50€:lla ruuat nelihenkiselle perheelle viikoksi?

• Viestiketjun aloittaja "Nanna"
  • Ensimmäinen viesti
"Nanna"
Onnistuu varmasti. Nyt kaipailenkin vinkkejä, mitä laittaisin ja mitä ostaisin ruuaksi, jottei tarvitsisi tinkiä monipuolisuudesta ja ruokaa olisi riittävästi (mies ottaa kotiruokaa töihin mukaan) :)

Maitoa meillä menee hurjan paljon, joten se vie jo aikamoisen summan tuosta budjestista (lähikaupassa 1.5l maito rasvaton maito maksaa 1.68€).

Rollolainen
mä vähentäisin maitoa, sitä ei ole pako juoda niin paljon. mutta keitot ovat halpoja, teke ison satsin nin voi seuraavana päivänä lämmitää uudelleen, keiton maku parane läämmittäessä. Leipää / sämpylää voi leipoa itse tai käy ostamasa lidlstä. sielä onpaljo halvemmat leivät. Aamupalalla puuroa. laatikkoruat myös halpoja ja nyt on kaali ja porkkana suht halpoja, näistä rastetta.

"Nanna"
mä vähentäisin maitoa, sitä ei ole pako juoda niin paljon. mutta keitot ovat halpoja, teke ison satsin nin voi seuraavana päivänä lämmitää uudelleen, keiton maku parane läämmittäessä. Leipää / sämpylää voi leipoa itse tai käy ostamasa lidlstä. sielä onpaljo halvemmat leivät. Aamupalalla puuroa. laatikkoruat myös halpoja ja nyt on kaali ja porkkana suht halpoja, näistä rastetta.
Kiitti vinkeistä! :) Täytyy yrittää tota maitoa vähentää...

"äityli"
* riisipuuro
* jauhelihakeitto
* nakkikastike
* makaronilaatikko
* munakastike
* kinkkukastike

Lisäksi perunat & salaattia ja 50 e / vk , riittää hyvin viikoksi tai reiluksikin.

Rollolainen
[QUOTE="Nanna";28497109]Kiitti vinkeistä! :) Täytyy yrittää tota maitoa vähentää...[/QUOTE]

lasillinen/ ateria ja sit vettä jos vielä trvi juotavaa. kaakaonkin voi tehdä trvittaesa ilman miatoa

Heh, me ollaan eletty nyt viikko ja viel ois perjantaihin elettävänä ni 8€:lla. Vielä ois pari euroo jäljellä. nakkeja aatelin ostaa ja laittaa nakkisoppaa. Ite otan sitte pakkasesta jotain.
Meitä on siis minä ja kaksi teini-ikästä poikaa. Pojat saa koulussa onneks ruuan ni säästyy seki laittaminen

Rollolainen
Heh, me ollaan eletty nyt viikko ja viel ois perjantaihin elettävänä ni 8€:lla. Vielä ois pari euroo jäljellä. nakkeja aatelin ostaa ja laittaa nakkisoppaa. Ite otan sitte pakkasesta jotain.
Meitä on siis minä ja kaksi teini-ikästä poikaa. Pojat saa koulussa onneks ruuan ni säästyy seki laittaminen

no meillä ei oo ees sitä 8e, mutta kapeissa ruokaa sen verran etä pärjätään perjantaiaamuun jolloin käyn kaupassa. Kaikki 150e lapsilisää käytetään ruokaan , mennään lidliiin.

