Mä tossa yllä kirjottelinkin syksyllä meidän tilanteesta. Tyttö on nyt ihan kohta 11kk ja pituuskasvu on edelleen hidasta, paino on noussut hiukan parempaa tahtia. Pääasiallisesti kasvaa kuitenkin ihan siinä omalla käyrällään, välillä pituus on "spurtannut" ja välillä on menty rimaa hipoen.
Lapsi on edelleen tyytyväinen, iloinen, ikätasollaan hyvin kehittyvä ja muutenkin kaikinpuolin hyvinvoiva ja terve, ei yhtä flunssaa olla edes sairastettu. Meidän lastenpoli on erittäin imetysvastainen ja olen saanut kuulla lisämaidosta, korvikkeista, tuttipulloista ja viimeisimpänä tuttelipuurosta siitä saakka, kun tyttö oli 3kk ikäinen. Täysimetin terkkarin tuella melkein sinne 6kk ikään asti ja imetän edelleen kiinteiden ohella monta kertaa päivässä. Ruokahalua tytöllä on vaikka muille jakaa, syö hirveitä määriä öljyllä kyllästettyä ruokaa jatkuvasti.
Verikokeet on otettu syksyllä 7kk iässä ja nyt ennen joulua 10,5kk iässä ja molemmissa kokeissa kaikki ok. Polikontrollit on lopetettu toistaiseksi, halusivat 3kk päästä neuvolasta mitat tietoonsa, siinä kaikki tällä erää.
Vähän mittoja tähän loppuun =)
syntymä 4080g ja 53cm
4kk 6648g ja 65cm
6kk 6942g ja 66,5cm
8kk 7334g ja 67,7cm
10kk 7984g ja 70,6cm
tipille voimia :hug: Me ollaan tosiaan ravattu jo 1kk ikäisestä asti kontrollissa milloin mistäkin syystä. Pää kasvaa liian nopeasti tai paino liian hitaasti tai pituus jätättää ja mitä vielä.. Karaistuu kummasti.
Ja kun itse näkee, että lapsi on tyytyväinen, kasvaa hyvin ja kehittyy, niin jotenkin sitä ei vaan jaksa kamalasti enää huolehtia.
Mulla toki bonuksena ihana terkkari (joka valitettavasti on ollut nyt taas 2kk poissa ja tilalla tarkempi sijainen), joka on monesti ihmetellyt polin kutsuja, kun hänen mukaansa aivan normaali imetetyn lapsen kasvukäyrä meillä oli ja on tukenut meitä tosi paljon. Mutta olen antanut polin väen tutkia tietenkin, ettei tarvitse sitten itseään syyttää JOS jotain olisikin ollut vialla.