60% naisista meikkaa päivittäin, tutkimuksen mukaan. Samaa ei näe kotiäitien keskuudessa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iiminka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
No, ei työssäkäyvätkään välttämättä meikkaa vapaapäivinään, jos ihan kotipuolessa pyörivät. =)

Monilla on tapana laittautua kun lähtee ihmisten ilmoille mutta kotona voi olla sitten vapaammin.

Outo ajatus... Siis että joutuu vetämään haarniskan tai muun suojakerroksen yllensä, kun kotiovesta lähtee. Minulla on tapana kohdata maailma ihan tällaisena, kuin olen. Tarkoitan siis sitä, että en koe TARVETTA esim. meikata tai ns. laittautua kyetäkseni liikkumaan ihmisten ilmoilla turvallisin mielin.

Siksi en oikein osaa asettua toisella tavalla toimivan asemaan ihmettelemättä motiiveja.

Mikä sitten luetaan meikkaamiseksi. Jos päivittäin pistän meikkivoiteen ja ehkä puuteria ja huulipunaa, niin meikkaanko silloin?

Miksi pitäisi koko arsenaalilla meikata, jos vähempikin riittää?

Mä en näe mitään tarvetta meikata pihalle tai perhekerhoon enkä edes kauppaan. En myöskään meikannut töissä, mutta olenkin tehnyt tuotannonhommia. Jos olisin asiakaspalvelussa töissä niin tilanne olisi ihan toinen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikä sitten luetaan meikkaamiseksi. Jos päivittäin pistän meikkivoiteen ja ehkä puuteria ja huulipunaa, niin meikkaanko silloin?

Miksi pitäisi koko arsenaalilla meikata, jos vähempikin riittää?

Meikkaat jos laitat meikkiä.

Kyllä mä huitasen mineraalipuuteria, poskiin vähän väriä ja piirrän silmät päähän, jos olen lähdössä kauppaan tai muuten ihmisten ilmoille.
Useimmiten myös, vaikka mentäis vaan perhekerhoon.

Mutta mulla ei kävis kyllä mielen vieressäkään meikata töihin. Sinne menen pakkelit naamassa vaan, jos on iltavuoro ja olen päivällä jostain syystä meikannut.

Alkuperäinen kirjoittaja iiminka:
Minusta tuntuu että kotiäideistä ehkä 10% meikkaa vähän. Ja 1% laittaa luomivärin ja huulipunankin. Ei oo kiva olla yksin meikkaamattomien kotiäitien keskellä, kun olen ainoa joka meikkaa kunnolla kaikilla purnukoillaan...

Miksi kotiäidit ette meikkaa, mutta työssä olevana meikkaatte? Meikkaatteko vain vieraita miehiä varten joita työssänne näette? Kotipiireissä, mammojen seassa ette kunnioita muita naisia näyttämällä kauniilta ja siistiltä. Ja sitten kun alatte taas meikkaamaan töihin, niin sanotte että ihan itseäni varten mä meikkaan, niinpä niin, heh heh hee...

Minä kunnioitan ihmistä ilman meikkiäkin.Siihen ei meikkiä tarvita,olen sitten ilman minä tahi vastapuoli.
Kunnioitukseen ei minusta tuo liity mitenkään.

Mä olen takinkääntäjä, sori.. :ashamed: Moneen vuoteen en meikannu oikeastaan kertaakaan, nyt sitten ostin meikkejä ja piilaritkin. Aloin panostaa itseeni ;) Siltikin istuksin tässä ilman meikkiä rillit päässä! :D Ja ketä haittaa???

:D

Tuota, ei kenellekään sitten tullut mieleen, että jos 60% naisista meikkaa, 40% ei meikkaa? Ja olisikohan jokunen näistä meikkaamattomista kotiäitejä tai äitejä muuten?

Miksi ap on niin turhamainen, että meikkaa kaikilla purnukoillaan? Onko perusmuotosi niin hirveä, että ilman mitään et voi olla edes kotonasi? Sulla on itsetunto-ongelmia ja vääristynyt maailmankatsomus.

no en nyt ole saanut vielä yhtään vastausta kotiäideiltä joilta kysyin että miksi ette meikkaa kotiäiti aikananne, mutta työssä ollessanne meikkaatte?
Ja yksi kertoi että ei pidä meikkaamisesta, mutta hänen työssään on pakko liituraitajakkupuku ja meikki olivat pakolliset. Joten vapaa-aikana ei siksi meikkaa.

Tänne on vastanneet vain luonnonkauniit aina naturellina olevat naiset. Sekä naiset jotka ovat kuten minä, että meikkaavat aina, myös kotiäitinä ollessa.

Minun tuttavapiirissäni kuitenkin kaikki meikkasivat vielä työelämässä ollessaan, mutta kun jäivät kotiin, niin heti jäi meikkaaminenkin. Eli he meikkasivat vain siksi että näyttäisivät töissä hyvältä muiden mielestä, erityisesti siis muiden miesten takia. Eivät siis meikanneet omaksi huvikseen.

Minä meikkaan joka päivä.Olen siihen tottunut ja omaan sen varran huonon ihon,etten kehtaa olla ilman meikkiä.

Silmämeikkiä käyttäisin niin mielelläni,mutten voi erään sairauden takia sitä käyttää juuri nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja turhaakin turhempi aloitus:
Miksi ap on niin turhamainen, että meikkaa kaikilla purnukoillaan? Onko perusmuotosi niin hirveä, että ilman mitään et voi olla edes kotonasi? Sulla on itsetunto-ongelmia ja vääristynyt maailmankatsomus.

