5v:n ja 2v:n vanhemmat. Onko äly vanhemmilta kadoksissa vai kuuluuko lapsiperhe elämään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hurjaa menoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hurjaa menoa

Vieras
Sukulaisperheellä tämän ikäiset lapset ja ne on kovia kiroilemaan. Ei siis ainoastaan paska, paska juttuja ole vaan ihan saatana, perkele, helvetti tai siis taatana, pelkele, heevetti.
Ja vanhemmat nauraa, ku taas ne on niin hauskoja. Mut toisaalta taas kieltää, et ei niin saa puhua. Sitten ne epäilee et lapsilla jotain käyttäytymiahäiriötä ku puhuvat tuollee eikä usko ku komentaa.
Mä en ihan oikee ymmärrä tuota vanhempien käytöstä. Itseäni kummastuttaa kyllä aika suuresti.

No ei ainakaan meillä! Totuushan on, että lapset imevät kaiken, mitä vanhemmat puhuvat, ja vanhemmilta voi hyvin lipsahtaa jotakin sopimatonta, mutta tosiaan, ei tuollaisten sanojen käyttöön todellakaan pidä suhtautua nauraen ikään kuin se olisi hauska juttu, ja toisaalta sitten nämä esimerkkisi vanhemmat yrittävät kieltää. Aika ristiriitaista käytöstä ja perin omituista!

ei meillä puhu, vaikka rakas aviomieheni on aika kova kiroilemaan aina tiukan paikan tullen. lapset tietävät, että he eivät kiroile. Sanovatkin, että isi päästää välillä ruman sanan ja niin ei saa sanoa :( inhottavaa tuokin, mutta tuon ukon on niin vaikea päästä tuosta kiroilusta.

mun täytyy kyllä myöntää että mä kiroilen kyllä sillon kun asiat menee kunnolla pieleen ja varmasti meidän 5v on kuullut. Mutta ikään en ole kuullut meidän lapsen suusta yhtääkään kiro sanaa. Toista onkin tuon 2v kanssa. Mieheltä lipsahti kerran vahingossa samperi ja senhän se poika sitten oppi heti.

meijän 2v hoki yhessä välissä ittua...melkein koko ajan..sen se oli varmasti oppinut mun teini ikäiseltä siskolta...sit sanoinki siskolle kun se jatkuvasti kiroilee et meille ei ole asiaa jos kiroilee... ärsytti niin. joskus saattaa iteltä lipsahtaa joku paska sana jos käy kipeää johonkin tai jtn...

No ei ainakaan meillä! Totuushan on, että lapset imevät kaiken, mitä vanhemmat puhuvat, ja vanhemmilta voi hyvin lipsahtaa jotakin sopimatonta, mutta tosiaan, ei tuollaisten sanojen käyttöön todellakaan pidä suhtautua nauraen ikään kuin se olisi hauska juttu, ja toisaalta sitten nämä esimerkkisi vanhemmat yrittävät kieltää. Aika ristiriitaista käytöstä ja perin omituista!

Multa lipsahtaa joskus pahakin sana kun oikein jotakin sattuu, mutta lapset 3,5v ja 2v eivät onneksi ole näihin pahemmin tarttuneet.. Kerran tuo isompi kaatui pihassa ihan naamalleen kuralammikkoon 2-vuotiaana ja silloin kuulin kun huusi että ai s***ana! Pakko myöntää että nauratti tosissaan silloin mutta yritin ihan naama peruslukemilla mennä lohduttelemaan lasta.

Mutta siis juu, jos tuommoisia ihan jatkuvasti hoettaisiin niin kyllä katsoisiin itse ensin peiliin ja puuttuisin tosissani tuommoiseen kielenkäyttöön.

Mun veli on aika kova kiroamaan, mutta en ole kuullut kuin kerran, että joku sen 4stä pojasta olis kiroillut ja kundit nyt kaikki koululaisia.
Ja se yksi kertakin oli niin hauska, vieläkin naurattaa, olin poikien kanssa hiihtämässä ja toisiks nuorin pojista kaatui alamäessä (oli silloin 4 tai 5v). Istui sukset ristissä mäen alla ja huudahti, että ai pe*kele näitä suksia! En voinut muuta kuin kehua puhevikaista poikaa täydellisestä ärrästä ja sit sovittiin, ettei kiroilla enää :laugh:
Oma 2,5vuotias taas kuuli teinien vttu-vttu keskustelua junassa ja hoki sitä noin päivän, onneks sit unohti.: /
Tarkoitus kyl on kitkeä noi sanat heti alkuunsa, olen yhden kaverinikin suututtanut asialla, vaik luulis kolmikymppisen ymmärtävän!

Mulla kävi niin että ku lapset ei vielä puhunu niin tuli tiukassa paikassa kiroiltua, liukastuin pihalla -->saatana, pesuaineet kaatu laattialle--->voi vittu.

Nyt ei naurata ku poika kömmeltää niin kuuluu ittu, ittu . ittu.. Tai taatana... Nyt yritän välttää kiroilua ja kieltää lapsiakin...

Olen ihmetellyt kun välillä pahastikin tulee kiroiltua kotona mutta lapsiin ei ole tarttunut, miten se on mahdollista??? En ole kiroilua hyväksynyt vaan paheksunut omaa kiroilemistakin lasten kuullen, sekö syynä? Eivät edes paskaa sano.

Mä päästelen suustani välillä välillä aina useinkin) kirosanoja.

Isompi lapsista välillä koettelee saisko sanoa rumia sanoja, mutta ollaan järjestelmällisesti kielletty. Ja välillä tulee lapselta päin mulle palautetta jos joku ärräpää suusta pääsee että 2äiti ei noita sanoja saa sanoa". niimpä, lapsi on hyvin oikeassa, mutta tavoistaan on niin vaikea päästä eroon (olen siis siistinyt kielenkäyttöäni huimasti).

Ei meillä lapset kiroile, mutta ei kyllä vanhemmatkaan.
Ekaluokkalainen varsinkin on erityisen tarkka, hän on hyvin hämillään kun pihalla kaverit päästelee ärräpäitä. :/
Mutta silloin kun lapset oli pieniä ja vanhin oli kova imemään tuttia, mutta ei osannut sanoa tutti, vaan huusi aina, että "tittu" Varmaan vieraampi luuli hänen päästelevän vittuja oikein urakalla :D

Meillä 2v. ja 5v. lasten suusta en ole koskaan kuullut yhtään kirosanaa, liekkö edes osaavat. Meillä vanhemmat eivät koskaan kiroa lasten kuulleen, eikä kyllä yleensä muutenkaan.

Yhteistyössä