5 kk vauva, kuinka paljon syö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lumikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lumikko

Jäsen
05.09.2007
169
0
16
Kuinka paljon teidän 5 kuukautta vanhat vauvat syövät pullosta? Jos siis pelkästään annatte maitoa? Minä vielä imetän pelkästään, mutta muutaman viikon päästä olen vuorokauden poissa ja vauva saa pulloa silloin. Olisi kiva tietää kuinka paljon pitää varata maitoa.

Jokainen vauvahan syö erilaisia määriä eri imetyskerroilla, tarvittavaa määrää voi olla vaikea arvioida. Neuvolan ohje on,että vauvat syövät maitoa noin
viidenneksen painostaan vuorokaudessa...eli 5000g painava söisi 1000ml/vrk jaettuna tietysti sillä, montako kertaa päivässä syö. Tuolla tavoin voisi ehkä laskea noin suurinpiirtein? Kannattaa testata huoliiko vauva pulloa jo ennen poissaoloasi, meillä kävi niin, että ei huolinut mitään kun olin poissa (en kyllä ollut kuin kolme tuntia ja tyttö oli silloin pienempi). Nykyään juodaan hörppimällä kupista, jos joudun olemaan poissa. Toivottavasti oli jotain apua =)

Jos imetät, oletko varma että vauvasi syö pullosta tai mitä jos korvike ei kelpaa vauvallesi. Minun 5 kk oleva vauva ei syö pullosta eikä edes hörppyyttämällä korviketta. Olen samaa mieltä kannattaa kokeilla enne sitä H-hetkeä.

Tyttö ottaa kyllä pullosta, testattu on. Tarkoitus ei ole antaa korviketta vaan pakkasessa olevaa maitoa. Siksi kyselinkin kuinka paljon maitoa tuon ikäinen juo, jotta tiedän riittääkö maitoa. Kiitos vastauksista!

meillä poika nyt reilu 4kk, kerralla menee 150ml, joskus vähemmän, joskus enemmän. Poju on aika ison kokoinen (yli 8kg). Kannattaa varmaan se 150ml eka kokeilla, ja sit seuraavalla kerralla tietää antaako enemmän tai vähemmän.

Tyttö on muutaman kerran syönyt pullosta ja on syönyt 270-370 ml, ja tyttö on vielä pieni kokoinen B) Mietin vaan sitä vuorokauden kokonais määrää. Meinaan jos ton mukaan laskee niin menis useampi litra, mikä ei tietysti voi pitää paikkaansa....

Useampi litra?...hmm, miten laskit? Siis huomioithan että viidennes painosta on se vuorokausimäärä - siis niin, että jos 5kg:aa painava syö vuorokaudessa 1l:n ja syöntikertoja on esim. 8/vrk, niin se on 125ml:aa per kerta.

Niin siis tarkoitin, että jos tuon 370 ml mukaan laskee esim 8 syöttö kertaa niin menisi useampi litra vuorokaudessa ruokaa ja sehän ei siis voi pitää paikkaansa. Siksi kyselinkin täällä sitä vuorokauden kokonais määrää.

Yhteistyössä