5e liian vähän vai liian paljon?

Mun siskonlikka 14vee on ollut meillä ansaitsemassa taskurahaa tekemällä siivoustyötä sekä lapsenvahtihommia.
Olen maksanut 5 e/tunti ja tekee työnsä todella hyvin ja reippaasti.

Nyt sitten äitini ja siskoni on sitä mieltä että maksan ylipalkkaa eli liikaa..
Tästä on tullut kärhämää perheen välille, kun likka ei suostu kotona tekemään mitään.

Minä taas olen ollut superonnellinen, että joku innokkaasti hakkaa mattoja, imuroi, siivoaa lasivitriinit ja tavarat pölyistä yms. Kuitenkaan tätä ei tapahdu edes kuukausittain, että likka meille tienaamaan tulee...
Mitä mieltä?

Liikaa, sopivasti vai liian vähän teidän mielestänne?
 
hyvä palkka
Hyvä palkka hyvin hoidetusta hommasta. Ja kiva taskuraha tuon ikäselle, jos tunteja kertyy, saakin tolla palkalla sit jotain kivaa hankkia.

Mulle ei edelleen mene jakeluun ajatusmaailma, et nuoren pitäs tehdä töitä kesälomansa jollain 1e/tunti palkalla. Tai että on koko kesän hommissa, ja saa siitä tyyliin 50e. Jos hommansa hyvin hoitaa, ja oikeasti on avuksi, pitää korvaus olla kohtalainen. Ei kai KUKAAN tee töitä saadakseen jäätelörahan? Ei aikuinen, eikä edes nuori!!
 
Miss Peesi
Ei todellakaan liian paljoa! Jos meillä olisi ollut sukulaistyttö tekemässä tuollaisia hommia niin en olisi varmaan kehdannut maksaa VAIN 5 euroa tunnilta... Miten tehokkaasti tekee?
 
likka tekee kaiken mitä pyydetään ja mukisematta. On nopea ja silti tekee huolella eikä hutaise.
Mä olen tätä palkkaa just verrannut siihen, että ite tein 20mk tunti ja kuitenkaan ihan suoraan euroa ja markkaa ei tänäpäivänä voi verrata.

Minunkin mielestä likan TÄYTYY osallistua kotitöihin eikä siitä tarvitse saada palkkaa.
Likka käy meillä n. parin-kolmen kuukauden välein, joten mistään kesätyöstä tms. ei ole kyse.
Itse hän on niin onnellinen, kun ennen jouluakin oli tässä meillä sen 4h ja annoin 20e käteen. Mä vaan tulen niin onnelliseksi hänen puolestaan, kun oma taskuraha on niin tärkeetä tossa iässä!
 

Yhteistyössä