5kk mittoja

Minkäs kokosia, lähinnä pitusia, lapsukaisia teillä on ollu 5kk iässä?

Meillä pojan mitat oli 5kk neuvolassa 6100g ja 61cm. Viimeviikolla käytiin. Nyt sitten terkka soitti, oli näyttäny neuvolalääkärille noita meidän pojan käyriä ja hän oli sitten pistäny lähetettä eteenpäin tutkimuksiin. Pituuskäyrä on kuulemma menny alaspäin niin lääkäri haluaa, et tsekataan et kaikki on kunnossa. Mikä on tietty hyvä asia.

Minua alko nyt kuitenki huolestuttamaan, et onko poika tosiaan lyhyt? Sitten mulla tuli vähän sellanen fiilis,et oltiinkohan tässä asiassa turhan hoppusia. Kiinteitä oon koittanu kaverille nyt pariviikkoa tarjota tosi huonolla menestyksellä kuitenkin. Mut mie olisin kuitenki katellu puolivuotiaaksi et miten ruokailun muuttuminen vaikuttaa asiaan.

Eihän tää nyt niin suuri juttu oo, mut nostattaa kuitenki hieman verenpainetta ku asiaa mietiskelee. Sais vaan tuon kaverin syömään muutaki ku tissiä. Poika järjestelmällisesti pärisyttää kaiken suustaan ulos, mitä sinne ollaan koitettu laittaa: /

NAJ
Meidän tyttö 63 cm ja 5,9 kg (s. 3,9 ja 51 cm) täysimetetyillä vauvoilla tulee 5-6kk kohdalla pituuskäyrään notkahdus jostain syystä, tasoittuu kyllä siitä. Meidän neuvolasta "varoitettiin" siitä edellisellä kerralla.

Meillä 5kk mitat oli 68cm ja 7555g.:D

Mut meidänkin tytön pituuskäyrä lähti nyt laskuun, ja paino taasen vähän nousi käyrällä. Meillä neuvolatäti sanoi, että tässä iässä on normaalia että pituuskäyrään tulee notkahdus. Tosin meidän tyttö kasvoi ensimmäisten 4kk aikana yhteensä 17cm ja oli reilusti yläkäyrillä koko ajan. Ja nyt oli tullut vain 1cm kuukauden aikana.

Hyvähän se on tutkia, varan vuoksi.:) Kiinteiden aloitushan vaikuttaa niin, että maitoa menee vähemmän ja kasvu voi notkahtaa senkin takia.

Tsemppiä! Toivottavasti kaikki on hyvin.:)

Yhteistyössä