5-vuotiaalle haalari vai 2-osainen toppapuku?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kävin tänään meidän 5-vuotiaan pojan kanssa talvivaateostoksilla. Olin ajatellut tummaa 2-osaista pukua, henkselihousuilla joissa korkea vyörärö. Kivemman näköinenkin noin isolla pojalla...
Mutta poika päättikin sovittelujen jälkeen haluta haalarin. On kuulemma paljon helpompi pukea päälle. Ja hyvä siitä että mahaan ei mene lunta :D
Ihan oikeassa poika kyllä onkin. Käytännön mies.. :)
No sitten yritin ylipuhua, että otetaan tumman värinen. Ettei lika näy niin helposti. Ei käynyt. Kirkkaat värit on kivempia.
Nyt naulakossa roikkuu vaaleansininen lassietecin haalari.

Olisi varmaan pitänyt käydä ostamassa talvipuku sittenkin omin päin... :D

No haalari tietenki ton ikäselle vielä.
Meillä täyttää kuukauden päästä 5v ja talveks odottaa 2kpl haalareita ja 2kpl kaksosaisia, toinen 2-osainen tarkoitettu lasketteluun.

Meillä oli viime talvena molemmat 5v pojalla ja kovassa käytössä kumpikin. Nyt eskaripoika halusi päälle vk-haalarin kun on nopeampi pukea päälle kuin takki ja housut (molemmat siis löytyy).

Jos on päiväkodissa, niin helpommalla pääsee haalarin kanssa. Takin vetoketjujen kanssa on usein jotain ongelmaa, vaikka lapsi osaisikin itse vetskarin laittaa kiinni. Käytännön miehet on ihania. Meillä samanlainen 4-vuotias. Hermostuu takki plus housut -vaiheistukseen. Olen ostanut haalarin lisäksi kauppa/kirjasto/kyläilykäyttöön kaksiosaisen halppisasun.

Poika totes mulle kaupassa kun olisin halunnut ostaa tumman haalarin ettei likaannut niin paljoa ; " Kuule äiti onhan meillä pesukone ja yhtä paljon se tumma haalari likaantuu kuin vaalea. Oletkos niin laiska ettet viitsi pestä. "

Meidän tytöllä oli 5-vuotiaana haalari. Nyt 6-vuotiaana halusi takin ja housut.
Itse kyllä mietin, että meneeköhän lumi helposti takin ja housujen väliin...
Meillä on vielä varalle säästössä tuo viime talvinen haalari, ja sitä saa sit välillä käyttää, jos haluaa.

Meillä olis viime vuonna 4v halunnut jos takin ja housut, mutta silloin oli vielä haalari. Ensi talveksi on sitten 2-osainen toppa asu. Saa nähdä kuinka menettää hermojaan pukunsa kanssa...

meillä talvihaalarit on vaihtuneet 4-vuotiaana kaksiosaiseen pukuun molemmilla lapsilla. välikausivaatteet on aina olleet kaksiosaiset, ei ainoitakaan haalareita siis. eivätkä ole hermoilleet pukemisen kanssa! eikä napa kastu, ainakin ticketin takeissa on hyvät "lumipussit" ja housujen vyötärö korkea.

Meillä on molemmat. Poika itse tykkää haalarista, kun on todellakin helpompi ja nopeampi pukea päälle - sen kuin vaan sujahtaa sisään :D. Kaksiosaista lähinnä käytetään ns. parempana asukokonaisuutena ja silloin kun on tiedossa pitempää automatkaa tai kaupungilla käyntiä, takin saa kätevämmin pois päältä niin ei tarvii kuumuuteen tuskastua, kun äiti shoppailee ;)...

Yhteistyössä