvainen selkä..:D Tummahkoa, hentoa karvaa. On tummat kulmat ja silmätkin, isänsä on melko tumma myös.
Ajattelin asiaa kysäistä neuvolassa, välillä vähän mietityttänyt tuo selän karvoitus.

Jos neuvolassa meinaatte asiaa kysellä, niin tehkää se niin, ettei lapsi kuule. Voipi niistä karvoista sitten vahingossa muodostua lapselle huolen ja häpeilyn aihe.

Mun tytöllä on karvaa käsivarsissa, selässä ja etenkin säärikarvat on aikamoiset. Alakertaan on tullut hentoa karvaa, aika selkeää kuitenkin. On tutkittu ennenaikaisen puberteetin vuoksi, mutta mikään ei vielä viittaa siihen että varsinainen puberteetti olisi alkamassa, koska karvankasvu kulkee eri linjaa kuin kuukautisten alkaminen.

[QUOTE="vieras";28463184]Ihminen on luonnostaan karvainen, mutta näköjään se tuppaa useimmilta unohtumaan.[/QUOTE]

Ja jotkut eivät tiedä, että on olemassa ns. normaalia karvoitusta ja liikakarvoitusta, tai karvoitus on liian aikaisin väärässä paikassa.

Luulen että karvoitus on yksilöllistä, eri asia jos häpy- tai kainalokarvat alkavat hirveän aikaisin kasvaa aikaisen puberteetin merkkinä.

Minunkin keskimmäiseni on aina ollut karvaisempi kuin kaksi muuta, hänellä on sellaista lyhyttä nukkaa kaikkialla ihossa. Sitä ei näe ellei valo osu sopivassa kulmassa, mutta häntä on aina ollut kaikkein mukavin silitellä esim. selästä :) Iho tuntuu niin silkkiseltä.