M
Maria
Vieras
Otetaanko päiväkotiin jo 6 kk. ikäisenä hoitoon. Vai pitäisikö etsiä perhepäivähoitajaa? Mistä löytyisi jotain listaa perhepäivähoitajista ja onko se kalliimpaa viedä lasta sellaiselle hoitoon?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja se:9kk on mun mielestä se raja et voi viedä hoitoon. Miten sä niin pienen laittasit hoitoon,äitiähän se vielä tarvitsee paljon.
Alkuperäinen kirjoittaja no just:Minä ajattelin viedä vauvan suoraan synnäriltä päiväkotiin ja mennä seuraavana päivänä töihin. Ei tule turhia ansionmenetyksiä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tutulla kunnan pph:lla on kyllä ollut hoidossa puolivuotias vauva, äitinsä on töissä kolmena päivänä viikossa. Muuta en tiedä, mutta ei siis kai mahdotonta.
Alkuperäinen kirjoittaja ei...:ei voi ymmärtää.. menetät paljon lapsen kehityksessä ja muutenkin kun noin pienen viet hoitoon.Päiväkotiin et ainakaan saa 6kk hoitoon.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja ei...:ei voi ymmärtää.. menetät paljon lapsen kehityksessä ja muutenkin kun noin pienen viet hoitoon.Päiväkotiin et ainakaan saa 6kk hoitoon.
Voihan se olla että menetän jotain?, mutta ainakin säilyttäisin järkeni :kieh:
Alkuperäinen kirjoittaja Kahdenäiti:SUOMESSA 6kk ikäistä ei ole tapana viedä hoitoon, mutta esim. täällä missä me asumme on aivan tavallista että äidit palaavat 6vk-4kk kuluttua synnytyksestä töihin. Ihan normaalieja iloisia nämä lapset täälläkin ovat, tosin äidit tekevät useimmiten osa-aikaista työtä. Itse olen silti kotona lasten kanssa, mutta pakko vain mainita että ei tuo 6kk nyt niin ihmeellinen ikä ole hoitoon menolle...
Alkuperäinen kirjoittaja Niinpäti niin:Alkuperäinen kirjoittaja Kahdenäiti:SUOMESSA 6kk ikäistä ei ole tapana viedä hoitoon, mutta esim. täällä missä me asumme on aivan tavallista että äidit palaavat 6vk-4kk kuluttua synnytyksestä töihin. Ihan normaalieja iloisia nämä lapset täälläkin ovat, tosin äidit tekevät useimmiten osa-aikaista työtä. Itse olen silti kotona lasten kanssa, mutta pakko vain mainita että ei tuo 6kk nyt niin ihmeellinen ikä ole hoitoon menolle...
Mä jo odotinkin, koska tulee ensimmäinen "ei kaikkialla lapsia viedä hoitoon yhtä myöhään kuin Suomessa" -kirjoitus
Fakta nyt vaan on, että KAIKKIEN tutkimusten mukaan ensimmäinen vuosi on ihmisen psyyken, erityisesti tunne-elämän kehittymisen kannalta tärkeintä aikaa. Vauvaikäinen ei myöskään pysty vielä pitämään pitkään (hoitopäivän ajan) mielikuvaa vanhemmasta mielessään. Vauvalla ei myöskään ole samanlaisia keinoja ilmaista itseään ja tunteitaan kuin vanhemmalla lapsella. Vauva voi olla vaikka kuinka ahdistunut, jopa masentunut, ilman että se näkyy päälle samalla lailla kuin vanhemmalla lapsella.
Se, että joissakin maissa toimitaan edesvastuuttomasti vauvoja kohtaan ei tarkoita, että niin pitäisi alkaa toimia Suomessakin. Monissa maissa ovat arkipäivää esimerkiksi korruptio, mielipidevangit, sieppaukset, kidutus, naisten "ympärileikkaus" eli silpominen, burkhat, kunniamurhat jne. eikä niitä silti olla vaatimassa käytännöiksi Suomessa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja ei...:ei voi ymmärtää.. menetät paljon lapsen kehityksessä ja muutenkin kun noin pienen viet hoitoon.Päiväkotiin et ainakaan saa 6kk hoitoon.
Voihan se olla että menetän jotain?, mutta ainakin säilyttäisin järkeni :kieh:
Alkuperäinen kirjoittaja kata:mun vauva on ny 3kk. meen marras/joulukussa heittään muutaman vkl työkeikan ravintolaan, pikkujoulu aikaan siis. Isä hoitaa sillä aikaa vauvaa, odotan innolla että pääsen välillä käväseen töissä, eli ihmisten ilmoilla!
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja kata:mun vauva on ny 3kk. meen marras/joulukussa heittään muutaman vkl työkeikan ravintolaan, pikkujoulu aikaan siis. Isä hoitaa sillä aikaa vauvaa, odotan innolla että pääsen välillä käväseen töissä, eli ihmisten ilmoilla!
Joku ymmärtää sentään =)
Alkuperäinen kirjoittaja kata:mun vauva on ny 3kk. meen marras/joulukussa heittään muutaman vkl työkeikan ravintolaan, pikkujoulu aikaan siis. Isä hoitaa sillä aikaa vauvaa, odotan innolla että pääsen välillä käväseen töissä, eli ihmisten ilmoilla!