5-vuotias ja pleikkarin pelaaminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niuhoko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niuhoko

Vieras
Ihan ulkopuolisena tässä kyselen..Onko teistä normaalia,jos 5-vuotias poika pelaa pleikkaria päivittäin monta tuntia?
Sukulaispoika sai joulupukilta vehkeet ja olen vähän huolissani katsonut sitä touhua..Oltiin yökylässä samassa paikassa ja katsoin,kun poika"parka"oli aivan levoton pelaamisesta..Tippa linssissä oli,kun peli ei onnistunut,miltei hysteerinen.Ja koko ajan oli kyselemässä isältään,että saako taas pelata..Musta ainakin tuntui,että se pelaaminen teki pojasta todella levottoman.Kyse oli vielä ns.tappelupelistä..:/ Ja poika matki eleillään "tappelijoita",eli hyvin oli peli iskostunut mieleen.En sitten viitsinyt ruveta omia mielipiteitäni siinä laukomaan,mutta ei minun mielestä kauheen järkevältä touhulta vaikuttanut..
Mutta mitäpä minä tiedän,kun tyttöjä vain meillä,jotka eivät ole kinnostuneitä pelaamisesta..Entäs te poikien äidit,saavatko teillä pienet pojat pelailla tappelupelejä..Olenko liian niuho..?

Meillä ei ole pelikoneita, eikä tule, vaikka poju tossa kasvaa. Musta on kurjaa, ett nykyajan leikit on tollasia. Meillä leikitaan puupalikoilla ja autoilla ja leegoilla ja kaikella vanhanaikasella. :saint: :D

Liika on aina liikaa eli jos saa tuntikausia pelata joka päivä, se on liian paljon.Mielestäni puoli tuntia/päivä on tuon ikäiselle riittävästi ja sittenkin pelien on oltava ikäsuosituksiltaan sopivia. Jos lapsi puhuu jatkuvasti vain siitä, mitä peleissä on tapahtunut ja miettii jatkuvasti pelaamista, on parempi pistää peliohjain välillä pois ulottuvilta.

meidän 5v poika on myös liiankin innostunut noista pleikkapeleistä. Ei nyt sentään montaa tuntia päivässä pelaa.. Tai siis pelais varmaan, jos sallittais. Monta huutoa ja itkua tullut sen takia.

Aina sitä yhtä ja samaa peliä; Sly Cooper.
Aiheuttaa sitten sellaista, että rooli jää päälle ja on itse olevinaan Sly :/

Jossain määrin kuuluu varmasti poikien juttuihin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Meillä ei ole pelikoneita, eikä tule, vaikka poju tossa kasvaa. Musta on kurjaa, ett nykyajan leikit on tollasia. Meillä leikitaan puupalikoilla ja autoilla ja leegoilla ja kaikella vanhanaikasella. :saint: :D

Myös minä aion pitää erossa niin kauan kuin mahdollista. Kouluiässä varmaan jotain viimeistään alkaa pelailemaan kun luokkakaverit innostavat.

Meillä pelataan kesyjä pelejä ja niitäki tosi harvoin. Pelikonsoleita ei oo, eikä varmaan tuu. Et oo niuho. Aikuiset päättää, mitä lapset tekee. Meillä vanhin on 7-v.

Meillä on 5v poika eikä pelikonetta.
Joskus pelaa esim. Muumeja, Pikkukakkosen tai papunetin pelejä tietsikalla.
Ystävättäreni perheessä on myös 5v poika, joka pelaa paljon.
Tuskin päivittäin, mutta usein monta tuntia kerrallaan eim. kun ollaan siellä.
Meidän poika ei oo ees kovin kiinnostunut
vaikka sais mun puolesta siellä kylässä pelatakin, mutta ihan kokeiluasteelle on jäänyt.
Siksi varmaan onkin helppo sanoa et kylässä sais pelaa...
Mutta ei tuntitolkulla missään nimessä!

Yhteistyössä