5lk lääkärintarkastus koululla, poika ei halua äitiä mukaan,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ohhoh!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ohhoh!

Vieras
joillain on kyllä ollut, mutta meillä poika ilmoitti "no et tosiaan tuu, lääkäri tutkii kassitki ja siellä joutuu oleen alasti" :o :D lapussa mikä tuli kotiin, luki että vanhemmat voi halutessaan tulla mukaan.

kyllä mä sen ymmärrän että ei äitiä mukaan halua, mutta olisin ihan mielelläni mennyt ja poistunut vaikka toiseen huoneeseen kun lääkäri tutkii. kai toi ihan normaalia on ettei halua äitiä sinne?! : / huomasin vaan kuumemittaria laittaessani pientä karvoitusta kainalossa. :)

iiiik kauhee paikka!!

On se ihan normaalia että tuon ikäinen poika haluaa mennä tarkastukseen ilman äitiä. Mielestäni myös ihan hyvä että menee yksin. Jos vanhempien jotain tarttee tietää, niin siitä kyllä ilmoitetaan.

joillain on kyllä ollut, mutta meillä poika ilmoitti "no et tosiaan tuu, lääkäri tutkii kassitki ja siellä joutuu oleen alasti" :o :D lapussa mikä tuli kotiin, luki että vanhemmat voi halutessaan tulla mukaan.

kyllä mä sen ymmärrän että ei äitiä mukaan halua, mutta olisin ihan mielelläni mennyt ja poistunut vaikka toiseen huoneeseen kun lääkäri tutkii. kai toi ihan normaalia on ettei halua äitiä sinne?! : / huomasin vaan kuumemittaria laittaessani pientä karvoitusta kainalossa. :)

iiiik kauhee paikka!!

Mikä jäi epäselväksi ja on niin kauhea? Jos ei halua sinua sinne, niin pysy pois.

[QUOTE="...";23556469]Mikä jäi epäselväksi ja on niin kauhea? Jos ei halua sinua sinne, niin pysy pois.[/QUOTE]

se että mun VAUVA kasvaa!!! :D esikoinen. pieni sylivauva oli hetki sitten.

ANTEEKS nyt kauheesti jos järkytin maailmaasi!!!

joo en mä sinne väkisin meinaa tunkee. ei tartte pelätä.

Mun vanhin poika on vasta pian 8 -v ja silti kun mun kummityttö 12-v on meillä yökylässä esimerkiks, niin mun poika ilmestyy aamupalapöytäänkin täysissä pukeissa. Muuten olis ihan vaan kalsareillaan.

Musta se on hassua. Mut niin ne tosiaan kasvaa noi meitin vauvat :D ei voi estää, vaik joskus tekisi mielikin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23556605:
Ompas maailma muuttunut...... ei kellään ollut äitiä tai isää mukana yhdessäkään koululääkärintarkastuksessa mun kouluaikanani.

Ihanko oikeasti jotkut sinne menee? Tuleehan siitä liput ja laput kotiin kuitenkin.:O

No miksi ei menisi, jos lapsi niin toivoisi itse ? Kyllä mä olen ajatellut mennä niin pitkään kuin muksu itte niin toivoo ja se on mahdollista mulle mennä.

[QUOTE="Vieras";23556631]Ei mun kouluaikana vanhemmat tulleet lääkärintarkastuksiin mukaan, ei edes ekaluokalla.

Mihin tää maailma on mennyt?[/QUOTE]

no tätähän minäkin. Outo ajatuskin.

Ei meillä vaan pyydetä aikuista mukaan. Mun 5. luokkalainen ei kyllä kieltäis mua tulemasta mukaan. Ei se kertonut, että ois mitään kasseihin (säkeiksi kutsuu niitä) koskettu. Toisaalta, mitäs siellä äitiä tarvitaan, oikeastaan, ellei äiti sitten tarvii jotain opastusta terkkarilta.

Tämän vuoden alusta tuli vielä laki, että 5 lk ja 8 lk on laaja terveystarkastus, johon kutsutaan molemmat vanhemmat keskusteluun ja luokanvalvojalta tulee arvio oppilaan käytöksestä yms. Tarkastuksen pitää lääkäri. Tiedä sitten, miten kunnat pystyvät sen toteuttamaan, kun lääkäristä pulaa.

