5-vuotiaan kaverisynttäreistä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HyppyKeppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Niin, ne on lapselle tosi tärkeä juttu :). Meillä tyttö puhui kaverisynttäreistä jo keväällä, ja hän on syntynyt joulukuussa :D. Voi sitä onnea kun sanoin, että nyt kun hän täyttää jo neljä (siis täytti) niin voidaan pitää kaverisynttärit. Kutsukorttien tekeminen, teeman suunnittelu, tarvikkeiden osto, kaikki...hän oli niin onneissaan, niin innoissaan, ettei tosikaan :heart: . Etukäteen varoittelin että ihan kaikki kutsutut (5 kpl) eivät ehkä pääse tulemaan, mutta kaikki tulivat ja meillä oli oikein kivaa. Juhlia muistellaan joka päivä =).

No joo, poika täyttää tosiaan kesäkuussa 5v ja on viime syksystä asti suunnitellut että pitää naamiaiset sitten synttäreillään ja tarjoaa paloautokakkua. :D :heart:
Pojalla vaan ei hirveästi noita kavereita ole, että oon sitä itsekin miettinyt että tulisko kukaan edes kun ei tunneta noita päiväkotilaisia, se olis ihan kamala tilanne jos ei kukaan tuliskaan.. :/
Mut siihen nyt on vielä kuitenkin aikaa, onneksi. :)

Kaverisynttärit on tärkeät lapsille. Jos aikaisemmin ollut kiusaamista myös tuommoinen "osallistuminen" saattaa auttaa asiaan, ei syrjäydy. Etenkin jos tarhasta suurin osa menee synttäreille se yhdistää, tuonikäiset kyllä osaavat jo niitä odottaa ja juttelevat tarhassa niistä useampaan otteeseen. Itse pitänyt ja yleensä kaikki ovat tulleet jos ei kipeenä. Vaikken kaikista vanhemmista tykkääkään, niin lapsen oma toive on ollut se tärkein.

Alkuperäinen kirjoittaja Rakkapanuu:
Ja nyt olen päättänyt, että en vie tyttöä kemuille keskiviikkona...

Miksi ihmeessä et vie? Mitä mieltä lapsi itse on, haluaisiko mennä?
Valitat, että tämä lapsi kiusasi sinun lastasi joskus nelivuotiaana suunnilleen. Nyt sinä, aikuinen ihminen (ja ilmeisesti pari muutakin aikuista) syyllistytte tavallaan ihan samaan :/
Onneksi täälläpäin on mukavia äitejä ja isiä, jotka tuovat lapsensa kavereiden synttäreille, eivätkä souda ja huopaa noin yksinkertaisen asian takia. Eri asia sitten, jos lapsi on kipeä, tai jos on jotain menoa...
Voi olla, että vuoden parin päästä kukaan ei vaivaudu sinun lapsesi kaverisynttäreille :whistle:

Jos ap ei halua ostaa lahjaa, kun ei omalle lapselle ole synttäreitä pitämässä? Kun on noin kova haloo tuosta yhdestä synttäristä.

Meillä on pidetty sen vuoksi kaverisynttäreitä 5v eteenpäin, koska sukulaiset eivät pääse 4 tunnin matkan vuoksi. tulisivat vain jos voisi jäädä yöksi, mutta kun 4 henkeä asuu 70 neliön kolmiossa, ei voi majoittaa sukua. Lapset kuitenkin haluavat juhlia ja pitävät juhlista, niin parempi kaverisynttärit kuin ei ollenkaan vieraita.

Alkuperäinen kirjoittaja Rakkapanuu:
Ja nyt olen päättänyt, että en vie tyttöä kemuille keskiviikkona...

