6v tytön poika jutut????

onko muiden 6v tytöt kiinnostuneita pojista.kun ollaan ihastuttu jne..?taidan olla vähän hysteerinen asian kanssa,mutta tuntuu että meidän tyttöä kiinnostaa aivan hirveästi nyt pojat ja niistä puhutaan koko ajan ja ollaan niin ihastuneita..miten muilla?
 
tuttu juttu
Taitaa olla aika yksilöllistä. Tuttavaperheen tyttö oli6-vuotiaana aivan "poikahullu", juoksi niiden perässä, pussaili, vakoili ja oli tosi kiinnostunut. Mun tällä hetkellä 6-vuotias tyttö on ihastunut eskarikaveriinsa ja onhan se tyttöjen ja poikien välinen toiminta melkoista kihertelyä. Viatontahan tuo on, ei 6-vuotiailla mitään seksuaalisia puuhia ole vaikka ne jutut saattaa kiinnostaa. isoksi kasvaminen on loppujen lopuksi jatkuvaa omien rajojen testausta, aikuisen järkevällä suhtautumisella asiat yleensä hoituu. =)
 
mammammaa
Nykyisin lapset "kasvaa" näköjään vähän aikasemmin ku "sillon ennen vanhaan". Olin yli 10 vuotta takaperin sukuloimassa Ranskassa, ja silloin 8-vee pikkuserkkuni totesi yhden tytön nähdessään, että "tuon kans olis kiva päästä pöllyttämään peittoja" (näin kauniisti sanottuna... olikohan peräti coucher se sana, mitä hän käytti... niinku siinä biisissä, voulez vouz coucher avec moi, ce soir...) Mutta ei siinä jäänyt kyllä epäilystä, että ymmärsikö poika, mistä on kysymys.
 
mun mielestä noi "tykkäämis leikit" voi yksin kertaisesti kieltää kokonaan! Selittää lapselle että ne kuuluu isommille, ja aikuisille. Meillä päiväkodissa alkoi syksyllä olemaan näitä pussailu juttuja ja tykkäämisiä ja ihastumisia. Omalta lapseltani kielsin heti kun sain kuulla näihin leikkeihin osallistumisen, ja lapsi oli jopa helpottunut ja kertoi ettei oikeastaan tykkää edes leikkiä niitä, on vaan jotenkin aina joutunut niihin leikkeihin. Samalla juttelin myöskin päiväkodin johtajan kanssa ja kerroin kantani asiaan, samantien kielsivät pussailut ja jahtaamiset ja laittoivat kotiin postia että joka perheessä asiasta juteltaisiin. Leikit loppuivat lähes kokonaan, vielä siellä on muutama jotka pyrkii viljelemään näitä juttuja, mutta eivät saa enää muita siihen mukaan. Tiedän että näitten muutaman lapsen perheessä lapset saavat katsoa salkkareita ym. aikuisten ohjelmia, liekö niillä vaikutusta lapsen käyttäytymiseen.
 

Yhteistyössä