Vauva 3 kk huutaa ja kitisee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 3kk:n vauvan äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3

3kk:n vauvan äiti

Vieras
Hei!

Vauvani on nyt 3 kk ja viimeisen viikon aikana on ollut selvästi kitisevämpää kuin pitkään aikaan. Vauvalla on nuha, nukkuu kuitenkin yönsä hyvin joten korvatulehdusta en epäile. Kakka on ollut jo jonkin aikaa löysää, tumman keltaista ja voimakkaan hajuista. Muista keskusteluista on tullut mieleeni joku allergia, maitoallergia varmaan se yleisin?!? Mitään iho-oireita tosin ei ole.

Vauva on kasvanut hyvin ja tähän asti syötöt on mennyt tosi hyvin. Nyt yöllä syötöt menevät pääsääntöisesti hyvin, joskus saattaa vauva kitistä ja kiljahdella syötön jälkeen ja epäilenkin vatsavaivoja. Päivällä saattaa huutaa syönnin jälkeen myös, joskus kovastikin. Ilmavaivoja on selvästi ja jumpalla niitä ollaan saatu pois jonkun verran ainakin.

Relatipat aloitettiin viikko sitten, voisiko syy olla yksinkertaisesti niissä? Samoin devitolia syödään, joten kannattaisiko jättää molemmat hetkeksi pois ja katsoa olisiko vika vain niissä? Vai voisiko olla kyse jostain muusta.

Vauva on muuten kyllä virkeä, "leikkii" ja juttelee kovasti, hymyilee ja naureskelee. Lämpöä ei ole ollut.

Olisiko jollakin kokemuksia tai vinkkejä mikä neuvoksi?

Mulla on 2,5kk vauva, samat oireet oli aiemmin, meni itsestään ohi meillä (siis kakka tummankeltaista ja haiskahti myös). Ei ollut merkitystä ruokavaliollani. Relatipoista jotkut saa vaivoja, itse jätin pois vauvalta mutta syön itse niitä (on siitäkin etua myös vauvalle kuulemma). Devitol aiheuttaa joillekin vatsavaivoja myös mutta meillä muutosta ei tapahtunut mihinkään vaikka vaihdoin Deetippoihin. En siis tiedä mistä moinen johtui mutta kyselin neuvolastakin yleensä löysästä ja hajuista niin niitä kuulemma tulee eikä haittaa jos ei ole jatkuvaa ja pitkäaikaista.

Vatsavaivoihin voi vaikuttaa hotkiminen ja sitten myös itseasiassa stressi. Onko teillä jotain muuttunut tai oletko sinä stressaantuneempi?

Yhteistyössä