Olen niiiiin ruma ilman meikkiä etten tykkää katsoa naamaani peilistä ilman meikkiä. Olo tuntuu sairaalta, ja rumalta. Masennun jos ei oo meikkiä. Toiseksi: tykkän meikkaamisesta, se on kuin piirtämistä/maalaamista/taidelaji. Pidän muutenkin käsillä tekemisestä, ja taidemaalaamisesta.
Saan itselleni hyvän mielen ja olon kun olen huolitellun näköinen. Itsevarmuuteni nousee 100%. Siksi meikkaan.

Kyllä mä sanoisin, että 90% mun tuntemista kotiäideistä meikkaa. Ei minusta kyllä tosiaankaan vaadi luomivärejä ja huulipunia se arkimeikki kotiäidillä mutta itse yleensä laitan meikkivoiteen ja ripsarin.

Ne kotiäidit, jotka minä tiedän ja ei meikkaa on niitä, jotka ei muutenkaan kauheesti panosta ulkonäköön. Kuljetaan niissä 20 vuotta vanhoissa vaatteissa, permiskin on varmaan tehty sillon ja lapset on puettu niin ja näin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no en nyt ole saanut vielä yhtään vastausta kotiäideiltä joilta kysyin että miksi ette meikkaa kotiäiti aikananne, mutta työssä ollessanne meikkaatte?
Ja yksi kertoi että ei pidä meikkaamisesta, mutta hänen työssään on pakko liituraitajakkupuku ja meikki olivat pakolliset. Joten vapaa-aikana ei siksi meikkaa.

Tänne on vastanneet vain luonnonkauniit aina naturellina olevat naiset. Sekä naiset jotka ovat kuten minä, että meikkaavat aina, myös kotiäitinä ollessa.

Minun tuttavapiirissäni kuitenkin kaikki meikkasivat vielä työelämässä ollessaan, mutta kun jäivät kotiin, niin heti jäi meikkaaminenkin. Eli he meikkasivat vain siksi että näyttäisivät töissä hyvältä muiden mielestä, erityisesti siis muiden miesten takia. Eivät siis meikanneet omaksi huvikseen.

On hirveän mustavalkoista väittää, että jos meikkaa töihin mutta ei kotona, meikkaa muiden huviksi. Ja on suunnattoman typerää väittää, että omaksi huvikseen meikkaa vain, jos meikkaa SEKÄ kotioloihin ETTÄ töihin.
Minä voin olla kummassakin meikattuna ja/tai meikkaamattomana, itsetuntoni ei riipu pakkelin määrästä. Itsetuntosi on väärällä pohjalla, jos sen ratkaisee maalikerrosten määrä ja sijoittelu jopa yksityiselämässäsi. Tarvitset apua.

niin ja meikkaan myös siksi että oma mies on onnellinen kun kotona odottaa huoliteltu kaunis rouva. Olen erittäin uskollinen enkä ikinä ole pettänyt, mutta silti minusta on maireaa että kaupassa saan vierailta miehiltä silmäpeliä, flirttiä ja hymyjä joka päivä. Se nostaa mieltä ja itsetuntoa:) Kannattaisi kokeilla teidän, jotka ette koskaan meikkaa. Myös mieheni tykkää kun huomaa että omaa vaimoa muut miehet katsoo perään ruokakaupassakin:)

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
Kertokaahan!!!! Miten ihmeessä te jaksatte joka ikinen päivä jauhaa tästä samasta aiheesta sivutolkulla???

Olen 3v pyörinyt näillä sivuilla eikä ole kertaakaan osunut silmiini tämä aihe!

no ehkä mä pyörin täällä sit vaan liikaa :( No mut laitappa hakusanaksi vaikka meikkaaminen ni huomaat että tätä aihettä on kyllä käsitelty jo varmaan jokaisesta näkövinkkelistä ;)

Mun oma mielipide on, että mitä h**'ttoa se kellekkään kuuluu?!?!?! En itse ainakaan kattele miltä muiden pärstät näyttää...

Ai töihin meikkaaminen? Eikös se ole osa ns. uniformua? Niin kuin se jakkupuku vaikka. Meikit vetästään naamaan töihin lähtiessä siksi, että ne kuuluvat siihen rooliin ja työminään. Kotiäidin "työminään" ei meikki niin itsestään selvästi kuulu.

Niin ja se kunnioitus, josta joku jo mainitsikin: mitä tekemistä meikillä on toisen kunnioittamisen kanssa? Kyllä se kunnitoittaminen on minusta kiinni jostain muusta kuin ulkomuodosta ja sen muokkamisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja reppana olet ap:

On hirveän mustavalkoista väittää, että jos meikkaa töihin mutta ei kotona, meikkaa muiden huviksi. Ja on suunnattoman typerää väittää, että omaksi huvikseen meikkaa vain, jos meikkaa SEKÄ kotioloihin ETTÄ töihin.
Minä voin olla kummassakin meikattuna ja/tai meikkaamattomana, itsetuntoni ei riipu pakkelin määrästä. Itsetuntosi on väärällä pohjalla, jos sen ratkaisee maalikerrosten määrä ja sijoittelu jopa yksityiselämässäsi. Tarvitset apua.

Millaista apua minä mielestäsi tarvitsen? Tarvitseeko 60%suomalaisnaisista myös apua? entäs kaikki kauneuskirurgiaan ryhtyneet? Niitäkin alkaa olla jo varmaan puolet suomalaisista.

Yhteistyössä