5v yökastelija.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sommarcat"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sommarcat"

Vieras
Heippa!
Minkälaisia kokemuksia teillä on Minirin-lääkityksestä, hälytinpatjoista ja hälytyshousuista?
Haluan kuulla kaikkia hyviä ja huonoja kokemuksia. Meillä oli taannoin lääkäri asiasta, koska poika kastelee lähes jatkuvasti öisin.
Onko teillä tehty iltarutiinien vaihtoa tai "rauhoitettu" elämää, niin että se olisi vaikuttanut positiivisella tavalla yökasteluun?

Meillä ainakin Minirin lääkekokeilu 1kk vähensi virtsan eritystä, muttei poistanut ongelmaa kokonaan. Puolenvuoden päästä uusi kokeilu. Voi kun se silloin auttaisi, alkaa olemaan aika stressaavaa jo tytöllekkin. Koko ongelman ajan ollaan pidetty kiinni siitä, ettei iltaisin juoda kuin pakolliset janon sammuttamiseksi, ei vaikutusta silläkään. Peritty ominaisuus, johon ei taida auttaa muu kuin aika.

Meillä nyt käytössä tämä hälytinpatja. Ollut nyt kaksi viikkoa, pojalla ainoastaan 3ksteluyötä :) Ja aikaisemmin siis kasteli melkein joka yö, kuukaudessa vaan muutama kuiva yö. Katsotaan, miten jatkossa, mutta alku on ollut lupava :)

Joo. Muakin kiinnostaa tuo hälytinpatja-asia enemmän. Meidän poika tosi herkkä, siis pelkää hälyyttimiä. Millaista ääntä pitää? Mistä ostettu ja paljon jouduitte maksamaan?

Meillä eka kokeilu pelkällä Minirinillä ei tuottanut muuta tulosta, kuin hiukan vähensi pissan määrää. Toinen kokeilu Minirin ja hälytin samanaikaisesti, eikä taaskaan tulosta. Noin neljän kuukauden tauko ja sit taas Minirin ja hälytin ja muutama yö ja siihen loppui yökastelu. Pojalla silloin ikää 5 ja puol vuotta.

Meill ei ollut käytössä patjaa vaan sellainen housuihin/vaippaan laitettava hälytin. Kovaa ääntähän se piti ja minä ainaki joka kerta siihen heräsin myös. Ekalla kerralla kokeilin hälytintä vaipan kanssa ja se ei siis tuottanut tulosta. Toisella kerralla otin vaipat pois ja laitoin pelkät alushousut ja sillä kerralla onnistui.

Hälytin saatiin lainaan terveysasemalta. Ainoastaan housuihin laitettava "piuha" olisi pitänyt ostaa. Meillä vaan kävi niin hyvä tuuri, että niitä oli juuri silloin ylimääräisiä ja saatiin siis ilmaisiksi sekin.

[QUOTE="mie";25656084]Meillä nyt käytössä tämä hälytinpatja. Ollut nyt kaksi viikkoa, pojalla ainoastaan 3ksteluyötä :) Ja aikaisemmin siis kasteli melkein joka yö, kuukaudessa vaan muutama kuiva yö. Katsotaan, miten jatkossa, mutta alku on ollut lupava :)[/QUOTE]

Elikä minä olen tämän hälytinpatjakokelaan äiti :)

Me saatiin se hälytinlaiten neuvolasta lainaan. Saa olla meillä 2-3kk. Jonotettiin kyllä aika pitkään, että se vekotin saatiin.
Itse ostettiin siihen sellaiset lakanat (pediheath.fi), joihin hälyttimen piuhat menevät neppareilla kiinni. Kaksi lakanaa maksoi vajaat 70e.
Itse hälytin pitää aika kovaa ääntä. Meilläkin poika sinäänsä pelkää kovia ääniä, mutta tämä on sellainen "surinamainen", joten eipä ole poika ainakaan mitään paniikkia saanut. Herää kyllä, vaikka kovauninen onkin. Minäkin herän, vaikka toisessa huonessa nukunkin :D

Miten tuo hälytinpatja toimii? Ja onko se helppo putsata ym. kertokaa kaikki olennainen :) kiitos!

Meidän (tai siin neuvolan) hälyttimen nimi oli muistaakseni RIO 70 ja siihen sai kaksi erilaista lakanaa: oli sellainen muovimaisempi, mikä putsattiin käsin ja sitten sai ihan kankaisen "lakanan", joka kestää pesun 60asteessa. Itse otin sen lakanan, tuntui helpommalta. Samallahan senkin nakkaa koneseen, kun muutkin petivaatteet.

Yhteistyössä