5 kg jouluun mennessä pois

Tällänen tinki laitetaan huomenna käytäntöön työkaverin kanssa.

Jos sulla tiedossa joku ihana kevyt välipala niin jaathan sen? =)
Lenkkarit ja tuulipuku pesty, ajatuksissa ihanat syksyiset lenkkeilyilmat niin ja haravointi :/
 
Ei tekis pahaa mullekaan. Jumppakausi aloitettu. Katon et ehdinkö lenkille vielä illalla kunhan mies kotiutuu kiekonammunnasta. Miehellä on ollut laskimotukoksen takia lääkekuuri nyt kohta 2 kk ja kävi itse vaa'alla niin oli 7 kg pudonnut paino. Ei ole lääkekuurin aikana maistanut edes saunaolutta. Taisi sen verran kova herätys olla tuo tukosasia, että on alkanut jopa uskoa mun jatkuvaa "nalkutusta" tietyistä epäterveellisistä jutuista ja kiinnittää itsekin enemmän huomiota mitä syö ja miten paljon.
 
itse tykästyin runsaskuituiseen vadelma-persikkakeittoon :)
minäkin olen aika paljon lisännyt liikuntaa ja siihen tuntuu jäävän koukkuun ;) ja lisäksi tuo ulkona liikkuminen on piristänyt muutenkin mieltä. Itse kirjoittelen ja lueskelen myös tuolla laihdutus-osiossa
 
Mulla samat suunnitelmat! Painan 10 kg enemmän ku vuosi sitten, ja nuo 10 kiloa pitää saada pois. Muutenki päätin aloittaa "uuden, terveellisen elämän", ja tupakoinnin sainki kesällä lopetettua (ei ollu vaikeeta ku en koskaan koko tupakoinnista edes tykänny). Astanga-joogassa käyn nyt 2 kertaa viikossa, on muuten TOSI ihanaa, ja sen lisäksi kävelyllä. Ruokapuolella pitää tarkkailla eniten alkoholinkäyttöä, siiderillä tuo paino on noussut, ja roskaruualla.
 
Mulla taas tullut kaksi kiloa lisää kesän aikana ja niistä pitäis päästä eroon mahdollisimman pian. Lenkkeilyä ja hyötyliikuntaa on mielessä, ja teoissakin...

Muakin kiinnostais tuo astanga-jooga. Täällä päin alkeiskurssi täyttyi tuota pikaa enkä ennättänyt mukaan. Onko se paljon liikunnallisempaa kuin normaali jooga, niin olen ainakin kuullut? Mammajoogassa pitkästyin täysin. Huonolle selälle tekis hyvää just jooga, pilates tai sit mikä se on se uus body balance vai mikä se olikaan? Onko jollain kokemusta siitä?
 
Astanga-jooga on sen verran kovaa hommaa, että hiki tulee ja paikat on kipeinä seuraavana päivänä. Body balancessa kuulemma yhdistyy jooga, pilates ja sit se kiinalainen juttu jota en osaa kirjoittaa, mutta tiedätte kyllä, ne siellä puistoissa sitä tekee. Vois olla hyvä, mutta kun tunnen syvää vastenmielisyyttä noita kuntosaleja kohtaan...
Mulle on tullut tuon astangan myötä muutenki halu muuttaa elämäntapoja, keventää ruokavaliota jne. Tuskin musta vegetaristia tulee, mutta kasvisviikko silloin tällöin vois olla ihan ok.
 
Voi kun olisi ihanaa saada tuo 5 kg jouluun mennessä pois. Aika vaan menee kuin varkain ja aina huomaan olevani samassa pisteessä. Eli pitäisi saada motivaatio, mutta olen mestari siirtämään sitä aina jonnekkin hamaan tulevaisuuteen.
Mutta tuosta herkkupuolesta niin valiolta on tullut kauppoihin tuohon aino-jäätelö -sarjaan uusi kevyt vaihtoehto. Tai siis nuo ainojädethän on suht kevyitä muutenkin esim. uuniomenassa jotain 8 % luokkaa rasvaa, mutta sellainen vadelma-mustaherukka sorbetti-jäätelö ja rasvaa muistaakseni 2 %. Ja on tosi hyvää.
Tosi hyvä välipalaherkku on vitalinea vaniljajogurtti (rasvaton) ja se sekoitettuna vähän kohmeisiin pakastemarjoihin, tätä harrastan itse paljon.
 
Samaa tavoittelen !! Nyt painoni jotain 68 kg, välillä oli jo 66, mutta sorruin herkkuihin.. Kun edes 3 kg lähtisi pois iäksi !! Ei siis pizzaa, jäätelöä, suklaata, siideriä, rasvaisia ruokia, voita, pullia.. Äh, no jotainhan se on syötävä ja pikkuisen herkkuja väliin !! :wave:
 

Yhteistyössä