5-vuotiaan ojentaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Porkkanakeppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tilanne lopetetaan verbaalisesti tai tarvittaessa fyysisesti rajaamalla mahdollisimman nopeasti.

Hepulista ei kuitenkaan rangaista sen kummemmin jälkikäteen. Jutella kyllä voidaan, jos lapsi suinkin kykenee, esimerkiksi että muistaks sä miten se sun olo semmoiseksi meni... mutta ei väkisin, jos lapsi ei siitä juttele.

Rangaistuksia tulee jos tekee jotain mikä on kielletty, valehtelusta, toisten kiusaamisesta tms. Ei hepuleista.

Näin.

Alkuperäinen kirjoittaja Down siftaaja kotiäiti;27129998:
Meillä kans toi nuorin diiva on tosi tempperamenttinen. Itsekin olin aluks ihan hukassa just jossain yleisillä paikoilla. Johdonmukaisuus, tuntuva rangaistus, ja varmaan ihan tytön oma kasvu ja kehitys ovat saattaneet meidät (luojalle kiitos) pois kokonaan näistä tilanteista :D

Onnea ja menestystä :)

Kiitos :D! Tässä tapauksessa luulen kyllä että äidin koulutuksella syntyy nopeimmin tulosta :D.

Olet täysin oikeassa että tunteista ei pidä rankaista, mutta jos se selkeästi on tälläistä "tilanteiden hyväkskäyttöä" niin minä ainakin rankaisisin silmää räpäyttämättä:D

Kyllä se sellaiselta ap:n osalta mun silmään näytti, että lapsi tottunut siihen että äiti siellä punastelee ja nolostelee, eikä oikein kehtaa puuttua.

Kyllä varmasti lapsi käyttää tälläiset tilanteet hyväkseen jos on käyttääkseen :)

Noh, mä en ikinä häpeä mun lasta.

Enkä oikeestaan paljon mitään... taidan sitte olla aika häpeämätön...?

Tilanne on tilanne. Lapsi on lapsi ja minä sen äiti. Muut ovat ympäristö, ja jos ympäristössä on joku joka ihmettelee lapseni kehitystä niin siinähän ihmettelee.

Yhteistyössä