A
ap
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja oho:Alkuperäinen kirjoittaja Niinpäti niin:Alkuperäinen kirjoittaja Kahdenäiti:SUOMESSA 6kk ikäistä ei ole tapana viedä hoitoon, mutta esim. täällä missä me asumme on aivan tavallista että äidit palaavat 6vk-4kk kuluttua synnytyksestä töihin. Ihan normaalieja iloisia nämä lapset täälläkin ovat, tosin äidit tekevät useimmiten osa-aikaista työtä. Itse olen silti kotona lasten kanssa, mutta pakko vain mainita että ei tuo 6kk nyt niin ihmeellinen ikä ole hoitoon menolle...
Mä jo odotinkin, koska tulee ensimmäinen "ei kaikkialla lapsia viedä hoitoon yhtä myöhään kuin Suomessa" -kirjoitus
Fakta nyt vaan on, että KAIKKIEN tutkimusten mukaan ensimmäinen vuosi on ihmisen psyyken, erityisesti tunne-elämän kehittymisen kannalta tärkeintä aikaa. Vauvaikäinen ei myöskään pysty vielä pitämään pitkään (hoitopäivän ajan) mielikuvaa vanhemmasta mielessään. Vauvalla ei myöskään ole samanlaisia keinoja ilmaista itseään ja tunteitaan kuin vanhemmalla lapsella. Vauva voi olla vaikka kuinka ahdistunut, jopa masentunut, ilman että se näkyy päälle samalla lailla kuin vanhemmalla lapsella.
Se, että joissakin maissa toimitaan edesvastuuttomasti vauvoja kohtaan ei tarkoita, että niin pitäisi alkaa toimia Suomessakin. Monissa maissa ovat arkipäivää esimerkiksi korruptio, mielipidevangit, sieppaukset, kidutus, naisten "ympärileikkaus" eli silpominen, burkhat, kunniamurhat jne. eikä niitä silti olla vaatimassa käytännöiksi Suomessa.
Eli kaikkien tutkimusten mukaan suomalaisilla on huomattavasti vähemmän masennusta, muita mielenterveysongelmia ja alkoholismia mitä muilla kansalaisuuksilla yleensä?
Taitaa olla nimenomaan päin vastoin. Suomessahan sitä pahoinvointia on paljon enenmän kuin missään muualla.