V
väsy äiti ja isi
Vieras
Meillä on 6 kk ikäinen vauva, ja olen ollut vauvan syntymästä asti sidottu tiiviisti kotiin iltaisin, sillä vauva ei väsyneenä suostu syömään tuttipullosta vaan huutaa aivan hysteerisenä n. klo 19.30 alkaen siihen asti kunnes tulen kotiin
En ole kuin pari kertaa ollut kahdeksaan asti (jumppa) poissa kotoa, ja aina on siis näin käynyt. Nyt vauva on jo yli puolivuotias, niin mietin vain, että onko muilla samanlaisia kokemuksia? Lähipiirissä tuntuu että muiden vauvat suostuvat yhtä hyvin juomaan iltaisin pullosta kui päivälläkin ja kelpuuttavat muutkin iltaseuralaiset kuin vain äidin. Meillä siis nukuttamiseen kelpaa isä tai äiti, mutta ennen nukahtamista pitää kuitenkin äidin syöttää. Vauva ei nukahda rinnalle, vaan tehdään esim. välillä niin, että minä syötän vauvaa ja sen jälkeen isä nukuttaa. Tämä toimii ihan hyvin. Mutta jos olen poissa siihen aikaan kun nukuttaminen pitäisi aloittaa, tulos on hysteerinen huuto. Osaisiko kukaan neuvoa tai auttaa, mitä voisimme tehdä, koska joskus olisi kiva päästä esim. jumppaan tms iltaisin. Mieskin kun tulee töistä vasta 18-19 aikaan niin aikaisemmin päivällä en pääse minnekään ja ainoa aika minulle käydä jossain on juuri ilta-aikaan... nyt siis tosiaan en ole missään ilman vauvaa juuri käynytkään tämän ongelman takia, mutta olisi kiva kuulla kokemuksia, onko muilla ollut tällaista. Tai missä iässä alkaa mahdollisesti helpottaa, vai onko samaa luvassa vanhempanakin?
Pääsenhän mä toki vkoloppu-aamupäivisin käymään jossakin, että sinänsä pääsen kotoa pois, mutta on kuitenkin joskus tilanteita että olisi jotain menoa myös arkisin ja harmittaa kun emme ole keksineet mitään keinoa jolla pääsisin. Ja siis kun ei tiedä voisiko jotain tehdä kenties asian helpottamiseksi. Tulipas sekava selitys, toivottavasti tajuatte mitä yritän sanoa...
Pääsenhän mä toki vkoloppu-aamupäivisin käymään jossakin, että sinänsä pääsen kotoa pois, mutta on kuitenkin joskus tilanteita että olisi jotain menoa myös arkisin ja harmittaa kun emme ole keksineet mitään keinoa jolla pääsisin. Ja siis kun ei tiedä voisiko jotain tehdä kenties asian helpottamiseksi. Tulipas sekava selitys, toivottavasti tajuatte mitä yritän sanoa...