Miksi ihmeessä et vie? Mitä mieltä lapsi itse on, haluaisiko mennä?
Valitat, että tämä lapsi kiusasi sinun lastasi joskus nelivuotiaana suunnilleen. Nyt sinä, aikuinen ihminen (ja ilmeisesti pari muutakin aikuista) syyllistytte tavallaan ihan samaan :/
Onneksi täälläpäin on mukavia äitejä ja isiä, jotka tuovat lapsensa kavereiden synttäreille, eivätkä souda ja huopaa noin yksinkertaisen asian takia. Eri asia sitten, jos lapsi on kipeä, tai jos on jotain menoa...
Voi olla, että vuoden parin päästä kukaan ei vaivaudu sinun lapsesi kaverisynttäreille :whistle:

Ihmeporukkaa kyllä, soittelevat toisten vanhempien kanssa ja yhteisestä päätöksestä ollaan viemättä. Ihan aikuisten kiusaamista kyllä.

meillä neiti piti ensimmäiset kaveri synttärit kun täytti 5.ens torstaina olis 7 vuotis synttärit ja kaverisemmoiset.on vuoden aikan todella monissa synttäreissä enkä minäkään vanhempia tunne sen paremmin kuin moikataan kun nähdään.mutta tyttö tykännyt olla joka synttäreillä.

aina on meiltä lapset mielellään lähteneet kaverisynttäreille, ja samoin meille on tultu innolla... ne on lapselle tosi tärkeä juttu =) eli aina vien lapsen, jos vaan mahdollista, mutta tietysti jos pakollinen este, kuten sairastuminen estää osallistumisen, ilmoitan, ettei lapsi pääsekään.

ja ei se vaikuta, tunnenko synttärisankarin vanhempia, tai yhtähyvin voidaan meille kutsua sellaisia lapsia, joiden vanhempia en tunne sen paremmin... siinähän sitä on tilaisuus tutustua =)

Itse kanssa pähkäilen järjestänkä pojalleni ollenkaan kaveri synttäreitä. Kesällä on ja tarha silloin kiinni. Täyttää neljä ja mietin pitäiskö syksyllä. Pojalla ollut ongelmia tarhassa kiusaamista puolin ja toisin. Itse ajattelin, että ehkä se voisi auttaa että näkisivät toisia muuallakin kuin tarhassa? Tai sitten kukaan ei vain tule.. Miten itse tekisitte?

Itse kanssa pähkäilen järjestänkä pojalleni ollenkaan kaveri synttäreitä. Kesällä on ja tarha silloin kiinni. Täyttää neljä ja mietin pitäiskö syksyllä. Pojalla ollut ongelmia tarhassa kiusaamista puolin ja toisin. Itse ajattelin, että ehkä se voisi auttaa että näkisivät toisia muuallakin kuin tarhassa? Tai sitten kukaan ei vain tule.. Miten itse tekisitte?

Voihan sinne kutsua vapaa-ajan kavereita myös niiden päiväkotikavereiden lisäksi jos joku ees tulis, kannattaa toki odottaa elokuulle niin paremmin pääsee ihmiset paikalle. Mutta 4 vuotias ei ehkä oikein vielä osaa edes pyytää kaverisynttäreitä, jos se ei hälle oo erityisen tärkeä asia niin en vielä järjestäis.
Niitä kavereita vois ehkä pyytää yksitellen kylään jos haluat välejä parantaa.

Olisi mielenkiintoista tietää miksi ap päätyi ratkaisuun ettei vie tyttöään kaverisynttäreille? Siksikö ettei tunne päivänsankarin vanhempia vaiko siksi ettei oma lapsi halua synttäreille? Itse kyllä pyrin viemään lapset synttäreille jos itse sitä haluavat ja joskus pienempänä (eskari-ikäisenä) kerran vähän pienellä painostuksellakin vein synttäreille. En oikein ymmärrä tuota ettei voi mennä synttäreille jos ei tunne vanhempia. Mikä siinä on niin pelottavaa? Kiva sitten päivänsankarin odotella vieraita jos kukaan ei tule. Eli jos lapsi itse sinne haluaisi niin ehdottomasti veisin mutta tuon ikäistä en pakottaisi menemään jos ei itse haluasi. Toki yrittäisin ehkä keskustella asiasta ja kysellä miksei halua ja kertoisin että miltä mahdollisesti sankarista tuntuu jos kukaan ei halua tulla juhliin.

Yhteistyössä