4v poika haluais oman lemmikin.

Kuulemma liskon...
Nyt oon miettiny, et miksei hankkis pojalle lemmikkiä.
Vanhemmathan siitä olis päävastuussa tietysti.
Liskoa en kyllä huoli, kun en niistä mitään tiedä, mut mietittiin kilpikonnaa tai kaloja.

Heittäkääs mitä huonoja puolia on hankkia lapselle lemmikki?
 
No ei siinä mun mielestä ole mitään huonoa.:) Oppii vastuuta jne. Tietysti päävastuu vanhemmilla. Mä ehkä ottaisin tuon ikäiselle gerbiilejä. Ne on kovia touhuamaan päivisin.:) Ja kivoja muutenkin. Niiden koppi ei haise. Kerran kuukaudessa tai kahdessa täytyy purut vaihtaa. Enemmän seuraa niistä on kuin kaloista. Meillä on kaksi neitigerbiiliä.:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viime Vuosikymmenen Melonit:
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Hankkikaa koko perheelle lemmikki. Koska perheen hoidollehan se melki aina jää. :)
Meillä on koira ja 2 kissaa, mut ne on kuulemma mun ja isännän lemmikkejä.
Poika haluais siis oman.
(Ikioman sais kyllä vaan nimellisesti)
Aivan, ovela poika.. :D Mites sitten, onks teillä muita lapsia? Kohta haluavat sitten kaikki oman ja kohta löydätte itsenne eläintarhasta. :)
 
:)
mun poika on myös toivonut lemmikkiä. Nyt vuoden ajan kinunnut ja 5 vuotislahjaksi saa akvaarion. :) Olisin ostanut pojalle jo aiemmin tuon,mutta meillä on ollut muuttoa yms. tässä ja nyt sitten vihdoin ollaan asetettu aloilleen ja hän saa kalansa.
Tottakai olen itse valmis hoitamaan sen, mutta saa kuitenkin vastuuta poikakin sen verran,että ruokkii kalat yms. pikku hommaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Aivan, ovela poika.. :D Mites sitten, onks teillä muita lapsia? Kohta haluavat sitten kaikki oman ja kohta löydätte itsenne eläintarhasta. :)
Tyttö on 1v3kk. Eli menis viel tovi ennen seuraavaa :D
Mua ei kyllä eläintarha haittaa, siilistä oon ite haaveillu, poikakin kyllä tykkäis siilistä... Mut vois olla et se menis siihen, et minä lässyttäisin siilille kaiket päivät ja poika jäis kakkoseks :ashamed:
 
meillä tais tyttö olla 5v tai vähän alle kun hankittiin 2 kesyrottaa. Tyttö osas pitää niitä tosi nätisti ja oli oikeasti hyötyä kun siivosin häkin, tyttö aina oli sillon niitten kanssa ja piti silmällä. Ne oli kyl ihania ja tosi ihmisrakkaita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viime Vuosikymmenen Melonit:
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Aivan, ovela poika.. :D Mites sitten, onks teillä muita lapsia? Kohta haluavat sitten kaikki oman ja kohta löydätte itsenne eläintarhasta. :)
Tyttö on 1v3kk. Eli menis viel tovi ennen seuraavaa :D
Mua ei kyllä eläintarha haittaa, siilistä oon ite haaveillu, poikakin kyllä tykkäis siilistä... Mut vois olla et se menis siihen, et minä lässyttäisin siilille kaiket päivät ja poika jäis kakkoseks :ashamed:
:LOL: Mä kans haaveilen koirasta. Lapset vaan on vielä niin pieniä, et saisi miettiä, et kumman "siisteyskasvatus" olis etusijalla! :D
 
Meilläki 5v haluis oman lemmikin, mut en kyllä ota lapsen halun takia mitään lemmikkiä. Vähä ollaan mietitty jos keväällä hankittais koira, mutta ei mitään tietoo minkä rotunen meille sopis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Viime Vuosikymmenen Melonit:
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
Aivan, ovela poika.. :D Mites sitten, onks teillä muita lapsia? Kohta haluavat sitten kaikki oman ja kohta löydätte itsenne eläintarhasta. :)
Tyttö on 1v3kk. Eli menis viel tovi ennen seuraavaa :D
Mua ei kyllä eläintarha haittaa, siilistä oon ite haaveillu, poikakin kyllä tykkäis siilistä... Mut vois olla et se menis siihen, et minä lässyttäisin siilille kaiket päivät ja poika jäis kakkoseks :ashamed:
:LOL: Mä kans haaveilen koirasta. Lapset vaan on vielä niin pieniä, et saisi miettiä, et kumman "siisteyskasvatus" olis etusijalla! :D
Meille on tulossa toinen koira. Pennut on nyt 3vk:n ikäsiä, eli hetki ootellaan pennun kotiutumista.
Mut koiraa tuo poika ei saa edes nimelliseksi lemmikiksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
mä ehdottaisin gerbiilejä kalojen tai kilpikonnien sijasta. helppohoitoisia ja kuitenkin eläväisiä lemmikkejä. siis mikäli allergia ei ole esteenä.
Isännällä on meidän perheessä allergioita, omille kissoille ja koirille on siedättynyt.
Joten luulen, et pienempiinkin karvaisiin tottuis.

Toisaalta mua pelottaa ajatus jostain vikkelästä otuksesta, sillähän on täällä miljoona piiloutumispaikkaa :D
 
Meillä reilu 4v kinuaa omaa koiraa :eek:
Ei kuulemma riitä että talosta jo löytyy 3-4 sakemannia ja pari kattia. Poitsu kun tahtoo oman pienenkoiran jota voi itse treenata... Eipä ole pojalle omaa koiraa tulossa. Katellaan sitten uudelleen kun ikää on yli 10v.

