Alkuperäinen kirjoittaja poipoipoi:
En mä muusta olisi huolissani kuin levottomuudesta. Onko kotona kaikki hyvin? Onko rauhallinen ja tasapainoinen kasvuympäristö? Syökö lapsi kunnon ruokaa ja saa monipuolisesti kaikki tarvittavat vitamiinit, kivennäisaineet, hyvä rasvat jne? Nukkuuko ja ulkoileeko lapsi riittävästi? Onko ilmapiiri kotona kunnossa vain onko erityisiä huolia?
joo tää on just tätä mitä meilläkin saadaan kestää päiväkodin taholta! :kieh: muutahan vaihtoehtoa ei ole kuin huonot kasvuolot. eihän?
kerron itsestäni minä kasvoin niin että koin ahdistelua yms lapsena/nuorena usein, koin väkivaltaa yms.ikinä en häiriköinyt ketään, enkä ollut levoton tms. ihan tavallinen tyttö muiden joukossa.
-tiedän ihmisen joka on antanut luunappeja,tukistanut yms. hänen lapsensa käyttäytyvät ihan normaalisti päiväkodissa. ei levottomuutta
-eräästä nykyään ex tutusta selvisi vuosi sitten että hän on käyttänyt kovempiakin otteita lapsiinsa(kun ei muuten muka pärjää) lapsista tämä ei näkynyt, ei mitään levottomuutta tms.
-yhdellä on 6lasta ikinä ei oo kukaan epäillyt mitään(ei mitään LEVOTTOMUUTTA) ja niiden äiti on sitä mieltä että parempi antaa vähän tukkapöllyä, jos lapsi ei tottele, kuin että lapsi hyppäisi sohvalta pää edellä.(ok no noi on varmaan ollut yksittäisiä kertoja) mutta silti.
joten en ymmärrä mihin perustuu ajatus siitä että levottomasti käyttäytyvällä lapsella on koti oloissa vikaa? en vaan käsitä. jos lapsi kokee väkivaltaa niin mun kokemuksen mukaan lapsesta tulee arka. ei levoton.