5 kk. ruokailurytmi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Terppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Terppa

Vieras
Heipparallaan kaikille! Olisin tiedustellut, että mitä teidän 5 kuukauden ikäiset vauvat syövät? Lähinnä kiinnostaisi semmoisten ruokailut, jotka syövät jo muutakin kuin rintamaitoa. Kuinka paljon vauvanne syövät? Mihin aikaan? Jne. Itse olen antanut pojallemme aamupäivällä kasvissosetta ja päiväunien jälkeen luumua vatsan toiminnan takaamiseksi. Olen miettinyt, että pitäisikö alkaa antamaan myös illalla sosetta. Miten teillä muilla? Kiitos kaikille vastauksista!

Mä annan aamupäivästä ja päikkäreiden jälkeen kasvissosetta, molemmilla kerroilla ½ purkkia ja illasta vielä hedelmäsosetta sen puolisen purkkia + rintamaitoa syömisestä vähän ajan kuluttua...

Meillä on 5,5kk poika. Annan yleensä aamupäivällä ennen pitkiä päikkäreitä n.1/2 purkkia kasvissosetta ja jälkkäriksi n. ruokalusikallisen jotain hedelmäsosetta. Päälle rintamaitoa, jos poika vielä jaksaa.

Illalla n. 18-19 annan iltapuuroa, eli sellaista kaupan valmista porkkanainen-perunapuurojauhe tai riisipuurojauhe, jota sekoitan äidinmaitoon tai veteen ja pariin teelusikalliseen hedelmäsosetta.

Muissa väleissä annan yleensä vain rintamaitoa, tosin tänään annoin hiukan päärynäsosetta päikkäreiden jälkeenkin.

Pikkuhiljaa alan antamaan varmasti tuon kolmannen kiinteän aterian pitkien päikkäreiden jälkeen, mutta poika on pärjännyt tähän asti hyvin näinkin.

Meillä syödään jo aika paljon kiinteitä..:

aamupuuro+maitoa
lounaaksi kasvissose
välipalaksi hedelmä-/marjasosetta + maitoa
päivälliseksi kasvissose
iltapuuro+maitoa

Siis tuota maitoa toki menee enemmänkin, tyttö ei syö heti kiinteän jälkeen maitoa, vaan voi mennä esim. tunti ja sitten vasta kelpaa. Niin, ja tyttö on ensi viikolla 6 kk. Sitten mukaan tulee jo liha.

Kiitos kaikille vastanneille! Luen mielelläni myös lisää asiasta, joten jos vaan joku jaksaa kirjoitella, niin kiva juttu! Saapi laittaa myös kellonaikoja... Kiitos!

Kyllä tuntuu meidän poika suursyömäriltä moneen muuhun verrattuna. Herätään n.7 ja aamupuuro+hedelmäsosetta nautitaan n.8. Imetän ennen aamupäiväunia. Lounas n. 12 joka sisältään purkin lihakasvissosetta ja hieman luumua. Imetän ennen iltapäiväunia. Klo 15-16 purkki hedelmäsosetta. Päivällinen n. klo 18 joka on purkillinen lihakasvissosetta+hieman luumua. Iltapuuro hedelmäsoseella klo 20. Imetys ennen nukkumista. Unille viimeistään klo 21 ja yöllä imetän vielä 2-3 kertaa. ;) Jätkä on 5,5kk ja iloinen, menevä vesseli.

Yhteistyössä