50€:lla ruuat nelihenkiselle perheelle viikoksi?

• Viestiketjun aloittaja "Nanna"
  • Ensimmäinen viesti
"mievaan"
Itse olen joskus kokeillut että viikkobudjetti ma-su olisi 70e, mutta ei se millään riittänyt varsinkin jos mukaan tuli hygienitarvikkeet. Nytkin ostin vessapaprua, tiskitabletteja ja pyykkipesuaineen ja meni 30e, eli ois 40e viikoks..ei toimi. Meillä on noin 150e/viikko ruokaan rahaa mennyt, joskus enemmän, joskus vähemmän. Ja meitä siis 2+2, lapset syö lounaan koulussa ja me otetaan töihin eväät mukaan. Kyllä 50E:lla nämä peruskamat saa, mutta sitten kasvikset, vihannekset, aamu, - ja iltapalat voivat olla jo hankala saada samaan summaa, ellei syö just pelkkää puuroa.

Mä kans mietin että halvalla pärjäävät. Mulla tekisi ja tekeekin tiukkaa ostaa esim. 10 € päiväbudjetilla ruokaa.
Näin on. Tietenkin jos pakastin ja jääkaappi on valmiiksi täynnä perustarvikkeita ja lihaa, silloin onnistuu helposti. Jos pitäisi tyhjään kaappiin ostaa esimerkiksi tuolla mainitsemallasi 10 eurolla päivän ruoat neljälle henkilölle, kyllä se aika yksipuolista ruokaa tulisi olemaan.

Kannattaa tsekata tarjoukset. -30% ja -50% tuotteet voi pakastaa ja sulattaa vasta kun tarvii. Suosittelen myös leipomaan itse. Yhden valmiin leivän hinnalla saat monta, kun teet itse. Tarvittaessa tinkikää "luksuksesta" kuten esim. kahvi, joka on aika kallista nykyään. Aikuiset pärjää vedelläkin ja lastenkaan ei tarvii juoda maitoa ihan älyttömiä määriä. Hyviä ruokavinkkejä tulikin jo.

"elma"
[QUOTE="vieras";28497465]No outoa, jos työssäkäyvän pitää pihistellä ruoasta niin että joutuu sossusta hakemaan rahaa sen ostoon. Kuulostaa huonolta talouden hoidolta.[/QUOTE]

mun palkka on 1500e-verot! vuokra 890e/kk, jos muuttais pienenpään joutuis muuttaa yksiöön! siihen en ala 2lapsen kanssa.
perusosat on
477,26
300,67
276,81
yhteensä=n.1054e/kk tuo pitää jäädä vuokran ja sähkön jälkeen käteen.

osaatko siis laskea,perusmenot on siis perusosa+vuokra=1944

tuolot on 1500e-verot! vajetta jää ja sen saa toimeentulotukena! sillä ei ole mitään tekemistä huonon taloudenhoidon kanssa!

kfkfkf
[QUOTE="elma";28500751]mun palkka on 1500e-verot! vuokra 890e/kk, jos muuttais pienenpään joutuis muuttaa yksiöön! siihen en ala 2lapsen kanssa.
perusosat on
477,26
300,67
276,81
yhteensä=n.1054e/kk tuo pitää jäädä vuokran ja sähkön jälkeen käteen.

osaatko siis laskea,perusmenot on siis perusosa+vuokra=1944

tuolot on 1500e-verot! vajetta jää ja sen saa toimeentulotukena! sillä ei ole mitään tekemistä huonon taloudenhoidon kanssa![/QUOTE]

mut eikös tuohon päälle lasketa tuloiksi kuitenkin lapsilisät ja elarit yms vastaavat?

Yhteistyössä