Alasti ei tietääkseni ole missään lääkärintarkastuksessa pitänyt olla. Kun esikoinen meni yläkouluun, hänellä oli kesällä lääkärintarkastus ja sinne toivottiin ainakin toisen vanhemman tulevan mukaan, osa ajasta oli poika isän kanssa siellä huoneessa, osan yksin ja osan oli isä yksin lääkärin kanssa, oli juttelua murrosiästä ja sen sellaista. Toisella, kaksi vuotta nuoremmalla pojalla tällaista tarkastusta ja juttelua ei ollut.

Alasti ei tietääkseni ole missään lääkärintarkastuksessa pitänyt olla. Kun esikoinen meni yläkouluun, hänellä oli kesällä lääkärintarkastus ja sinne toivottiin ainakin toisen vanhemman tulevan mukaan, osa ajasta oli poika isän kanssa siellä huoneessa, osan yksin ja osan oli isä yksin lääkärin kanssa, oli juttelua murrosiästä ja sen sellaista. Toisella, kaksi vuotta nuoremmalla pojalla tällaista tarkastusta ja juttelua ei ollut.

Ahaa. Olitteko te vastanneet semmoiseen lappuun, että lapsen lkanssa ei ole keskusteltu murrosiästä? Mä vastasin, et on keskusteltu, eikä mua pyydetty tarkastukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23556765:
Ahaa. Olitteko te vastanneet semmoiseen lappuun, että lapsen lkanssa ei ole keskusteltu murrosiästä? Mä vastasin, et on keskusteltu, eikä mua pyydetty tarkastukseen.

Vastasimme, että on puhuttu, kuten tietty olikin. Siinä lapussa jo kutsuttiin vanhempia mukaan, jos vain mahdollista.

[QUOTE="vieras";23556705]Tämän vuoden alusta tuli vielä laki, että 5 lk ja 8 lk on laaja terveystarkastus, johon kutsutaan molemmat vanhemmat keskusteluun ja luokanvalvojalta tulee arvio oppilaan käytöksestä yms. Tarkastuksen pitää lääkäri. Tiedä sitten, miten kunnat pystyvät sen toteuttamaan, kun lääkäristä pulaa.[/QUOTE]

Tässä aiheesta

Laaja terveystarkastus määräajoin

Laaja terveystarkastus tehdään 1., 5., ja 8. vuosiluokalla.

Terveydenhoitajan ja lääkärin suorittamassa terveystarkastuksessa oppilaan kasvua, kehitystä ja hyvinvointia selvitetään haastattelulla, kliinisillä tutkimuksilla sekä tarvittaessa muilla menetelmillä (esimerkiksi nuorten päihdemittarilla). Laajaan terveystarkastukseen sisältyy myös huoltajien haastatteleminen ja koko perheen hyvinvoinnin selvittäminen. Toivotamme siis vanhemmat tervetulleeksi tarkastuksiin!

Laajaan terveystarkastukseen kuuluu opettajan arviointi oppilaan selviytymisestä koulussa vain niiltä osin kuin se on välttämätöntä oppilaan hoidon ja tuen järjestämisessä. Arvioinnin antamiseen on oltava huoltajien kirjallinen suostumus.

Täällä ei tuu kyllä kotiin minkäänlaisia kyselyjä saati sit lappuja et vois johonkin lääkärintarkastukseen osallistua. Hyvin nuo on kaikki itekseenkin selvinneet.

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23556790:
Aijaa. Meillä ei mun mielestä ollut semmosta. Mistäköhän se johtuu? Me ollaan Vantaalta, täällä ei ehkä saa mennä mukaan, ellei erikseen itse kysy.

En tiedä ja minusta oli kumma, ettei kahta vuotta myöhemmin ollut samaa systeemiä nuoremman kanssa meillä. Hänellä oli vastaava tarkastus vasta nyt kahdeksannella koulupäivän aikana, kotona kyllä täytettiin lappu, jossa kyseltiin asioita ja jossa sai esittää kysymyksiä. Varmaan aika kuntakohtaista kuinka pystytään määräyksiä toteuttamaan ja onko siirtymäaikoja jne.

Yhteistyössä