5 kuollut Joensuussa kolarissa :(

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Kermakakku
Tilastotappio. Sattuhan näitä kun jatkuvasti sadattuhannet autot ovat liikenteessä. Tietysti, jos kolmion takaa tulee, niin pitäisi katsoa vielä toinenkin kerta. Mutta vahinko mikä vahinko.

Koskahan sattuu joku isompi juttu? Niitä tulee nimittäin muutaman kuukauden välein: kouluampumisia, pommijuttuja, tavarataloampumisia, tosi isoja onnettomuuksia. Nyt ei ole pitkään aikaan ollut mitään. Se tarkoittaa, että jossakin rysähtää kohta.
 
niin sääli
Oli muuten itselläkin kerran vaaratilanne talvella. Pojan autolla olin ja en lainkaan huomannut rekkaa kun tulin sillalla. Karmii vieläkin. Torvea töötötti kun meinasi tulla perään. Lisäsin liukkaasti kaasua keretäkseni alta pois. Olis voitu kolarin lisäksi vaikka joutua Pielisjokeen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja torture:
Auton tuulilasin ja sivulasin väliset palkit on joskus yllättävän leveitä, eikä niiden takana kulkevaa autoa välttämättä näe.
Varsinkin oikeanpuoleinen palkki on hyvin vaarallinen. Tuo on varmasti ollut joku kuskin huomiovirhe.

Itse olen ollut näkemässä sellaisen kolarin, että joku mies ajoi rekkaa päin risteyksessä kun ei vaan ollut nähnyt sitä sieltä palkin takaa. :/
Ai? Minulla ainakin on liikkuva vartalo ja pää, että osaan myös katsoa pimennossa olevat alueet. Osalla tämä taito näyttää puuttuvan. Rekkakaan ei ihan vähällä huku näkymättömiin.

Kuviteltu ilmeisesti taas auton kiihtyvyys ja omat taidot liian hyväksi. Ajateltu, että kyllä minä tästä ehdin ensin vielä sujahtaa mennä. Kurja tapaus ja turhia kuolemia taas lisää. :(

 
-
Alkuperäinen kirjoittaja Loore29:
Alkuperäinen kirjoittaja torture:
Auton tuulilasin ja sivulasin väliset palkit on joskus yllättävän leveitä, eikä niiden takana kulkevaa autoa välttämättä näe.
Varsinkin oikeanpuoleinen palkki on hyvin vaarallinen. Tuo on varmasti ollut joku kuskin huomiovirhe.

Itse olen ollut näkemässä sellaisen kolarin, että joku mies ajoi rekkaa päin risteyksessä kun ei vaan ollut nähnyt sitä sieltä palkin takaa. :/
Ai? Minulla ainakin on liikkuva vartalo ja pää, että osaan myös katsoa pimennossa olevat alueet. Osalla tämä taito näyttää puuttuvan. Rekkakaan ei ihan vähällä huku näkymättömiin.

Kuviteltu ilmeisesti taas auton kiihtyvyys ja omat taidot liian hyväksi. Ajateltu, että kyllä minä tästä ehdin ensin vielä sujahtaa mennä. Kurja tapaus ja turhia kuolemia taas lisää. :(
Vahinkoja ja virhearviointeja sattuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja Loore29:
Alkuperäinen kirjoittaja torture:
Auton tuulilasin ja sivulasin väliset palkit on joskus yllättävän leveitä, eikä niiden takana kulkevaa autoa välttämättä näe.
Varsinkin oikeanpuoleinen palkki on hyvin vaarallinen. Tuo on varmasti ollut joku kuskin huomiovirhe.

Itse olen ollut näkemässä sellaisen kolarin, että joku mies ajoi rekkaa päin risteyksessä kun ei vaan ollut nähnyt sitä sieltä palkin takaa. :/
Ai? Minulla ainakin on liikkuva vartalo ja pää, että osaan myös katsoa pimennossa olevat alueet. Osalla tämä taito näyttää puuttuvan. Rekkakaan ei ihan vähällä huku näkymättömiin.

Kuviteltu ilmeisesti taas auton kiihtyvyys ja omat taidot liian hyväksi. Ajateltu, että kyllä minä tästä ehdin ensin vielä sujahtaa mennä. Kurja tapaus ja turhia kuolemia taas lisää. :(
Vahinkoja ja virhearviointeja sattuu.
No aika paha virhearviointi. Jos rekka ehtinyt jarruttaa vain reilut 10m, niin on siinä melkoisella riskillä jo päätetty ehtiä alta pois. Porukkaa vielä auto täynnä, eikä jokaiselle turvavöitä edes (tosin rekan kanssa törmätessä apua niistäkään ole) niin kertoo sekin jo jotain kuskista.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tosi tärkeä tieto:
Anteeksi mutta mitä sitten? Ihmisiä kuolee liikenteessä ja muutenkin, miksi tällänen alotus?
Aika harvinaista on, että näin monta kuolee samassa kolarissa. Mielestäni on empatiakyvytön, jos asia ei kosketa yhtään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tosi tärkeä tieto:
Anteeksi mutta mitä sitten? Ihmisiä kuolee liikenteessä ja muutenkin, miksi tällänen alotus?
Aika harvinaista on, että näin monta kuolee samassa kolarissa. Mielestäni on empatiakyvytön, jos asia ei kosketa yhtään.
Miksi pitäisi tuntea empatiaa? Täysin tuntemattomia ihmisiä minulle. Jos alkaisin jokaista tuntematonta suremaan ja jokaisen kuolevan perään itkemään niin eihän tässä ehtisi muuta tekemäänkään. Mutta eihän näihin ketjuihin saa vastata kuin: :':)'( :hug: :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Loore29:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja Loore29:
Alkuperäinen kirjoittaja torture:
Auton tuulilasin ja sivulasin väliset palkit on joskus yllättävän leveitä, eikä niiden takana kulkevaa autoa välttämättä näe.
Varsinkin oikeanpuoleinen palkki on hyvin vaarallinen. Tuo on varmasti ollut joku kuskin huomiovirhe.

Itse olen ollut näkemässä sellaisen kolarin, että joku mies ajoi rekkaa päin risteyksessä kun ei vaan ollut nähnyt sitä sieltä palkin takaa. :/
Ai? Minulla ainakin on liikkuva vartalo ja pää, että osaan myös katsoa pimennossa olevat alueet. Osalla tämä taito näyttää puuttuvan. Rekkakaan ei ihan vähällä huku näkymättömiin.

Kuviteltu ilmeisesti taas auton kiihtyvyys ja omat taidot liian hyväksi. Ajateltu, että kyllä minä tästä ehdin ensin vielä sujahtaa mennä. Kurja tapaus ja turhia kuolemia taas lisää. :(
Vahinkoja ja virhearviointeja sattuu.
No aika paha virhearviointi. Jos rekka ehtinyt jarruttaa vain reilut 10m, niin on siinä melkoisella riskillä jo päätetty ehtiä alta pois. Porukkaa vielä auto täynnä, eikä jokaiselle turvavöitä edes (tosin rekan kanssa törmätessä apua niistäkään ole) niin kertoo sekin jo jotain kuskista.
Kukaan meistä ei ole täydellinen. Virheitä sattuu kaikille. :|
 

Yhteistyössä