5-v:n erektio!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ope
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Ope

Vieras
Tänään lapsi sanoi mulle päiväkodissa, että aina ku mä pussaan tyttöjä täällä päiväkodissa, nii mun pippeli nousee pystyyn.
Häkellyin tilanteessa, enkä osannu sanoa mitään kunnollista.
Voiko 5-vuotias saada erektion ja miten asiaa tulisi käsitellä, vai tulisiko sitä?

Mä oon ainakin siinä käsityksessä, et voi saada (siis erektion), ku jotkut kerta hyväilevätkin/itsetyydyttävätkin itseään - mutta voiko ne saada siitä pussailusta, se onkin jo toinen juttu. Eiks sillon siinä pitäs olla seksuaalisia ajatuksiakin jo mukana, enkä oikein uskois siihen, ku itsetyydytyksessäkin ton ikäsillä on kyse vielä vaan siitä hyvänolon tunteesta (kai, muistelisin näin lukeneeni). En tiedä - vaikea kysymys. Jotenkin vaan luulisin/ tuntuis, et kyseinen lapsi on jostain kuullu tommosta tai jotain ja halus sanoo sen suustaan ulos.
Mä oon ja päiväkodissa töissä lastenhoitajana (tosin ollut vain pienten ryhmässä 5,5vuotta) ja törmännyt ja kuullut monenmoista tilannetta.
Sen kuitenkin muistan, ku opiskelin, et esim. just itsetyydyttävää lasta ei sais kieltää tai torua asiasta eli ei sais antaa käsitystä lapselle, et hän tekee jotain väärää.
Nää on aina hankalia tilanteita, enkä tiedä oliko tästäkään apua sulle... kuhan jäin miettimään.

Pikkulasten kiihottuminen on epäseksuaalista. Ylipäätänsä mukava olo, hyvä fiilis tai miellyttävä kosketus voi saada aikaan erektion/kiihottumisen ja sillä ei ole mitään tekemistä seksin kanssa. Tytöt kiihottruvat aivan samalla tavalla, sitä ei vaan huomaa. Kannattaa olla tekemättä mitään suurempaa numeroa, ihan normaalia.

Edellisten selitysten lisäksi mulle tuli mieleen, että jos poika onkin vain sattunut näkemään/kuulemaan jotain, mikä ei ole ollut noin pienelle tarkoitettua ja puhuu sitten siitä sen takia... Tai jos joku isompi lapsi on moisia jutellut... Vaikea sanoa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.06.2005 klo 23:50 ariadne kirjoitti:
Edellisten selitysten lisäksi mulle tuli mieleen, että jos poika onkin vain sattunut näkemään/kuulemaan jotain, mikä ei ole ollut noin pienelle tarkoitettua ja puhuu sitten siitä sen takia... Tai jos joku isompi lapsi on moisia jutellut... Vaikea sanoa.

Mietin ihan samaa. Vai oisko poika yllättänyt jopa teidät vanhemmat? Isommat lapsethan saattavat juuri näitä juttuja "opettaa" pienemmille ja siksi pitäisi kai olla suht neutraali ja katsella mihin tilanne kehittyy. Toivottavasti poika ei kuitenkaan ole joutunut minkään ikävän tapauksen silminnäkijäksi.

Meillä 4 ja 6 v pojat. Molemmilla joskus pippeli ihan pystyssä. En ole mitään numeroa asiasta tehnyt, asia ei ole sen kummempi kuin mikään mukaan esim. jos on posket punaiset urheilun jälkeen. Esikoiseni on joskus kysynyt ja pyytänyt katsomaan, kun se "leikkii" pippelillä kun se on kova. Olen vain sanonut, että ei kannata räplätä pippeliä, jos on likaiset kädet ja menee pöpöjä, niin tulehtuu. Ja kun olen (vielä...) ainut nainen talossa, niin asioista on saunassa juteltu miksi äidillä ei ole pippeliä. Ja nyt kun pikkuveli tai -sisko potkii minun vatsassa niin kyllähän sitä ihmetellään, miten se sinne on joutunut. Kerroin ilman kiertelyitä, että isän kiveksissä on pikkuisiä siittiöitä ja äidillä on munasula, ja yhdestä siittiöstä ja munasolusta alkaa kehittymään vauva. Ja miten se on mennyt/´päässyt sinne? Äiti ja isä rakastelee ja pussaa. Se siitä. '

Joskus sitten tarkemmin... :heart:

Yhteistyössä