5-vuotias raivoaa pienimmästäkin syystä, ei kestä häviötä peleissä, heittelee ja rikkoo leluja, väittää vastaan jne.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en jaksa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Käviskö se, että esim perheneuvolan psykiatrin puheille ja sieltä lähete päivähoitoon? Eiköhän tuo teidän tapaus täytä ehdot. Käsittääkseni lähetteelliset on pakko ottaa?

No jaa. Mies ei takuulla suostu mihinkään perheneuvolaan/psykiatrille... ja minä taas pelkään lastensuojelun puuttuvan asiaan. Mitenkäs sitten jos tuota kautta saisi paikan tälle 5-vuotiaalle niin entäs pienempi? Se jäi yksin kotiin, eikä takuulla viihtyisi. Vai saako pienemmällekin paikan?

No sitten sulla on vaihtoehtona myös aktiiviemmin järjestää aktiviteettia ja kaveriseuraa lapsillesi. Eikö teillä ole siellä paikkakunnalla MITÄÄN muuta toimintaa lapsille?? Voisko niitä kaveriperheitä tavata useammin tai pyytää lapsia teille kyläilemään?

[QUOTE="iiris";29248695]No sitten sulla on vaihtoehtona myös aktiiviemmin järjestää aktiviteettia ja kaveriseuraa lapsillesi. Eikö teillä ole siellä paikkakunnalla MITÄÄN muuta toimintaa lapsille?? Voisko niitä kaveriperheitä tavata useammin tai pyytää lapsia teille kyläilemään?[/QUOTE]

Olen koko ajan yrittäny keksiä vaikka mitä ja tehnytkin vaikka mitä mutta ongelma vaan jatkuu siitä huolimatta että on käyty vaikka missä ja tehty vaikka mitä. Joten jotenkin en edes usko kaiken liittyvän siihen, että ei ole päivähoitopaikkaa. On jotain muutakin syytä oltava.

No jaa. Mies ei takuulla suostu mihinkään perheneuvolaan/psykiatrille... ja minä taas pelkään lastensuojelun puuttuvan asiaan. Mitenkäs sitten jos tuota kautta saisi paikan tälle 5-vuotiaalle niin entäs pienempi? Se jäi yksin kotiin, eikä takuulla viihtyisi. Vai saako pienemmällekin paikan?

Ei sieltä tule mitään LS tyyppejä kyyläämään. Eikä sinne tarvii koko perheenä mennä. Varaat ajan itselles. Sitä en osaa sanoa miten se pienempi sitten. Mut jos isompi oireilee noin kovin, niin ei voi pienen varjolla pitää toista tylsistymässä kotona.

Ja muoks. Meillä on hyvin kovaa uhmaa pari vuotta läpikäynyt 5v tyttö, aloitti puolipäivähoidon nyt syksyllä ja muutos on huikea. Ja hoitoon just siks, kun ei meidän kylällä/kunnassa edes ole kuin yksi seurakunnan kerho, jossa kävi vakituiseen meidän muksun lisäksi yksi toinenkin lapsi....

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Owl
Mulla on myös 5v tyttö ja aika samanlaista menoa välillä. Erityisen pahaksi menee, jos ollaan pitkään saman katon alla... En ymmärrä noita remmikommentteja. Se ei kyllä ainakaan ratkaise ongelmaa! Mä suosittelen edes hakemaan sitä pk-paikkaa. Saat ainakin itse välillä "lomaa" ja jaksaa taas taistella uudella energialla.

Meillä kehotettiin terapiassa olemaan siinä vierellä, vaikka kuinka lapsi karjuisi ja olisi sietämätöntä.
sen takia ettei lapsi koe tulevansa "hylätyksi" tai torjutuksi, kun näyttää negatiivisia tunteitaan.
kerran olinkin ja se tehosi.toistin vain lapselle, etten mene pois vaikka huutaisit kuinka.
huusihan se, mutta oli kyllä äimistynytkin:)Ja se kerta meni paremmin!
Yritys kova muillakin kerroilla.Kovempaa yritystä vain tarvitsisin.
tai sitten korvatulpat salaa korviin;)

Vai, että mies ei välitä lastensa parhaasta?No, eikös sinun sitten sitäkin kovemmin kannattaisi välittää?
Perheneuvola ja lastensuojelu ovat teitä auttaakseen, eivät viedäkseen lasta pois.
en ymmärrä lastensuojelutyön pelkoa.he ovat auttaakseen lapsia ja perheitä.ja te tarvitsette apua ja se helpottaa kun sitä saa.

kamalia satuttamiseen kehoittavia kommentteja!
Että, jos lapsi kärsii pahasta olostaan eikä osaa sanoittaa sitä vaan kiukuttelee ikätasoisesti normaalisti, niin pitää satuttaa, sillä aikuisen et jaksa vastaanottaa niitä negatiivisia tunteita, joten alat sitten itsekin käyttämään negatiivisia!?
Jos sinulla on aikuinen vastassa, niin käytkö silloinkin käsiksi, kun et pidä jostakin?
Ajatelkaa vähän.

Yhteistyössä