Rollolainen
no meillä ei oo ees sitä 8e, mutta kapeissa ruokaa sen verran etä pärjätään perjantaiaamuun jolloin käyn kaupassa. Kaikki 150e lapsilisää käytetään ruokaan , mennään lidliiin.
Juu ja meilläkin pojat saa ruoat koulussa, me miehen kans syödään mitä jaksetaan..... Toki mä voiivn käydä koulula ilmaiseksi syömässä, mutta ei se ruoka ole niin tärkeä , kun kutienkin iltapäivällä ruoan syön, että sitä varten pelkästään koulun lähtisin

Niin onhan meilläki kotona kaikkee. Ei kaikkia tartte joka päivä/ viikko ostaa aina uudelleen. Tuoreet jutut vaan. Pakkasesta ja kuivakaapista yms löytyy vaikka mitä. Nokkosiaki pukkaa pihalal viakkaja kuinka. Niistä saa hyvää soppaa :D

"Nanna"
Meillä on kaapit ja pakastin ihan tyhjänä. Molemmat lapset kotihoidossa, syövät siis kaikki päivän ateriat kotona. Lidl on kaukana, muuten kävisin mieluusti siellä ostoksilla.

"Nanna"
[QUOTE="vieras";28497292]Miten sitä rahaa on niin vähän jäljelllä, että ruoasta pitää säästää? Kannattaisko alkaa miettiä töihinpaluuta...?[/QUOTE]

Kiitos tästäkin vinkistä! ;) Töihinpaluu on ihan piakkoin edessä, olen tässä ohessa opiskellut terveydenhoitajaksi ja valmistun elokuussa. Joskus vain tulee yllättäviä (suuria!) menoja, joiden takia rahaa jää vähemmän.

• Tykkää
Reactions: 2good2be4gotten
"vieras"
[QUOTE="Nanna";28497321]Kiitos tästäkin vinkistä! ;) Töihinpaluu on ihan piakkoin edessä, olen tässä ohessa opiskellut terveydenhoitajaksi ja valmistun elokuussa. Joskus vain tulee yllättäviä (suuria!) menoja, joiden takia rahaa jää vähemmän.[/QUOTE]

No hieno juttu, ettet väkisin ole jämähtänyt kotiin lasten terveellisen ruokavalion kustannuksella :) Opiskellessa voi tosiaan joskus tulla noita tilanteita.

Rollolainen
[QUOTE="vieras";28497292]Miten sitä rahaa on niin vähän jäljelllä, että ruoasta pitää säästää? Kannattaisko alkaa miettiä töihinpaluuta...?[/QUOTE]

tiesitkö etä moni TYÖSSÄKÄYVÄKIN joutu pihistämän. Sattumalta tiedän työssäkäyviä jotka käyvät sossussa ja myös leipäjonosssa, palkka kun on niin pieni että sillä ei elä.

• Tykkää
Reactions: Pikku_Pallo
Rollolainen
[QUOTE="vieras";28497400]Mikään ei estä kouluttautumasta vähän parempipalkkaiselle alalle. Ne on niitä valintoja.[/QUOTE]

etkö ole lukenut uutisia? paljon on korkeastikoulutettujakin saanut kenkää.. eikä kaikki voi edellnkä olla pomoja, kuka ne duunarin hommat sitten tekisi?

"hmm"
No riippuu löytyykö sun kaapeista mitään? Kuinka isoja lapsia, syövätkö päiväkodissa/koulussa? Onko ruoka-allergisuutta tai nirsoutta?

Itse tekisin varmaan jotain tällaista viikolla, koska näistä kaikista syö monta päivää ja evääksikin riittää:
- hernekeitto (kuivatuista herneistä)
- borssikeitto (tarpeeksi kauan keitettynä, esim. tunti jotta maustuu kunnolla)
- joku linssi/papuruoka
- lihamakaronilaatikko

Itse leipoisin sämpylöitä, ja välipalaksi vaikka viiliä banaaniviipaleiden kera. (Banaanit 0.99e/kg ainakin lähicitymarketissa just nyt)

Rollolainen
[QUOTE="vieras";28497465]No outoa, jos työssäkäyvän pitää pihistellä ruoasta niin että joutuu sossusta hakemaan rahaa sen ostoon. Kuulostaa huonolta talouden hoidolta.[/QUOTE]

JUU JUU tottakai.

Yhteistyössä