6-vuotiaasta

Eskarilaisen äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.06.2006 klo 20:22 ymmällään kirjoitti:
no entäs nämä 6 vuotiaan kiinnostukset omasta ja kavereidensa pippeleistä? olen kuullut että on normaalia että pojat tutkii sekä omia ja toisten pippeleitä..onko tuttua?

Meidän neidillä ihan sama vaihe päällä, on kauhean kiinnostunut omasta ja pikkusiskon p*mpistä. Puhelee myös niistä usein ja opettaa pienempää, vaikka olen sanonut ettei ole soveliasta puhua sellaisia yleisellä paikalla.
Uskoisin että on ihan luonnollista kun kiinnostaa, kun tuntuu muutenkin kiinnostavan kaikki asiat.
 
Jep! Onpa tuttua... Meillä 6v tyttö, joka kyllä luonteeltaankin hyvin tempperamenttinen ja räiskähtelevä. Nyt vaan tuntuu, että tytsy on muuttunu joksikin minikokoiseksi teiniksi tai jotain... Joka asiaan pistää vastaan ja nakkelee niskojaan kaiken aikaa... Tyttö on aika älykäs ja sellainen "terävä" (toisin kuin äitinsä) ja on koko ajan viisastelemassa ja vääntelemässä toisten sanomisia... No, se kaikki kuuluu kehitykseen...
 
Meillä tilanne

5½v tyttö oli kaverinsa kanssa ottanut luvatta jotkut rattaat ja leikkinyt niillä.
Naapurin täti nähnyt ja pyytänyt palauttamaan rattaat sieltä mistä olivat ottaneet.. Nyt kun kotona selvitellään asiaa tyty vaikenee kuin muuri. Kyselimme häneltä millaiset rattaat ne olivat (kaveri oli sanonu että nuken mutta naapuri että ihan oikeat lasten rattaat).. Tyty ei suostu siis nyt selvittää vaan nakkelee niskojaan ,niimpä on "arestissa" eli ei saa mennä pihalle leikkimään.

Mitä tuollaisessa tilanteessa voi tehdä? oon ihan toivoton..
 

Yhteistyössä