4v.syöminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minniliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minniliini

Vieras
olen huolissani mieheni 4v.lapsen syömisestä, ja ollut tätä jo useamman kk:n ajan, aluksi ajattelin että syömättömyys ja ruokailushowt kuuluu lapsen elämään,mutta tälle ei näy loppua..
eli mieheni lapsi meillä ollessaan ei syö, koskaan ei ole nälkä, tai aina ruoka on pahaa, tai ei jaksa, oli kyseessä mikä tahansa ruoka, viime kädessä oksentaa ruoan lautaselle jos pitää syödä edes pyydetty määrä..tietää että näin ollen ei tartte enään syödä..tuo on jo yksi iso ongelma enkä tiedä miten pitäisi toimia että se jäisi pois.
tiedän että lapsilla on syömättömyyskausia,mutta eihhän se ole kk:si kaupalla normaalia, ei pysty syömään mitään peruaruokaa, perunaa, kastiketta, keittoja,puuroa, leipää jne..lemme kysyneet lapsen äidiltä miten siellä syö, ja kuulemma ihan hyvin, siellä häntä ei pakotetasyömään, vaan lapsi ilmaisee kun on nälkä ja saa sitten ruokaa..henk.kohtaisesti taas en tähän rupea sillä 4v.ei ole kyllin kypsä päättämään itse milloin syö..ilmeisesti äidin luona ei ole säännöllistä ruokailurytmiä, kuten meillä..aamuisin lapsi ei söisi mitään, pari lusikallista muroja, lounasaikaan ei ole koskaan nälkä, ja jos 2-3 lusikallista saa syötyä tappelun kera on se hyvä jo..välipaloja ei voi ajatellakaan..mietin eilistä että lapsi söi aamulla 2 haukkua leipää, lounaalla 14 aikaan pienen määrän jauhelihakeittoa ja illalla viilin..itse vain ajattelen että tämä ei ole riittävä ruokamäärä leikki-ikäiselle lapselle, ja saa aivan liian vähän vitamiineja sekä kuituja..ainoa mitä söisi on nuudelit, pasta,homeujuusto jne..näitä kuulemma syö äitin luona..ja äitikin kertonut että heillä ei harrasteta perusruokaa kuten perunaa ja puuroja tai kastikkeita..minua oikeati huolestuttaa äärettömästi tämän lapsen vaähäinen ruokailu, ja kun se niin puutteellista, olen asaista keskustellut mieheni kanssa, ja hän yhtä voimaton..mutta ei jaksa surra tätä loputtomiin..kuten minä näköjään..heseen ja mäkkiin tämä lapsi kyllä haluaa joka kerta, mutta tietää ettei sinne meillä mennä ellei perusruoka maistu, samoin kun karkkeja ym ei harrasteta kun karkkipäivänä mikäli ruokaa on syönyt, mutta niidenkään saamttomuus ei häntä harmita, kunhan ei tarvitsisi syödä!!!osaisko joku kertoo vinkkejä, tai mitä ihemttä pitäisi tehdä!!!

Yhteistyössä