Itse kannatan akvaariokaloja ap.lle. Lapsi tykkää varmasti katsella kalojen uiskentelua ja ruokkia niitä, ilman että ne kuitenkaan on liian aikaavieviä ja niihin ei ole niin sidottu kuin moneen muuhun lemmikkiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Meillä reilu 4v kinuaa omaa koiraa :eek:
Ei kuulemma riitä että talosta jo löytyy 3-4 sakemannia ja pari kattia. Poitsu kun tahtoo oman pienenkoiran jota voi itse treenata... Eipä ole pojalle omaa koiraa tulossa. Katellaan sitten uudelleen kun ikää on yli 10v.

Itse kannatan akvaariokaloja ap.lle. Lapsi tykkää varmasti katsella kalojen uiskentelua ja ruokkia niitä, ilman että ne kuitenkaan on liian aikaavieviä ja niihin ei ole niin sidottu kuin moneen muuhun lemmikkiin.
Juu ei koiraa lapselle.
Ymmärrän kyl pojan ajatukset, et koira ja kissat on meidän vanhuksien lemmikkejä, kun koiraa ei esim saa taluttaa ollenkaan.
Vanhin kissa on ollu mulla jo ennen miestä ja on mamman poika.
Samoin toi nuorempi kissa on mun varjo, totaalinen mammanpoika!

Kalat olis just sun mainitsemien syiden takia hyvä lemmikki.

 
Alkuperäinen kirjoittaja saga79:
me pidettiin meidät rotat aina vapaana ollessaan sängyllä. Ei päässyt mihkään pieniin koloihin. Ne tykkäs olla aina lähellä ja sylissä
Mulla on lapsena ollu hiiri, ei sekään mihinkään kadonnu ja viihty sylissä yms.
Joten en tiedä mistä nyt oon keksiny et ne ottais hatkat :D

Kilpikonnassa houkuttas se, et se olis vähän sosiaalinen kuitenkin mut pärjäis kuitenkin akvaariossaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viime Vuosikymmenen Melonit:
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
mä ehdottaisin gerbiilejä kalojen tai kilpikonnien sijasta. helppohoitoisia ja kuitenkin eläväisiä lemmikkejä. siis mikäli allergia ei ole esteenä.
Isännällä on meidän perheessä allergioita, omille kissoille ja koirille on siedättynyt.
Joten luulen, et pienempiinkin karvaisiin tottuis.

Toisaalta mua pelottaa ajatus jostain vikkelästä otuksesta, sillähän on täällä miljoona piiloutumispaikkaa :D
gerbiilejä ei välttämättä tarvitse edes päästää vapaaksi. ja ihan vaikka pienen pieni tila ( esim. vessa ) riittää siihen että pääsevät jolkottelemaan. Ja suosittelen gerbuille akvaariota, ei häkkiä. niiden touhuja on mukava katsella ja suhteellisen helppo lemmikki, lapsikin oppii äkkiä katsomaan onko ruokaa ja vettä tarjolla. aikuiselle yleensä jää purujen vaihto. Gerbiileille on helppo ja kiva myös askarrella tunneleita vessapapereiden hylsyistä,jne.. hakea oksia ulkoa tai voikukan lehtiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
gerbiilejä ei välttämättä tarvitse edes päästää vapaaksi. ja ihan vaikka pienen pieni tila ( esim. vessa ) riittää siihen että pääsevät jolkottelemaan. Ja suosittelen gerbuille akvaariota, ei häkkiä. niiden touhuja on mukava katsella ja suhteellisen helppo lemmikki, lapsikin oppii äkkiä katsomaan onko ruokaa ja vettä tarjolla. aikuiselle yleensä jää purujen vaihto. Gerbiileille on helppo ja kiva myös askarrella tunneleita vessapapereiden hylsyistä,jne.. hakea oksia ulkoa tai voikukan lehtiä.
Mä tykkäsin lapsena rakennella lemmikeille kaikkea!!
Pupuillekkin veljen kans rakennettiin sokkeloita ja otettiin aikaa kumman pupu suoriutuu nopeammin (koe-eläimiä siis :D )

Kamala, mä alan olemaan lapsellisen innostunu hankkimaan pojalle lemmikkiä. :D
 
Liskot on ihania..iguaani! :heart: Vaikka koiraihmisiä ollaankin ja monta koiraa ollut niin ei viitsi vielä hankkia kun nuin pieniä mukuloita. Mutta ihastuin iguaaniin ystäväni luona..vaikka se nyt vähän ruma on,mutta pääsisitkö johkin katsomaan sitä livenä,aika sympaattinen otus! =)
Gerbiilit ja hamsterit:en tykkää.Rotta on paljon sosiaalisempi ja haisee ihanasti myskille!Sillonkun mulla oli niin haistelin niitä alvariinsa! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Liskot on ihania..iguaani! :heart: Vaikka koiraihmisiä ollaankin ja monta koiraa ollut niin ei viitsi vielä hankkia kun nuin pieniä mukuloita. Mutta ihastuin iguaaniin ystäväni luona..vaikka se nyt vähän ruma on,mutta pääsisitkö johkin katsomaan sitä livenä,aika sympaattinen otus! =)
Gerbiilit ja hamsterit:en tykkää.Rotta on paljon sosiaalisempi ja haisee ihanasti myskille!Sillonkun mulla oli niin haistelin niitä alvariinsa! =)
En mä liskoja pelkää tai mitään semmoista.
Mä en vaan tiedä niistä yhtään mitään!
 

Yhteistyössä