6kk vauvan hampaat on takaa ihan mustat?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi helv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi helv

Vieras
Alahampaat on sisäpuolelta mustat. Onko tämä nyt jotain hammaskiveä??? oon ihan paniikissa. Olen kyllä yrittänyt harjata hampaita ihan aamuin illoin, sen mitä nyt tuon ikäiseltä saa harjattua, kun tunkee kieltä koko ajan eteen, eikä anna harjata. Onko siis hampaat nyt jo jotenkin pilalla vai? Minun syytäni?

Mun pojalla taasen yläetuhanmpaissa on sellaset läntit. Huomasin ne jo sillon 8kk kun puhkesivat eikä se edes tienny sillon mistään mehuista. Aivan kun ois niissä kohde alunperin kiillevaurio.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
ei kai tuossa iässä vielä hammaskiveä ole. Onko syönyt mustikkaa, joka ois värjännyt hampaat? Tai onko kolauttanut hampaita/ikeniä? JOs niissä on jokin vaurio.

No kyllä marjasoseita menee aina välillä, mutta ei esim. viime ruokailulla mennyt ja nyt katsoin hampaita. Olen katsonut niitä jo ennenkin, silloin luulin, että on järsinyt jotain kirjaa (kun syö koko ajan jotain) ja siitä on lähtenyt väriä. Mitä tää nyt on??

en nyt halua pelotella, mutta mun yhdellä entisellä hoitolapsella oli mädäntynyt etuhampaat ja ne jouduttiin poistamaan. ota yhteys hammaslääkäriin tai neuvolaan.

Meillä on kans ollut tuota mustaa etuhampaissa, värjäytymästä on kyse ja hammashoitaja saa sen poistettua jollain erikoistahnalla. 2-vuotiaana tosin vasta taitaa olla eka hammastarkastus. En tiedä onko tuo värjäytymä sama asia kuin hampaissa joskus esiintyvä 'ruoste'. Googleta tai kysy hammashoitolasta.

meidän tytöllä meni maitohampaista 14 poistoon.Ensin alkoi kiille huonontua,sitten alkoi paljoa lähtemään jne..tämä tapahtui vajaassa puolessa vuodessa.Sairaalassa poistivat 14 hammasta,alas eteen jäi ainoat ehjät 6 hammasta.Lääkäri ei osannut sanoa syytä tähän,muuta kuin että jotain vikaa hammasluussa oli.Ei siis johtunut meistä.Nyt tytölle on tullut muutama rautahammas ja niihin laitetaan pinnoitus etteivät pääse reikiintymään jne.Koska syytä ei tiedetä niin sama kohtalo voi olla myös pysyvillä hampailla.Lisäksi hampaat voivat puhjeta suuhun miten päin sattuu,koska vanhaa hammasta ei ole paikannäyttäjänä.

Yhteistyössä